Hvad er dit ynglings ur
Jeg har klart to favoritter, som jeg veksler mellem. Det ene er en JLC Master 8 Days - helt det samme som HG viste billede af, og det er favorit, på grund af det fantastiske værk, og det meget flotte design; det er min "pæne" ur. Det andet er en Sea-Dweller - den bundsolide slider, som er på armen til alt det grove.

Og for sjov skyld, kan I da godt få et alternativt billede af min SD:

İmage

/Bjørn.
Svar
Uha den er svær....

Jeg var inde og kigge på alle urene - for de er jo hjemme og stillet op efter urtræffet hos Tukjær!

Som I ved mener jeg jo at hvert ur har sine fordele og passer til bestemte lejligheder, tøj stil osv - så at udpege en ynglings...

Først kiggede jeg jo på Constellations - det måtte det vel være - et ynglingsur! Så kiggede jeg efter et guldur!

Men når det kommer til stykket er det nok mere enkelt end man skulle tro. En Omage Seamaster 30/ eller 30 mm i hvert fald - dem vender jeg simpelthen altid tilbage til - og jeg har som regel et par stykker.

Her et smukt eksemplar som jeg har brugt meget:
İmage

vh Baun
Svar
Nok dette her som er den bedste allrounder i samlingen:
İmage

Alternativt dette Freccione som er et lidt atypisk vintage Rolex. Den er lidt sjov og måske det vintage Rolex i samlingen jeg sætter mest pris på.

İmage

/Mads
Svar
İmage

Jeg bli'r glad hver gang jeg ser det skive-layout; enkelt, kompromisløst og letaflæseligt. Desuden fin bærekomfort og næsten ridsefri kasse. Et skramlende 7750 banker indeni.

MVH Lars U
Svar
Et av mine yndlingsur er dette Seiko 5 Superior ref: SNZC35K1.
Massivt, solid ur. Lett avlesbart i lys eller mørke.
Urverket er arbeidshesten 7S36

Gringo

İmage
İmage
Svar
Patek 3970. Lækker komplikation fra dengang før ure skulle være store. Klassisk, men med alle de fordele, moderne produktion har.

Mvh Morgan
Svar
Det er svært at afgøre, men jeg er meget glad for min IWC Ingenieur 866 fra 1969 i original stand og med papirer. De er ikke nemme at finde.

İmage

Jens-Kristian
Svar
IWC Ingenieur 866 fra 1969 i original stand og med papirer

Det ligner præcis sådan et ur som jeg også kunne falde pladask for! Historie, design, klassisk, Vintage, helt enkelt "et ur"!

vh baun
Svar
Lidt det samme som at spoerge hvad min yndlings kvinde er, det afhaenger helt af hvad humoer jeg er i (eller om det er min kone der spoer)

Jeg maa indroemme at jeg er altid lidt omkring men ender altid op med at min hvide daytona F-serie (rolex vaerk, tynde visere).

İmage

til tider efter at have den paa i et langt traek bliver jeg traet af manglende dato, lidt kedelig etc. naar jeg saa har haft den i boksen nogle mdr og tager den paa igen er det som en gammel ven man har savnet og er super glad for at se igen. Hvad jeg specielt kan lide at ingen genkender den som en Rolex uden de ved noget om ure saa ingen dumsmarte bemaerkninger som jeg oplever med min kermit
Hilsen

Bjoern

ROLEX er for fedt
Svar
JK Skrev:Det er svært at afgøre, men jeg er meget glad for min IWC Ingenieur 866 fra 1969 i original stand og med papirer. De er ikke nemme at finde.

İmage

Jens-Kristian

En Ingenieur som den viste er i mine øjne noget nær det smukkeste og mest klassiske ur, der findes.
Er det til salg? Nej selvsagt ikke, dumt spørgsmål. Men alligevel, hvis du vil sælge, så tøv ikke med at kontakte mig Icon_e_wink

Hvordan går det? Uret, altså!
Kan du fortælle lidt om, hvor du har uret fra. Lidt historie, det vil være hyggelæsning i bedste kaliber, om den smukke Inge fra 1969 Icon_e_wink

Jeg har selv en Inge cal. 3521 - den nye før den store "klodsmajor". Min Inge har JLC 889/2-værk, der er lettere modificeret af IWC. Lidt lille urkasse, men elegant i sin diskrete og underspillede fremtoning.

Venligst

Stefan Garvig
SD-ejer, Inge-ejer og ejer af et par gamle Certina DS og DS2 i total 1970'er-design
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)