Urdebatten / Urforum
Hvad er dit ynglings ur - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvad er dit ynglings ur (/showthread.php?tid=69748)

Sider: 1 2 3

Hvad er dit ynglings ur - Nopanic - 31-08-2008

Vis dit ynglings Icon_e_biggrin ur

Gerne med en forklaring hvorfor netop det valg.

- HG - 31-08-2008

For mig er det denne her:
İmage

Jaeger-LeCoultre Master Eight Days.

- Nopanic - 31-08-2008

Mit er Breitling superocean.
Jeg syntes faktisk den slår mit Omega seamaster.
Måske ikk hva værk angår med både udsegende og udførrelse af skive, kasse og lænke.

İmage

- DonWerner - 31-08-2008

Mit favorit ur er helt klart min PO'er. Det er stort set det eneste ur jeg bruger. Har lige købt en ny gummi-rem til den, som egentlig klæ'r den udemærket.

- Joepete - 31-08-2008

Min Heli Reymond Chronograph fra 1965 (NOS). Mit første rigtige vintage ur. Sølvfarvet urskive med høj detaljerigdom, smuk helståls urkasse med gode detaljer, såsom fx facet horn. Uret er, ud over at være smukt, også meget behageligt at bære. Vintage når det er bedst.

İmage

- KimT - 31-08-2008

Eftersom dette Panerai her har hængt på mig konstant, efter at jeg købte det, må det nok betegnes som mit ynglingsur Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Jeg har så også solgt ud, så jeg kun har tre tilbage.

Seiko som er en hverdags beater, der får tæsk (mange tæsk)
Omega Speedmaster BA, som kommer frem når jeg skal "pænt" i byen.
Og så selvfølgelig mit Panerai, som er på armen på alle andre tidspunkter.

İmage

- Tukjær - 31-08-2008

Det ved jeg faktisk ikke, da jeg stort set har skiftet hele samlingen ud i løbet af de sidste par uger....

Men skal jeg vælge er det denne.... fordi det var det først "gode" ur jeg købte.....

İmage

Men måske bliver det en af disse,

Kobold Soarway Diver Seal
Sinn U1
Breitling SuperOcean Steelfish
Breitling Avenger Seawolf (gul)
Omega Seamaster Planet Ocean 42mm
Rolex Submariner 14060m

- Claus_K - 31-08-2008

Jeg har altid været stor fan af Datejust...

Jeg er "velsignet" med tynde håndled (som det fremgår på billedet), og Datejust passer mig perfekt.

Det jeg især godt kan li' ved Datejust er først og fremmest at det er robust - på lige fod med Sub'en osv. Samme stål, samme værk, glas, lænke osv. Det er stort set kun låsen, og den ekstra pakning (triplock) der er til forskel. Så kvaliteten er på plads Icon_e_wink
Historisk set har det også sin plads - formentlig som det meste solgte Rolex (model) til dato. Alligevel, eller måske rettere 'derfor', er jeg ikke mindst stor fan af de mange forskellige variationer og kombinationer. Jeg kan godt li' at mit ur ikke ligner alle andre Rolex. Da jeg f.eks. havde en Sub, ærgrede jeg mig ofte over hvor mange som havde et ur identisk med mit...det oplever jeg ikke med Datejust. Jeg siger ikke at der er noget galt med Sub'en - jeg kan bare godt li' at ha' noget som er bare "lidt" anderledes...noget som er "mit".

Anyway - her er min favorit. Efter at ha' været igennem forskellige variationer af både lænke, skive, og krans, er jeg 'endt' med dette, som jeg synes har den perfekte kombination af elegance og sporty'ness Icon_cool

İmage

Denne lille ting - LJK - 31-08-2008

Mit Panerai 187 - et billigt værk i en dyr indpakning Icon_redface men ved hjælp af et par forskellige remme, ( og det er en ting man aldrig kommer til at mangle til et Panerai) er det faktisk muligt at få flere forskellige ure;

Brun ammo med sort syning
İmage

Sort med gylden syning
İmage

Mørkebrun med beige syning
İmage

Og så passer den store kasse (47mm) bare godt til min smag Icon_e_smile

LJK

- hannover_dk - 31-08-2008

I er sikkert trætte af dette billede - men Eterna ArtNouvo kasse - original skive - originalt hele vejen - 1938? Valjoux 22 - stål 40 mm - detaljer - nyd hornen - og skønhed hele vejen igennem
İmage
vh