Seamaster
Det du linker til nu er helt ny og er med superluminova lysmasse.

Det første ur fra 95 har tritium ser det ud til og det er af nogle mere eftertragtet, personligt så bryder jeg mig ikke om patineringen på den du viser billede af, jeg synes ikke det passer med den blå skive, men det er jo smag og behag.

Det jeg synes er mærkeligt ved annoncen er at der står at nyprisen er kr. 11400, jeg mener den er kr. 13.600 eller noget i den retning?

Kan være det er et greymarket ur, med papirer som ikke er stemplede og udfyldte?

Thomas
Svar
Den på billedet er quartz

[url]"http://vintageure.dk/desktopmodules/SIPrintAdd.aspx?addid=16547&Portal=p_default">http://vintageure.dk/desktopmodules/SIP ... =p_default[/url] ...

så ingen sammenligning der.. den koster 11.400 i quartz og 18.600 i automatik... det er den nye model med længere visrer større søhæst på bagsiden..
Svar
Den på billede er et automatik, med det med linket, tror jeg er qvartz..
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Nopanic Skrev:Den på billede er et automatik, med det med linket, tror jeg er qvartz..

Ja det er det jeg skriver ...linket er quartz så den kan du ikke sammenligne.. Icon_e_biggrin
Svar
Så jeg mere rolig, troede lige jeg havde dummet mig hehe
İmage
Svar
Nopanic Skrev:Hva skal sådan et koste.
Det er fra 95 og har fået service i 08.

İmage

Halløj - undrer mig bare, lille detalje: Hvis uret lige har fået service, hvordan kan det så være at minutviseren ikke står mellem minutangivelserne når nu sekundviser står omkring kl.6.

Har selv seamaster 2254 - så godt som nyt - og det irriterer mig at mit (også) er meget vanskeligt at stille /å til at gå "rigtigt" mht. sekund og minut viser gensidige "korrekte" placering

Nogen erfaringer derude??? -
Svar
Time og minutviserne er trinløst uafhængige af sekundviseren, så det er bare et spørgsmål om, hvor præcis man stiller viserne. Når jeg stiller mine ure, plejer jeg at hive kronen ud når sekundviser står præcis kl. 12, så er det nemt at stille minutviseren lige ud for en af minutmarkeringerne.
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar
kbkjeldsen Skrev:Time og minutviserne er trinløst uafhængige af sekundviseren, så det er bare et spørgsmål om, hvor præcis man stiller viserne. Når jeg stiller mine ure, plejer jeg at hive kronen ud når sekundviser står præcis kl. 12, så er det nemt at stille minutviseren lige ud for en af minutmarkeringerne.
Jep - hvis ikke uret har hack = sekundviseren stopper - så den stoppes lige på kl 12 - så kan man ofte ved at lade minut (og time viser stå lige lidt for over det præcise minut man skal ramme - og så lige når sekundviseren står i 12 - dreje langsomt tilbage til minutviseren også rammer det minut den skal, og først slippe det lette pres mod uret med kronen - når man vil have uret til at starte i synk.
Det går dog hurtigt lidt i skudder mudder af sig selv med mindre man vil gentage cirkusset dagligt - så helt ærligt "who cares" - de visere er ikke afhængige af hinanden som kbkjeldsen forklarer

Selv på ure med hack skal man regne med der kan være en lille forsinkelse når man skubber kronen ind for at starte sekundviser og ur præcist - så nogen gange skal kronen ind 5 sek før man vil have det igang.

Bare teoretisk interessant - intet brugbart synes jeg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hva sker der når luminova patinere, stopper det så med at "lyse" ?
İmage
Svar
Så vidt jeg ved, patinerer luminova ikke på samme måde som tritium. Tritiums evne til at lyse kommer af, at det er et radioaktivt stof, og det er denne radioaktive proces, der skaber effekten. Tritium vil således lyse kontinuerligt, men effekten vil dog aftage med tiden og til sidst helt forsvinde. Halveringstiden er, så vidt jeg lige husker, ca. 12 år for tritium.

Når der på ure med tritiumbelægning står T<25 betyder det at mængden af tritium brugt er højst 25 millicurie. Curie er måleenheden for aktiviteten af et radioaktivt stof.

Luminova er derimod ikke radioaktivt, og har således ikke evnen til kontinuerligt at afgive lys. I stedet skal luminova "lades op" af en ekstern lyskilde, hvorefter det så kan lyse i noget tid.

Luminova findes også i en udgave, der kaldes superluminova, men jeg må indrømme, at jeg ikke er helt klar over forskellen. Umiddelbart ville mit bedste logiske gæt være, at superluminova kan lyse i længere tid på en "opladning", men der er måske andre, der ved lidt mere?
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)