Forskel.
Hejsan.

Har pt et Seamaster 2531.80, og går og tænker lidt over hvad mit næste indkøb skal være.. Hidtil har valget været et PO 45 mm (vil gerne have noget med lidt størelse), men nu er der også dukket Breitling Seawolf op i mine overvejelser..
Spørgsmålet er så hvor Seawolfen ligger i forhold til mit 2531.80, og specielt i forhold til PO'eren.. Sidder nemlig lidt med fornemmelsen at Breitling godt kan være lidt for meget mærke.. Icon_e_smile
Omega Seamaster 300m Professional Ref. 2531.80.00.
Omega Seamaster Planet Ocean Chronograph Ref. 2210.50.00.
Svar
KpN Skrev:Sidder nemlig lidt med fornemmelsen at Breitling godt kan være lidt for meget mærke.. Icon_e_smile

Det tror jeg også godt du kan regne med de fleste herinde mener..... Værket er vel bedre i en Omega men du får altså et fedt ur i Seawolf'en....

Seawolf'en er nok solgt i væsentligt færre eksemplare end PO'en...... Ellers vælger du bare PO med orange bezel og orange rem, den ser du ikke så ofte.....

Personligt er jeg ligeså meget til Breitling som Omega..... Uanset værk....
Svar
Personligt ville jeg vælge Seawolfen ud fra at den ikke er så udbredt som PO'en.

Værkmæssigt så bygger cal. 17 som ligger i Seawolf på en ETA 2824-2 så her vinder Omegaen.

İmage

Thomas
Svar
Jeg har både en Seawolf og en Planet Ocean Big Size. Seawolfen syner af lidt mindre en PO'eren, når den kommer på armen. Tilgengæld er Seawolfen jo noget større end 2531.80 - ingen tvivl om det. Så måske det var den gyldne middelvej for dig, hvis det ikke må blive for stort?

Har lige taget et billede så du kan se forskellen på de to.

İmage
Svar
Hælder nok også mest til Seawolfen.. Synes der virker lidt mere "råt" en PO'en.. Hvad med højden på dem? Hvor stor er forskellen der? Og hvad vil evt en realistisk pris på en brugt Seawolf ligge på? er 15k+ et realistisk bud? Icon_e_smile
Svar
Jeg er mest til PO men er heller aldrig rigtig kommet med på Breitling bølgen. Desuden er værket i PO en tand finere end i Seawolf´en.

/Mads
Svar
Seawolfen er afgjordt mere rå i udtrykket end PO'eren. Den er også lidt højere, som du selv nævner. Vil tro det drejer sig om 2-3 mm. Du skulle nok kunne finde et fint eksemplar til 15 kilo. Det er absolut ikke urealistisk.
Svar
DonWerner Skrev:Seawolfen er afgjordt mere rå i udtrykket end PO'eren. Den er også lidt højere, som du selv nævner. Vil tro det drejer sig om 2-3 mm. Du skulle nok kunne finde et fint eksemplar til 15 kilo. Det er absolut ikke urealistisk.

Ja og jeg vil mene du kan finde en helt ned til 11K, hvis du søger længe nok. Et helt fantastisk ur som er stort men ikke føles stort på armen. Med gummi er det helt kanon. Rigtige dykkerure har gummi på Icon_e_biggrin

Enjoy
Morten
Svar
Hmm. bliver sgu svært.. Som altid.. Skal nok prøve dem begge på først. Icon_e_smile
Svar
Ja gummi er fedt, men lænken på seawolfén er da bare for flot, syntes det ser så fedt ud med de skrå skårende led.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)