26-05-2008, 04:36 PM
Jeg er en ung fyr på 19 år, der ligesom de fleste herinde er utrolig fascineret af ure - specielt mekaniske. Jeg går ligeledes med et stort ønske om en dag at eje et ur fra en af de fine high-end fabrikanter. Personligt er jeg meget glad for IWC - dels fordi det er utrolig godt håndværk og utrolig flot at se på. Men også i ligeså høj grad fordi jeg også finder det tiltrækkende, at det ikke er et ur, som alle har. Det er her dilemmaet ligger. Fordi som lidt af en kontrast, mener jeg, findes Rolex. Rolex er også efter min mening utrolig lækkert og et stykke rigtig godt håndværk! Nogle vil måske hævde, at de ikke laver komplicerede nok ure og blot holder sig til det lette - groft sagt. Personligt mener jeg dog at ure som Explorer II, GMT II eller Submariner er rigtig lækre og er af rigtig høj kvalitet (??). Det leder mig hen til det oprindeligt spørgsmål, nemlig hvorfor folk vælger Rolex frem for andre high-end mærker. Priserne er tilnærmelsesvis sammenlignelige omend man vælger Rolex, Omega, IWC osv. Er det dét, at der er så mange mennesker, der har et Rolex, der gør at folk køber uret. Er det for at være i stand til at vise sit flotte Rolex til enhver, eller er det af respekt og beundring for selve uret?
Kom meget gerne med kommentarer.
Kom meget gerne med kommentarer.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)