27-06-2012, 07:43 PM
Jeremy Skrev:Er det så af økonomiske årsager at nogle af de store producenter som f.eks. Omega bruger ETA værker i nogle af deres modeller? Det undrer mig egentlig lidt, at ikke alle større producenter udelukkende bruger egne in-house værker. Der må da være lidt prestige i at kunne producere dem selv.
Omega har jo et relativt bredt sortiment set over de seneste 20 år med både ETA baserede, Omega finicherede værker fx. 1120 (og der er 4-5 forgængere til dette tror jeg) og samme værk med påbygger co-axial - cal 2500. Og senest i 2008 cal 8500 som er ren in house.
Også på Chronometer siden lagkagechronogtafer 1138 (baseret på ETA chronografmodul). Chronogtaf værker baseret på knaststyrede V 7750 værker i Seamaster. De noget finere kolonnehjulschronogtafer baseret på FP men kun lavet til Omega - med og uden co-axial og senest cal 9300 so er et in house kolonnehjuls Omega værk. Og selvfølgelig det manuelle cal 1861 som er det klassiske speedmaster caliber.
Værkerne bruges på tværs af Speedmaster, seamaster, De Ville og constellation, så der er noget at holde rede på
Vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)