Rengøring af stålur
Hej Hannover_dk, ja det husker jeg godt, men hvem det var er nok lige spørgsmålet, men har da en i tankrene der har en del brugt værktøj til salg. Desværre er han ikke online, men han bor ikke synderligt langt væk fra mig. Så der kan skrives til mig og jeg skal formidle kontakten, så er det op til den enkelte, han kommer rimelig tit til Sjælland hvis det skal derover, ellers er der: [url]"http://www.lindholts.dk/">http://www.lindholts.dk/[/url] de kan ihvert tilfælde hjælpe, mit råd skal være at en kassenøgle skal have tre-ben til at lukke op med, to kan give problemer. den nøgle jeg bruger hedder: JAX. Det kommer nok an på hvordan man se på det, jeg kan bedst lide tre-ben, så deler man kraften over flere punkter, det aller bedste er selvfølgelig de gamle nøgler der bruger alle "hullerne", de er ikke nemme at finde mere.
Lindholt har og så flere forskellige kasseholdere, ring og spørg....
Kan og så finde værktøj på messe i Hamburg: [url]"http://www.uhrenmarkt-hamburg.de/">http://www.uhrenmarkt-hamburg.de/[/url] på messen i Hamburg plejer der at være en med der handler med nyt værktøj, og ellers er der og så andre der handler med brugt. Desuden er der og så mange ure der måske kunne int. nogle af jer.

Med hensyn til rengøring af et nyt vandtæt ur, vil jeg og så bare brug håndsæbe og neglebørste, det virker fantastisk og uret er fri for "fedt rester" og så skylle det godt af med vand
Sæberester er jo og så væk, det skal jo ikke "sovses" ind i sæbe.

Mvh Lars
Svar
Jeg læste på et eller andet forum at sådan nogen dental-tabs til at rense gebisser med var en god ide. Jeg har med stor succes benyttet mig af dette tip der kræver minimal indsats (men naturligvis et vandtæt ur).
Svar
ChristianB Skrev:Jeg læste på et eller andet forum at sådan nogen dental-tabs til at rense gebisser med var en god ide. Jeg har med stor succes benyttet mig af dette tip der kræver minimal indsats (men naturligvis et vandtæt ur).
Man kan se det for sig, Submarineren og overmunden i lystigt selskab hver morgen, og 3 minutter efter er det bare ud af døren, og alt er blankt og rent
(undskyld det kan da være godt nok hvis det er helt vandtæt - fik bare billedet på nethinden)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Man kan se det for sig, Submarineren og overmunden i lystigt selskab hver morgen, og 3 minutter efter er det bare ud af døren, og alt er blankt og rent
(undskyld det kan da være godt nok hvis det er helt vandtæt - fik bare billedet på nethinden)

Icon_e_smile

BTW.: ved ikke hvor længe "tænder" skal have, men jeg lægger mine ure i natten over.
Svar
Tyvstjæler lige denne lidt ældre tråd Icon_e_biggrin

Jeg har et Rosendahl - Tom Kristensen ur, og jeg vil gerne rengør det.
Kassen er af børstet stål (vandtæt til 10 ATM), og remmen er kunststof.

Mit spørgsmål er så, kan jeg godt ligge hele uret i en skål vand med en DENTAL-tabs uden det gør nogen skade på remmen eller kassen?

Jeg kan ikke tage remmen af uret (har ikke værktøjet), så hvis I kan komme med andre idér til rengøring af hele uret samlet, må I godt det.

På forhånd tak

Jeppe Pedersen
Svar
Hej Jeppe.
Tom K. urene har remstifter der er ret nemme at tage af, der er en lille krave på dem, hvor du kan gå ind med en "kniv" (ikke skarp) og så trække remstiften ud af hullet. Så har du afmonteret remmen, hvis du er bange for at ridse uret, kan du tape urets horn ind i malertape, for at beskytte. Så er det bare at børste med håndsæbe og neglebørste.
Hannover's billeder af tænder og ur, er jeg helt med på.... Icon_e_biggrin
Er der i grunden nogen der ved om det er syre eller base, de der tabletter. Blot en tanke jeg har gjort mig, man renser jo også sølvbestik i vædske. De taber det blanke, for sølvrense-vædsken ætser sølvet rent. Hvad gør gebis-tabletterne????? Icon_e_surprised
Det kunne da blive et pænt ur......
Håndsæben gør ingen skade, hvis uret er vandtæt.

Mvh Lars
Svar
Lars Skrev:Hej Jeppe.
Tom K. urene har remstifter der er ret nemme at tage af, der er en lille krave på dem, hvor du kan gå ind med en "kniv" (ikke skarp) og så trække remstiften ud af hullet. Så har du afmonteret remmen, hvis du er bange for at ridse uret, kan du tape urets horn ind i malertape, for at beskytte. Så er det bare at børste med håndsæbe og neglebørste.
Hannover's billeder af tænder og ur, er jeg helt med på.... Icon_e_biggrin
Er der i grunden nogen der ved om det er syre eller base, de der tabletter. Blot en tanke jeg har gjort mig, man renser jo også sølvbestik i vædske. De taber det blanke, for sølvrense-vædsken ætser sølvet rent. Hvad gør gebis-tabletterne????? Icon_e_surprised
Det kunne da blive et pænt ur......
Håndsæben gør ingen skade, hvis uret er vandtæt.

Mvh Lars

Mange tak for svaret.. Ser lige tiden an om jeg tør det med knive. Ser bare ud til, at der ikke er så meget plads og arbejde med..

Men jeg må prøve mig frem og håbe på det bedste Icon_e_biggrin
Det vil jo gøre arbejdet en del nemmere, hvis man bare kunne smide hele uret med rem i en skål med vand og DENTAL-tabs Icon_e_biggrin

Jeppe

EDIT: Faldt lige over nogle ultralydsrenserer http://www.batteribyen.dk/tilbehoer_ultr...ec98bfb73c

Kan sådan en med fordel købes (hvis ja, hvilken), eller er det fis og humbuk? Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)