Antoine Frères lommeur
Jeg har talt med Niels, som godt kendte uret og dets historie. Han mente, at værket nok var fransk eller schweizisk, hvilket kunne være svært at bestemme. Museet i Århus talte om en tidligere artikel i et af deres fagblade omkring dette ur - men kunne dog ikke huske hvilket.
Niels kunne dog henvise mig til Urmagernes og Optikernes Landssammenslutning, som han mente kunne skaffe mig en original kopi af fagbladet med artiklen i. Dette vil jeg prøve snarest muligt.
Svar
Jeg har haft lidt bøvl med at få fat i fagforbundet, da jeg har ringet forgæves til et mobilnummer, som var oplyst på degulesider. Jeg har nu fået sendt en email istedet og håber på positiv respons og forhåbentlig en kopi af fagbladet med den omtalte artikel.
Svar
Du skal ringe til Urmagernes og Optikernes Landssammenslutning.
Upsalagde 20, 4.tv.
2100 Kbh. Ø
Tlf: 35 47 34 00
Formand for urmagerne er: Dennis Frederiksen, han burde kunne hjælpe.
Lars
Svar
Hej Lars. Igen tak for info. Jeg giver dem lige chancen for at besvare min mail - ellers griber jeg knoglen. Icon_e_wink
Svar
Hej igen. Fagforbundet har nu sendt mig udgaven af deres fagblad, hvori mit ur er nævnt. Det er desværre skuffende læsning, idet artiklen sådan set blot er et referat af en generalforsamling, hvor det samtidig noteres, at et medlem har skænket uret til Urmuseet i Århus. Der stod dog rigtig nok nævnt, at uret er fransk, og at urmagerne i dk var godt sure over, at en bestilling på 2.000 lommeure på daværende tidspunkt blev givet til fransk side.
Det er dog meget sjovt at have fagbladet, hvor uret er på forsiden.

Til Lars: Jeg har afleveret uret til en urmager, som vil reparere det for mig. Dog mange tak for din interesse i at hjælpe. Du havde vist i øvrigt ret i, at det var balanceakslen den var gal med.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)