Storm ure - giv din mening.
Hvorfor skulle det ikke være originalt?

Svært at forestille sig at nogen gider lave kopiure af ure som handles til priser mellem 700 og 1400 kr.

Jeg har købt mine 3 samlet for lige over 2K - og de virker som rimelig god kvalitet på mig! - altså prisen taget i betragtninmg - det er netop derfor jeg mener at det kunne være en god begyndelse - et ok ur med mekanisk værk og rimelig kvalitet til små penge - det er der ikke noget odiøst eller "fake" i - tror jeg!

vh Baun
Svar
Det var også hvad jeg kom frem til.. Havde bare forestillet mig at det var dyrere.. Men det sagde du jo også selv at folk ofte ville gætte på.. Jeg kigger lidt videre og ser om jeg falder over noget interessant. Og endnu engang tak til alle der gider bruge tid her i tråden.. Alt bliver læst grundigt igennem kan jeg love jer! Icon_e_smile
Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
Svar
Jeg er kommet i kontakt med en fyr pr mail der har denne tilsalg:
[url]"http://www.goodwatch.com/h06b.jpg">http://www.goodwatch.com/h06b.jpg[/url]

Han beskriver det således:
"Omega dress oversize"
"Uret, der er fra begyndelsen af 50´erne, er i meget fin og velfungerende stand. Det er med manuelt optræk og sekundviser nederst på skiven, Læderremmen er ikke original. Det er i rustfrit stål og 35 mm. i diameter."

Linket til billedet har jeg selv fundet ud fra hans anvisninger (han havde ikke selv forstand nok på computere til at uploade et billede eller finde et link - derfor er jeg ikke sikker på at billedet er korrekt, men vil mene at der er tale om den model), men matcher det ikke meget godt? Han tilbød at jeg kunne afhente i forbindelse med en handel, så jeg kan få lov at efterse at det er den model som jeg regner med!

Tænkte at det lige var noget for baun at sætte en ca pris på? Såvidt jeg har kunnet snuse mig frem til herinde er det baun der er den store "omega-master" Icon_e_wink .. Hvis den er i pæn stand hvad er den så værd? Hvad ville I give for den? Ved nogen iøvrigt noget mere detaljeret om den model? Er den noget af interesse?
Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
Svar
Jeg kalder ikke 35 mm for oversize - men ret almindeligt når kassen indeholder en caliber 26x fra 50'erne.

Uret ser umiddelbart pænt ud. Pæn stand osv. Hvis det var mit og det var ligeså pænt indeni ville jeg nok sælge det for 3 K.

samme alder eller lidt yngre end denne:

İmage

og denne:

İmage

som begge indeholder en caliber 265 det ene fra 1947-8 og det andet fra ca 1949

vh Baun
Svar
Ét du har tilsalg?
Svar
pris ca? er det ikke quartz?
Svar
Hej Zniper69

Når du nu har vovet dig herind er det for at købe et mekanisk ur, og eksemplerne på Seiko er ikke dårlige hvis du vil have et nyt ur, er du til brugt skal du absolut købe et Omega.

MVH Peter
Svar
RunesS Skrev:
GTwatch Skrev:Oven i hatten som Seiko sidste år med et nyt in-house værk. Ure med dette ligger vist nok i ca. 25k, men hæng mig ikke op på det.

Alle seiko's værker er da in-house... jeg mener at seiko er at af de eneste manufakture der producere alt til uret selv, altså værker, krystaller, kasser, kroner osv. osv.
Rune - jeg er helt enig i at Seiko er in-house (uanset kvalitet). Jeg forsøgte blot at sige, at Seiko for nyligt er begyndt at bevæge sig ind i et nyt segment. Hvis priserne lige pludselig er 25-30k, skal kvaliteten og værket pludselig konkurere med Omega og Rolex klassen.

Om det nye værk rent horologisk er på dette niveau, skal jeg ikke kunne udtale mig om (tror heller ikke, det var på Mads G.'s liste Icon_e_wink ). Men de har vist fjernet en del plastik.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tror også at jen ender med et seiko.. Eller et andet mekanisk ur.. Jeg er blevet lidt hooked på det mekaniske! Icon_e_wink Og vil gerne have det automatisk oven i købet, men det kan jeg gå på kompromis med!

Endnu ved jeg ikke om valget falder på seiko, O&W, kienzle, eller noget helt andet.. Har efterhånden kigget på en del forskelligt.. Jeg må nok lige lave en opsamling på et tidspunkt, for at danne mig et overblik!

Tror iøvrigt at det citizen bliver lidt for stort på mig.. Jeg har ret tynde håndled!
Svar
GTwatch Skrev:Men de har vist fjernet en del plastik.

Og det er vel altid et skridt fremad! Icon_e_wink

Tror vidst det var en okay kvalitet, men altså der er jo elektornik blandet ind i mekanik, på en helt ny måde, deres spring drive. Så det er altid spændende!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)