Svar: 88
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hejsa..
Før nogen belærer mig om hvorvidt et Storm ur er et konfirmand-ur eller noget, vil jeg godt lige påpege, at jeg udmærket er klar over at jeg måske nok er en lille smulle "off the hook" her.. Er godt klar over at det ikke lige er den klasse af ure I herinde går allermest op i, og det er helt fair, men håber at nogen herinde måske alligevel har lidt kendskab til mærket..
Der I.. Jeg har i et stykke tid gerne villet anskaffe mig et armbåndsur, og nu er jeg så faldet lidt for Storms ret specielle designs. Jeg er godt klar over at det ikke er et statussymbol som et rolex, eller hvad I nu ellers diskuterer herinde, og at Storm nok ikke lige umiddelbart fænger jeres interesse, da i ønsker mere i et ur end pænt (smagssag) design og at det kan vise tiden!.
Jeg tog nu alligevel chancen og oprettede en profil for at spørge jer, som tydeligvis har en idé om hvad i snakker om, hvad man kan forvente af mærket Storm.. Har været ved at læse på deres hjemmeside, men det eneste de skriver om fx garanti, er at der følger garantibevis med uret, med nærmere ordlyd. Så jeg ville jo gerne have en lille anmeldelse af mærket Storm, samt gerne en smule info hvis i mener at der er andre ting jeg skal være obs på mht køb fra Storm, så som garanti og lign.
Og forresten.. Grunden til at jeg ikke vælger et mere eksklusivt mærke, er simpelthen fordi jeg skal studere fra sommer, og derfor ikke har penge til at give 2500+ kr for et ur.. Ikke desto mindre vil jeg gerne betale penge for at få (efter min mening) lækkert design, men hovedsagligt et ur som jeg kan blive glad for.. Når så jeg engang er kommet i arbejde og er færdig med at uddanne mig, bliver der jo måske råd til noget mere eksklusivt.. Hvis I har andre forslag til hvilke mærker/modeller jeg skal kigge på er I velkomne til at foreslå, men i første omgang er jeg interesseret i at høre lidt om Storm!
Håber at I måske kan hjælpe, og ellers måske kan henvise mig til et sted hvor jeg kan forhøre mig.. På forhånd tak..
Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Tja det er jo ikke en informativhjemmeside de har. Jeg synes det er helt fint du synes de er lækre, du er som nok ikke alene.
De skriver [url]"http://www.stormwatches.com/home.htm">http://www.stormwatches.com/home.htm[/url][url] under teknik ikke andet end at de anvender japanske og schweiziske værker, og det er vist udelukkende batteri (quarts) i alle urene. De hævder at værkerne kan skiftes ud eller repareres, men med deres priser er det nok ikke sandsynligt man vil ofre det, så hellere købe et andet.
Jeg tror absolut sådan et ur vil holde din studietid igennem hvis du kke bader med det eller bruger det til cement arbejde. Hvis du i perioder ikke bruger det, så træk kronen ud og det går formentligt i stå og sparer batteriet. Batteriet kan skiftes, og det vil det nok skulle en gang om året eller hvert andet år
Præcisionen fejler ikke noget normalt, tværtimod er quarts (batteri) ure normalt meget præcise
Hej John[/url]
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Zniper69 Skrev:Og forresten.. Grunden til at jeg ikke vælger et mere eksklusivt mærke, er simpelthen fordi jeg skal studere fra sommer, og derfor ikke har penge til at give 2500+ kr for et ur.. ..
Du kan få udemærkede mekaniske ure fra 500 kr i gode solide velkendte mærker. Så det vil jeg anbefale. fx. de 2 Certinenaer tilhøjre skulle du nemt kunne finde ti 500 - 1000 kr. Også mange Tissot og andre kvalitetsure kan købes til en billig penge med mekanisk værk. Så glem det quarts pjat!
vh Baun
•
Kan i forklare mig forskellen på quarts og mekanisk urværk, eller evt. smide et link til hvor jeg lige kan læse om det kort (er på arbejde pt)..
Jeg regnede heller ikke med at uret skulle kunne holde 25 år!  Men det ville leve op til mine krav hvis jeg har et år der stadig går fint om 5-6 år..
Ang de du linker til der Baun. Det er fint med forslag, så det er ikke for at skyde gode forslag ned så snart de kommer på banen! Der er bare lige det med mig og "tynde"/smalle læderremme! vi går ikke så godt i spænd!
Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
•
Svar: 81
Tråde: 17
Zniper69 Skrev:Kan i forklare mig forskellen på quarts og mekanisk urværk, eller evt. smide et link til hvor jeg lige kan læse om det kort (er på arbejde pt)..
Tillad mig at foreslå et kik her
[url]"http://www.ur-tid.dk/Product-promo.asp?id=4">http://www.ur-tid.dk/Product-promo.asp?id=4[/url]
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
quarts = batteri - sekundviseren går i store sekund ryk, Mekanisk - ja du tror det næppe - det er rent mekanisk med en fjeder der trækkes op manuelt eller med en automatik - og det siger tik tak til overflod. Quarts uret er nok mest præsist. HVIS du er eller bliver til ure, så blir det automatikken som trækker en dag.
Jeg har det som Baun med vintage, men med din smag efter Storm, så er der ikke vind nok i den type mekaniske sager Baun viser, og det du skal af med for Storm, forhindrer dig jo ikke i en dag at være kommet ud af SU og ha lyst til mekanik (mekanik = mænd mener en del)
vh John
•
Tak for linket.. Det vil jeg lige læse!
Tror godt at det mekaniske kunne komme til at trække lidt.. Er allerede lidt interesseret, men så igen.. Får brug for uret i første omgang til at angive tiden præcist, så jeg kan komme til tiden! Og tror nok at Storm-uret lige bliver en drengefase jeg skal over før jeg tager næste skridt! hehe.. Nu må vi se.
Skal det være læderrem er jeg lidt mere ovre i de bredere remme.. Men dét bliver nok lige en tand for poppet alligevel tror jeg! Tror at metal holder i første omgang..
Og tak iøvrigt til alle, for at tage mig seriøst, selvom foraet her ikke helt er vant til at diskutere denne klasse, efter hvad jeg kan se ved et hurtigt kig!
•
Svar: 453
Tråde: 36
Zniper69 Skrev:Og tak iøvrigt til alle, for at tage mig seriøst, selvom foraet her ikke helt er vant til at diskutere denne klasse, efter hvad jeg kan se ved et hurtigt kig! 
Til gengæld er der flere herinde, der elsker at fortælle om mekaniske ure for de mindre kyndige.
Størstedelen af befolkningen i Danmark aner slet ikke at der findes ure, der kører uden batteri, eller som er opbygget af denne finmekanik.
Mange brugere herinde finder det utroligt fascinerende hvor fint og præcist håndværk der kan produceres og klemmes ned i så lille en urkasse. Jeg selv er først røget på vognen, da jeg besøgte denne side mht. et Tag Heuer quartz ur i efteråret, da jeg tænkte at jeg måske skulle have et dyrere ur.
Er siden hen endt med at arve min morfars gamle Omega ur med læderrem samt at have købt et Rolex Submariner med stållænke. Jeg ved det nok er langt uden for dit budget foreløbigt, men hvis mekanikken interesserer dig, så bør du lige give dine overvejelser lidt tid.
Når jeg til daglig går med min Sub, så selvom jeg ikke kigger på det kan mine tanker falde på uret, og jeg glæder mig ved tanken om hvilket fantastisk håndværk, jeg render rundt med på armen. Og når jeg ser på den kontinuerligt flydende sekundviser, tænker jeg også hvor fantastisk det er som denne selvoptrukne fjeder med en relativt høj præcision kan drive et urværk som dette. Sommetider får jeg da også lidt lyst til at lytte til den hurtige tikken der kommer fra urværket, hvis man lægger øret tæt til. Dette er nogle af glæderne jeg får ved at have mekaniske ure.
Hvis du ikke helt bider på det mekaniske, så skynd dig at købe et quartz ur, hvor du virkeligt synes om udseendet og funktionaliteten. Det kan sikkert spare dig nogle penge lige pt. Hvis du dog ikke helt glemmer tanken om et lækkert mekanisk ur, så vend tilbage til det om nogle år, når du føler muligheden.
Mvh. Martin
PS. Jeg er knapt 22 år og læser til civilingeniør og finder derfor nørdede ting interessante.
•
Citat:PS. Jeg er knapt 22 år og læser til civilingeniør og finder derfor nørdede ting interessante.
Hehe.. Kan godt lide at du finder nørdede ting interessante, fordi du læser til civilingeniør.. Som om at det ene ikke udelukker det andet!
Men nå.. Tror at du har ret.. Det er nok en meget god idé at købe et quartz ur, inden jeg bliver bidt alt for hårdt af idéen om et mekanisk, selvom jeg må indrømme at tanken om sådan noget kram er fristende! Lidt nørd er man vel.. Desuden kan jeg godt lide at ting nogengange er mere end de ser ud til, ved første øjekast.. Så det er klart at idéen om et automatisk mekanisk ur er lidt i retningen af noget jeg let kunne falde for. Men så igen... Pengene rækker nok kun til drengeuret lige som tingene ser ud lige nu, og det lækre mekaniske ur skal jeg nok nå at få mig når tiden er inde!.
Tror måske at jeg investerer i et Storm ur.. Eller muligvis et Nixon, der efter min smag, også laver nogle pæne ure!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Lige for at putte lidt malurt i bægeret har Storm lavet en enkelt model med automatisk værk, som der måske var lidt af en kopi af en PAM 24.
MVH Peter
•
|