Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
BoyScout Skrev:Hej,
Tak for de gode svar. Jeg har besluttet mig for at det skal være et ur med automatic. Men nu er jeg så kommet i tvivl igen igen - skal det være GMT (med glasbund), Chronograph eller bare den "almindelige" uden for mange dikkedarer.
Har et andet ur (mærke underordnet) med chronograph funktion - og den har jeg faktisk kun brugt få gange. Så i virkeligheden står valget nok imellem den "almindelige" og så GMT udgaven.
Nu mangler jeg bare at finde en god forhandler der kan give en fornuftig pris - nogle anbefalinger i København?
vh
Rasmus
Hej Rasmus,
For det først: godt du er "kommet til fornuft" og vil have et mekanisk ur
Som vi har sagt til mange før dig - tag dig god tid. Kig, kig igen og kig så en gang til hos diverse forhandlere og her på siden. Der findes et utal af ure, modeller og varianter.
Mht. diverse funktioner... Tjaaa, mange af dem bruges vel egentligt ikke (f.eks. kronograf, månefase, power reserve, etc.) - til andet end at lege

Men vi skal jo bruge vores tandhjul til noget!
God jagt
# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Det er rart at du er kommet til fornuft.
MVH Peter
•
Svar: 6
Tråde: 2
Hej,
Efter at være "kommet til fornuft" endte jeg med et Seamaster GMT fra Hvelplund. Super behandling og en god pris. Lækkert med glasbagkassen så man kan se værket - det er jeg en anelse fascineret af!!
Rasmus - en nybagt og meget glad Omega ejer (Og morbror for 2. gang iøvrigt)
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Med begge dele.
Du har fået dig et pragtfuldt ur. Og selvom nogen skulle mene at du også har betalt en god pris, så kan du være helt rolig - Omega er fuld valuta for pengene. Du får:
- Top design
Super kvalitet og finish
Og du får del i en urhistorie uden sidestykke
Desværre kan du også risikere at være blevet inficeret med en meget dyr bacille som vil grave i din tegnebog de næste mange år.
vh Baun
•
Svar: 6
Tråde: 2
jeg er desværre allerede blevet inficeret med ur bacillen.....
I forvejen havde jeg iøvrigt "Engelsk syge" (kører Land Rover) og det er heller ikke nogen helt billig hobby... Slet ikke hvis der en 3.5 l V8 og slubrer 92 blyfri ude foran.
Men det er jo et valg - ligesom hvilket ur man går med - et meget bevidst valg endda!
Overvejer allerede lidt om ikke man burde have en vintage Seamaster til smokingen og de pæne sko....!
Stod iøvrigt kiggede i Omegamania kataloget - det burde jeg ikke tage med hjem - var bange for at blive alt for fristet.
Vh
Rasmus
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
BoyScout Skrev:Overvejer allerede lidt om ikke man burde have en vintage Seamaster til smokingen og de pæne sko....!
Vh
Rasmus
Sådan - du er på vej - der er masser af muligheder, men se dig for - seamaster og Constellation (som jeg synes er nok så lækker i vintage) er kopierede og skruet fra hinandne og samlet med andre skiver, visere og hvad ved jeg, så brug os hvis du falder over noget (er det rigtigt godt kan vi jo altid købe det for næsen af dig - nej du kan være rolig, jeg ville ikke have mit navn på som køber hvis jeg havde set det her i forumet som ?)
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg har flere vintage Omega Seamaster DeVille guld stål på lager til salg.
MVH Peter
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
At man kan nu altså også sagtens finde flotte Omegaer fra især 60'erne, som er næsten perfekte og som ikke er sammensat af uoriginale dele.
Iøvrigt er Seamaster De Ville i guld på stål ofte et godt køb. Der er kælet lidt mere for detaljen og de har ofte været ejet af folk som passer bedre på sit ur end gennemsnitlig. Det er lige som om De Ville har koste et par kroner mere en Seamasteren og derfor er købt af et lidt andet puplikum - lidt som med Constellation - lettere at finde i perfekt stand end Seamaster med samme alder!
En Seamaster DeVille med guldkappe har ofte tilbragt mange dage i skuffen, som ur til pænt brug!
vh baun
•