Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Sociologen Skrev:Vedr vægt vil jeg nok holde den på et niveau, så gentagelserne kan holdes relativt højt (10-20) --- de første par uger, dvs indtil du er fortrolig med øvelserne. Herefter 8-12 gentagelser (plus et indledende sæt med 15 gentagelser som opvarmning i hver øvelse). Så måske 4-5 sæt, hvor du trapper ned fra 15, 12, 10, 8 (og 8) gentagelser i hver øvelse, mens vægten øges tilsvarende. NB du skal netop kunne tage det angivne antal gentagelser. Kan du tage flere eller færre skal vægten justeres (dette er en kontinuerlig proces). Hav evt to træningsprogrammer med fokus på forskellige muskelgrupper, som du kan skifte imellem.
Tak for svaret
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
KimT Skrev:HG Skrev:Lidt sjovt at tænke på.
jeg har en bil. Laver den den mindste lyd - afsted til værkstedet. Skriver bilens display SERVICE - afsted til værkstedet.
Men når min krop brokker sig, kan jeg ikke høre det.
Når kroppen siger stop, tænker jeg læge - men finder ikke tiden.
Når det suser for ørene, dunker i hovedet og jeg har synsforstyrelser - så vælger jeg at sige at jeg har det okay.......
Hvorfor skal man (læs jeg) så langt ud, før man overvejer, blot overvejer, at gøre noget.
Jeg har misvedligeholdt kroppen, stort set siden jeg fik børn - flovt at tænke på.....
Vi to er meget ens Henrik 
Jeg syntes også at du er en flot fyr Kim
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 36
Tråde: 28
Modtaget Likes: 154 i 50 svar
Givet Likes: 1
@ sociologen, du har ret, svært at sige om det er crossfit'en eller motivationen der har medført forandringerne. Men i sidste ende er det vel også spørgsmålet, om ikke det er motivationsfaktoren der gør at vi giver den en ekstra skalle? Og motivationen kom i mit tilfælde fordi jeg synes at crossfit er sjovt, og det er måske det Kim også kan bruge. Min baggrund før var at jeg havde kørt MTB i 2,5 år, med træner, samt fokus på kosten for at nå nogle mål. Det virkede også, men skabte en anden type krop, end den som crossfit'en har bidraget stærkt til. Nu er mit næste mål at putte 5-6 kg. ekstra muskler på, og det bliver med primær fokus på styrke/vægt-løft. Så må vi se hvad fremtiden bringer.
Kamstrup
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Sociologen Skrev:@Kamstrup: Fin form :D Interessant om det er crossfit, der har gjort "underværker", eller om det er den øgede motivation kanaliseret over i crossfit... Men spørgsmål om "hønen og ægget" er aldrig til at løse :) Imponerende ikke desto mindre.
Umiddelbart er jeg overbevist om, at det er Kamstrups crossfit som har gjort underværker, idet jeg har set flere i mit lokale fitness center med sådan en krop. De har alle det tilfælles, at de træner crossfit. Er der nogen herinde som tilfældigvis bruger negative kalorier og en sund kost? De ydre resultater er en side af medaljen, men de indre resultater er jo også vigtige. Jeg tænker på hjernemad, negative kalorier, antioxidanter, vitaminer osv. Disse vigtige elementer bliver overset af en stor del af fitness folket.
Jeg har praktiseret det i 4 år - det kan klart anbefales! Det værste jeg har været udsat for i den tid er en forkølelse. Desuden er jeg sjældent deprimeret og sur. Og ellers er ens hukommelse blevet bedre. Personligt er jeg ikke fan af at poste billeder af ens nøgne overkrop, idet jeg associerer det med en adfærd udvist af unge ml. 15-17 år. Bemærk venligst, at jeg ikke mener noget ondt med denne kommentar, men jeg kan ikke få mig selv til at gøre det.
Det skal desuden bemærkes, at det er ægget som kom først, idet fulge er udviklet fra visse af datidens dinosauere. Det blev sjovt nok nævnt i et af mine yndlingsprogrammer igår.: [url]"http://www.youtube.com/watch?v=kpmN_lGaDUw&feature=relmfu" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=kpmN_lGa ... ure=relmfu[/url]
Man skal spole frem til omkring 40 min.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg tror nu hønen kom først.
Jeg kan godt se Gud skabe hønen, men jeg kan ikke se han ruge et æg ud
Kunne du give os noviser en ide om hvad det hjernemad og negative kaloriere er?
vh Baun
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
baun Skrev:Jeg tror nu hønen kom først.
vh Baun
Sludder - alle ved jo at det var hanen der kom først
•
Svar: 36
Tråde: 28
Modtaget Likes: 154 i 50 svar
Givet Likes: 1
Faurschou Skrev:Sociologen Skrev:Personligt er jeg ikke fan af at poste billeder af ens nøgne overkrop, idet jeg associerer det med en adfærd udvist af unge ml. 15-17 år. Bemærk venligst, at jeg ikke mener noget ondt med denne kommentar, men jeg kan ikke få mig selv til det
Kan godt følge dig, og har selv lidt den samme indstilling, men har lige rundet de 40, og følte at jeg godt lige kunne smide et billede ind af min "nøgne overkrop", det er trods alt et forum med forholdsvis modne mænd og ikke scor.dk. Jeg skal også blankt erkende at jeg går i bar overkrop på stranden
Med hensyn til kosten, sværger jeg til "100% paleo - 80% of the time" men jeg tænker ikke over negativ/positiv mad, har læst om det, men indtil videre fungerer stenalderkosten fint for mig (og min kone)
Kamstrup
•
Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Faurschou Skrev:Umiddelbart er jeg overbevist om, at det er Kamstrups crossfit som har gjort underværker, idet jeg har set flere i mit lokale fitness center med sådan en krop.
...
Personligt er jeg ikke fan af at poste billeder af ens nøgne overkrop, idet jeg associerer det med en adfærd udvist af unge ml. 15-17 år.
Jeg spurgte netop, fordi jeg ikke har set nogen i "mit" center, der dyrker crossfit, og har en sådan overkrop :)
Helt enig i sidstnævnte og sletter nu mit billede :) Har det i øvrigt på samme møde med folk, der partout skal skrive, hvad de løfter i bænkpres, squat mv.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Er det bedst at køre alle sæt på en øvelse færdig, før man går videre til næste øvelse/muskelgruppe ?
Selfølgelig med pauser imellem de enkelte sæt.
Eller kan man godt køre et sæt på en øvelse, hoppe over og lave et sæt af noget helt og så tilbage igen...osv.
Sendt via Tapatalk
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Sociologen Skrev:Faurschou Skrev:Umiddelbart er jeg overbevist om, at det er Kamstrups crossfit som har gjort underværker, idet jeg har set flere i mit lokale fitness center med sådan en krop.
...
Personligt er jeg ikke fan af at poste billeder af ens nøgne overkrop, idet jeg associerer det med en adfærd udvist af unge ml. 15-17 år.
Jeg spurgte netop, fordi jeg ikke har set nogen i "mit" center, der dyrker crossfit, og har en sådan overkrop :)
Helt enig i sidstnævnte og sletter nu mit billede :) Har det i øvrigt på samme møde med folk, der partout skal skrive, hvad de løfter i bænkpres, squat mv.
Jeg vil sige tak til Jer begge (Kamstrup og Sociologen) for forståelsen. Jeg var ret nervøs for at min kommentar skulle blive fortolket forkert.  I hvilket center træner I? Vi har sjovt nok et område, der er specielt indrettet til crossfit og styrke - alt sammen er næsten sprint nyt. Transport er desuden super nemt pga. toge og busser går lige ud for døren.
Og jeg er helt enig hvad angår det sidste i dit indlæg, Sociologen. Jeg fortæller kun kort om min udvikling fra starten og til nu for at illustrere, at det blot er starten som er hård. Det samme angår historien om min udvikling fra et dovent drog til en frisk hingst.
•
|