Svar: 32
Tråde: 13
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
peter Skrev:Hej
Med hensyn til sel lænker har det ikke noget at gøre med om der er stifthuller eller ej, sel lænker kom i år 2000 med undtagelse af SD, ure uden stifthuller kom først fra årgang 2004.
MVH Peter
Hmm...hvis du siger, at SEL-lænkerne kom i 2000 er det så ikke lidt mærkeligt at de pågældende ur ikke har en sådan, når sælger siger det er fra 2001?
Det kan selvfølgelig været ældre end da han købte det...
•
Svar: 213
Tråde: 14
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Citat:Hmm...hvis du siger, at SEL-lænkerne kom i 2000 er det så ikke lidt mærkeligt at de pågældende ur ikke har en sådan, når sælger siger det er fra 2001?
Det kan selvfølgelig været ældre end da han købte det...
Teoretisk er det muligt, men lidt sund skepsis er altid godt. Lad sælger oplyse dig serienummeret og check årstallet på rolexsamler.dk.
Hvis sælger påstår at det er købt hos Klarlund i 2001, så skal det kunne dokumenteres skriftligt (eller mundtligt af Klarlund) - ellers er informationen ligegyldig.
Et ur med denne alder uden service historie står foran en rensning - autoriseret koster det omkring 3000.
Hvis det påstås at uret er renset, skal det ligeledes kunne dokumenteres skriftligt - eller urmageren som har udført det skal kunne sige god for det - ellers er bør du gå ud fra at rensningen ikke er sket.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg tvivler på at Klarlund skulle have et GMT til at lægge så længe, da sportsmodellerne som regel bliver revet væk.
MVH Peter
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg synes at du skal finde et ur med sel lænke og boks og papirer jeg vil gætte på at du kan finde et til mellem 22000 og 24000 kroner i næsten nystand og uden brugsspor.
MVH Peter
•