Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Kender du sælger? Jeg vil mene, at et ur med en håndfuld år på bagen, bør have papirer med mindre, der er en god grund.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 453
Tråde: 36
Jeg vil mene at hvis uret er i god stand, og uret har været serviceret siden køb i 2001, så er prisen fornuftig, hvis det ellers ikke lugter, at der mangler papirer.
Min far købte en GMT Master II med sort krans fra 1998, dog med manual og Rolex-papirer samt en kvittering fra service hos Klarlund.
Dog var dette med en SEL-lænke. Han fik det vist til 23.000 kr.
Han besøgte Klarlund idag, og ekspedienten spurgte nysgerrigt om hvor meget han havde givet for det, og gættede på 25.000 kr.
I mine øjne kommer det an på standen af uret og lænken. Umiddelbart synes jeg ikke 21k lyder helt ufornuftigt, men jeg har heller ikke meget at bedømme ud fra.
Mvh. Martin
•
Svar: 32
Tråde: 13
ok tak for det:)
nu nævner du, mhca, at din fars ur var med SEL-lænke. Hvordan kan jeg se det ud fra billederne, og hvad er fordelen ved denne frem for en ældre lænke?
Her er et billede af urets lænke:
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
SEL = Solid end links = der er ikke huller hvor man kan se stiftenderne hvor uret er sat på remmen. Nogen kan lide moderen andre datteren, og jeg vil mene det vigtigeste er at lænken svarer til uret - tids og modelmæssigt
vh John
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Med hensyn til sel lænker har det ikke noget at gøre med om der er stifthuller eller ej, sel lænker kom i år 2000 med undtagelse af SD, ure uden stifthuller kom først fra årgang 2004.
MVH Peter
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
...om hvordan SEL ser ud:
Det sidste stykke metal på lænken inden urkassen og sm dækker stiften kaldes endestykke. Hvis det er et stykke plade der er bukket og sidder som løst som på dit billede er det ikke SEL. Hvis det er støbt og maskinbearbejdet og sidder typisk ganske fast er det SEL. Du kan kun se nummeret på SEL ved at tage det af uret.
SEL har en meget pænere overgang fra lænken til uret og sidder ikke så løst som de gamle endestykker.
Mvh
Klaus
•
Svar: 453
Tråde: 36
Her er en lille side der giver dig en ide om den synsmæssige forskel på SEL og non-SEL.
[url]"http://bjsonline.com/watches/articles/0011.shtml">http://bjsonline.com/watches/articles/0011.shtml[/url]
Mvh. Martin
•