30-01-2007, 01:09 AM
...og bidrog med en forklaring på hvilken skive der er fra hvilken periode.
Mvh Klaus
|
Rød sub
|
|
30-01-2007, 01:09 AM
...og bidrog med en forklaring på hvilken skive der er fra hvilken periode.
Mvh Klaus
30-01-2007, 01:34 AM
Henrik H Skrev:Jeg stiller såmænd ikke spørgsmål ved om noget er mere eller mindre sjældent. Henrik, ville det ikke bidrage mere til forummet hvis du bidrog med info istedet for at fluekneppe Mads' gode og informative svar? Jeg forstår ikke rigtig hvor du vil hen med det? Måske jeg misforstår noget
30-01-2007, 10:43 AM
Ja Henrik jeg er også sat helt af...
Jeg har derimod forsøgt at blive lidt klogere. Efter at have studeret billeder af ca. 20 forskellige 200/660 red subs er jeg kommet frem til at der ikke er ret mange med lukkede 6-taller. De fleste er med åbne 6-taller og fra 1968-1969. Kan være en tilfældighed... Jeg kan ikke se noget mønster i om det ene er lavet før det andet. Tvært imod syntes jeg det er en stor blanding. Men uret er også kun lavet ca. 3 år, så en egentlig skæringsdato er vel umulig at fastlægge. Mht. om mit red sub skulle have fået skiftet skive tvivler jeg nu meget på. Dels pga. dets historie som sælger fortalte, en verificering af Rolex service center Benelux, men også det faktum at jeg fandt to andre 2,2 mio red subs med åbne 6-taller i min søgen på svar. Begge var postet på VRF og komplette med boks/papirer samt patineret skive/visere. Mit eget har jeg også haft postet billeder af med serie nr. uden kommentarer. Men Henrik jeg vil da hellere end gerne høre hvad du mener? /Mads
30-01-2007, 12:34 PM
Mads Gjødesen Skrev:Ja Henrik jeg er også sat helt af... Mads, jeg ser nu intet odiøst i din historie. Jeg aner intet om red-subs, men har en teori: Kan det være at begge skiver (åbne og lukkede 6-taller) er lavet samtidig men af Rolex' dengang to forskellige skiveproducenter? På samme måde som gilt 1675 og matte 1675 overlapper hinanden?
30-01-2007, 12:34 PM
Hvis Mads’s Submariner er født med den skive (hvilket den utvivlsomt er!!!), kan der kun være en forklaring på at der er noget der ikke stemmer, og det er, at den ellers nok så vidende Ed Delgado fra Doubleredseadweller.com, er kommet til at bytte om på 1. og 2 generation af skiverne, og at artiklen som Mads har bygget sin viden på dermed ikke er korrekt.
Der er så vidt jeg ved ingen andre artikler om emnet, men der er et link til BJSonline, hvor Kamal viser et billede af hvad han kalder, den tidligst kendte skive. Bemærk, at den har lukkede sekstaller: [url]"http://www.network54.com/Forum/380354/thread/1163847680/">http://www.network54.com/Forum/380354/t ... 163847680/[/url] Med venlig hilsen Henrik
30-01-2007, 01:32 PM
Ed's "endegyldige" svar på næsten alt fra Røde subs til om der er liv i rummet, er ofte fyldt med unøjagtigheder.
M
30-01-2007, 02:04 PM
..."seems".
Jeg kan ikke se han skulle have mere ret end Delgado. Faktum er vist at ingen ved hvilken skive der var den første. Mvh Klaus Mvh Klaus
30-01-2007, 02:22 PM
Citat:Faktum er vist at ingen ved hvilken skive der var den første. PRÆCIS! M
30-01-2007, 03:21 PM
Hvis man vælger at betragte det udfra "rodebutik- teorien" så ja!
30-01-2007, 04:03 PM
Ed Delgados artikel taler heller ikke direkte om 1. og 2. generation. Men om 1. og 2. version. Desuden nævnes de åbne og lukkede 6-taller slet ikke men mere f´et i feet.
Jeg tror det er svært at sætte en præcis dato og rækkefølge på skiven og når de blot er lavet i tre år med to-tre slags skiver kan de meget vel overlappe. Se blot div. transtionals hvor der er kaget godt rundt i matte og blanke skiver gennem det meste af 80´erne. Så tvivler jeg på at åbne og lukkede 6-taller har haft den store betydning sidst i 60´erne. Mit 1680 er købt af en anerkendt samler som har købt det af den oprindelige ejer. Han var sikker på at skiven aldrig var blevet skiftet. Desværre er boks og papirer væk, men der er servicepapirer tilbage fra midt 80´erne. Alle gange serviceret af Rolex Service center Benelux i Bruxelles og senest i 2005. Jeg hentede personligt uret og fik det verificeret på service centret i Bruxelles. Fik en lang snak med en af urmagerne, der vidste alt om vintage sportsmodeller og som i øvrigt kendte sælger. Derfor er jeg temmelig sikker i min sag... Så ja Klaus og Morgan jeg støtter mig til jeres udsagn... /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|