Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hvad koster det at renovere sådan et værk, best case - worst case?
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
hos PK koster ca. 2500 (kan ikke dagskursen) med i prisen udover servicen af værket, er faktisk nyt glas, nye pakninger, polering af kasse og lænke, samt alle de sliddele i værket der er færdige/slidte. Så går uret nogenlunde korrekt og ikke har en fx. skæv balance (kan testes i EKG-en).
så er det prisen.
men få det testet, EKG-en afslører al sygdom i et værk.....
Mikael
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg vil gerne købe det viste ur, da jeg er urmager og selv kan sætte det istand, såvidt jeg ved er prisen på en renovering hos Klarlund ikke inklusive krone glas og diverse værkdele men kun inklusiv servicering og polering de andre ting kommer oveni prisen, men jeg er dog ikke 100 & sikker.
MVH Peter
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Av den er svær. Som Peter antyder kan der ligge meget arbejde i den og man aner ikke mht. hvad der skal skiftes. Service hos PK koster ca. 2.700 kr ekskl. reservedele. Mit gæt er at et service ender i ca. 5-6.000 kr. her. Men total skud i tågen og afhænger meget af fugtskaderne i værket. Er uret asiatisk?
Omvendt ser skiven meget fin ud og den rammes jo ofte som noget af det første, hvis uret har været udsat for noget. Men rigtig flot patinerede visere og maxi-dial. Relativt eftertragtet og specielt når den har boks og papirer. Jeg ville nok købe det hvis prisen var super god. Koster den mere end andre 5513 (incl. boks/papirer) ville jeg finde et andet. Så kalkuler med 5-6.000 kr. i service.
Husk lige at tjekke serienr. Mener disse 5513 med maxi-dial blev lavet sidst i 70´erne. Stemmer serienr. ikke med det så hold fingrene langt væk. Se hvordan Peter A´s 5500 som var en frankenstein.
/Mads
•
2700 ? Jeg plejer da at give 2540 kr incl. plexi, krone, rør, pakninger ?
Reservdele er så oveni, men det "dyreste" udover en ny kasse/skive/lænke er en balance, dvs., ca 1600 kr.
M
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
...sælger skal have 5000USD så det bliver nok for dyrt i sidste ende.
Mvh
Klaus
•
Svar: 277
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hej Klaus,
Send mig en mail på pwamby (at) gmail . com. Jeg har set et flot eksemplar til salg men vil ikke referere til ting til salgg her i forumet.
Mvh Peter
•