Urdebatten / Urforum
Ville i turde købe en 5513'er der så således ud... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Ville i turde købe en 5513'er der så således ud... (/showthread.php?tid=66226)

Sider: 1 2

Ville i turde købe en 5513'er der så således ud... - KlausM - 10-01-2007

...forudsat værket virker upåklageligt?

İmage

İmage

Resten af uret er super flot og der medfølger æsker og papirer.

İmage

Mvh
Klaus

Du kan - Mikael L._phpbb3_import15700 - 10-01-2007

få meget at vide om værkets sundhedstilstand ved at få det målt i en EKG hos enten PK eller Krognos. Så prøv om du kan få det testet inden køb....

mikael

Tak Mikael men uret er i USA. - KlausM - 10-01-2007

Er værket så slemt at se på at jeg burde holde mig fra at købe uret? Sælger påstår det virker som det skal. Forudsat han har ret er det så alligevel noget af et sats?
Mvh
Klaus

- KlausM - 10-01-2007

Hvad koster det at renovere sådan et værk, best case - worst case?
Mvh
Klaus

et komplet service - Mikael L._phpbb3_import15700 - 10-01-2007

hos PK koster ca. 2500 (kan ikke dagskursen) med i prisen udover servicen af værket, er faktisk nyt glas, nye pakninger, polering af kasse og lænke, samt alle de sliddele i værket der er færdige/slidte. Så går uret nogenlunde korrekt og ikke har en fx. skæv balance (kan testes i EKG-en).
så er det prisen.

men få det testet, EKG-en afslører al sygdom i et værk.....

Mikael

- Peter - 11-01-2007

Hej

Jeg vil gerne købe det viste ur, da jeg er urmager og selv kan sætte det istand, såvidt jeg ved er prisen på en renovering hos Klarlund ikke inklusive krone glas og diverse værkdele men kun inklusiv servicering og polering de andre ting kommer oveni prisen, men jeg er dog ikke 100 & sikker.

MVH Peter

- Mads Gjødesen - 11-01-2007

Av den er svær. Som Peter antyder kan der ligge meget arbejde i den og man aner ikke mht. hvad der skal skiftes. Service hos PK koster ca. 2.700 kr ekskl. reservedele. Mit gæt er at et service ender i ca. 5-6.000 kr. her. Men total skud i tågen og afhænger meget af fugtskaderne i værket. Er uret asiatisk?

Omvendt ser skiven meget fin ud og den rammes jo ofte som noget af det første, hvis uret har været udsat for noget. Men rigtig flot patinerede visere og maxi-dial. Relativt eftertragtet og specielt når den har boks og papirer. Jeg ville nok købe det hvis prisen var super god. Koster den mere end andre 5513 (incl. boks/papirer) ville jeg finde et andet. Så kalkuler med 5-6.000 kr. i service.

Husk lige at tjekke serienr. Mener disse 5513 med maxi-dial blev lavet sidst i 70´erne. Stemmer serienr. ikke med det så hold fingrene langt væk. Se hvordan Peter A´s 5500 som var en frankenstein.

/Mads

- morgan - 11-01-2007

2700 ? Jeg plejer da at give 2540 kr incl. plexi, krone, rør, pakninger ?

Reservdele er så oveni, men det "dyreste" udover en ny kasse/skive/lænke er en balance, dvs., ca 1600 kr.

M

Tak for input men... - KlausM - 11-01-2007

...sælger skal have 5000USD så det bliver nok for dyrt i sidste ende.
Mvh
Klaus

- Peter A - 11-01-2007

Hej Klaus,

Send mig en mail på pwamby (at) gmail . com. Jeg har set et flot eksemplar til salg men vil ikke referere til ting til salgg her i forumet.

Mvh Peter