Hvad forstår du ved et vintage ur?
På engelsk, ligesom i vintage biler, det andet blir portvin og champagne synes jeg, så gamle ure og biler - tar jeg med Engelsk udtale, men hver sin smag.

Jeg skal igang med at se hvad jeg kan gøre ved denne gamle 3 knaps kronograph fra Ogival. Ikke en smukt bevaret skive, men kobber, så jeg kan nok kan et stykke vej med den, og med 38 mm og 3 knaps funktion absolut en der skal overleve - må også overveje kassen, måske en tur i chrom, men aner ikke hvor, men der er jo en del forkromningsanstalter eller hvad det hedder

İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis du finder en "forkromningsanstalt" som er god til det med ur kasser, så må du gerne lige skrive en post i forummet...

Har selv et par urkasser fra et par restaurationer, jeg har udført, som godt kunne trænge til en ny gang chrom!
Svar
will do - i lige måde til andre -. hvis i kender nogen
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Vintage betyder jo bare at det er noget du ikke kan købe fra ny mere.

MVH Peter
Svar
Det kan godt være jeg skulle have spurgt. Hvad mener du er "laveste fællesnævner" for hvornår et ur kan kaldes et "Vintage ur"!

Jeg mener bestemt ikke at et ur bliver vintage bare fordi det ikke længere produceres (det hedder udgået model Icon_rolleyes ). Det må som minimum også have nogen år på bagen - og det synes som om de fleste mener mindst 25 år - altså fra før ca 1980.

Jeg mener også at kunne læse at mange kan slutte op om at uret skal have en vis samlerinterresse. det er jo et bredt begreb, som næsten ikke sorterer noget fra, men alligevel.

Jeg kan godt lide begrebet klassikker - og det dækker måske i virkeligheden bedre de ure jeg selv finder interessante, men så skal vi vel lige have beskrevet "laveste fællesnævner" for hvad en klassikker er - og det er nok ikke så let!

vh baun
Svar
udtrykket vintageure findes ikke i virkeligheden. men det lyder flottere når man skal sælge eller ejer vintageure istedetfor gamle ure.

lisom den berømte plakat foran en brugtvareforretning:
ragelse købes-antikviteter sælges.

så er det op til én selv hvad defineringen er.
Svar
aa
/ L
Svar
aa
/ L
Svar
Hej Lasse

Ja, det bedste vi har set til nu - og lidt strammere end de fleste måske mener.

Hvorfor bliver du ved med at sende det der foto af mig bagfra med ud Icon_razz

vh Baun
Svar
Okay jeg er med Icon_e_wink

....Vedr. foto.... Icon_cool
/ L
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)