Svar: 148
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tak for hurtigt svar....ja der går lige 5 år inden jeg skal til service så der er tid nok. Tanken strejfede mig bare lige.
...spændende verden det her
•
Svar: 148
Tråde: 23
Det er bare fedt at høre.... lækkert med urmagere der kan genskabe finish og har styr på deres kram.
Hvor længe holder en lænke inden der kommer alt for meget "slack" i ledene. Hvis vi taler om normalt brug. Altså at man ikke er håndværker eller arbejder i støvede omgivelser.
Har iøvrigt læst at det anbefales at vaske ur og lænke 1-2 gange om ugen i lunkent vand, opvaskemiddel (VEL) samt en blød børste skulle være vejen frem.
Nogen kommentar til det ?
•
Svar: 136
Tråde: 22
KxL Skrev:Det er bare fedt at høre.... lækkert med urmagere der kan genskabe finish og har styr på deres kram.
Hvor længe holder en lænke inden der kommer alt for meget "slack" i ledene. Hvis vi taler om normalt brug. Altså at man ikke er håndværker eller arbejder i støvede omgivelser.
Har iøvrigt læst at det anbefales at vaske ur og lænke 1-2 gange om ugen i lunkent vand, opvaskemiddel (VEL) samt en blød børste skulle være vejen frem.
Nogen kommentar til det ?
Ja det gør jeg ca. hver 14. dag!! Og VEL er det bedste? Ja" spørg mig ikke hvorfor". Jeg kar prøvet lidt af det hele i opvaskemiddel.
Her er fremgangsmåden: Først gør du ur og lænke våd i ca. 30 grd. vand.
Dryp et par VEL dråper på ur og lænke. Lad uret likke i 5 min og bevæg alle led på lænken samt drej rosetten på din Sea Dweller eller lign. Skyl med rent vand også 25-30 grd. Tør uret, pust evt. vand ud af lænken.
Så er dit ur som nyt!! Og uden den fettede film som det får af sved osv. God vask H. Elmer
•