Urdebatten / Urforum
Beholde børstet stål look til service - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Beholde børstet stål look til service (/showthread.php?tid=64503)

Beholde børstet stål look til service - Lasse - 07-08-2005

Når nu man indleverer sit rolex med børstet stål lænke til service. Så ser jeg i guiden hos Klarlund at de polerer lænken op. Nu har jeg rodet en del med metaller samt polering og det kræver jo ikke meget tankegang for at vide at lænken bliver blank når der poleres på den.
Eller kørers der en meget mild stålbørste for at opretholde det fede look ??

Re: Beholde børstet stål look til service - Michael Reitzel - 07-08-2005

KxL Skrev:Når nu man indleverer sit rolex med børstet stål lænke til service. Så ser jeg i guiden hos Klarlund at de polerer lænken op. Nu har jeg rodet en del med metaller samt polering og det kræver jo ikke meget tankegang for at vide at lænken bliver blank når der poleres på den.

Klarlund udfører en service efter fabrikkens anvisninger/krav. Dette gælder også poleringen. Dvs. at uret bliver blankpoleret hvor det skal være blankt og "satin" hvor det skal være det, eksv. på lænke, oversiden af hornene, osv. Uret kommer til at stå så tæt på fabriksnyt som det er fysisk muligt, når Klarlund er færdig med det. Du har noget at glæde dig til Icon_e_wink

Med venlig hilsen

Michael Reitzel

- Lasse - 07-08-2005

Tak for hurtigt svar....ja der går lige 5 år inden jeg skal til service så der er tid nok. Tanken strejfede mig bare lige.

...spændende verden det her Icon_cool

Re: Beholde børstet stål look til service - Morten. A. - 07-08-2005

KxL Skrev:Når nu man indleverer sit rolex med børstet stål lænke til service. Så ser jeg i guiden hos Klarlund at de polerer lænken op. Nu har jeg rodet en del med metaller samt polering og det kræver jo ikke meget tankegang for at vide at lænken bliver blank når der poleres på den.

Jeg har lige fået fjernet nogle ridser på en Fortis lænke der netop var børstet stål. Urmagerne (i dette tilfælde var det ikke Klarlund) udførte et perfekt arbejde og den står som nybørstet og uden ridser.

hilsen
Morten

- Lasse - 07-08-2005

Det er bare fedt at høre.... lækkert med urmagere der kan genskabe finish og har styr på deres kram.

Hvor længe holder en lænke inden der kommer alt for meget "slack" i ledene. Hvis vi taler om normalt brug. Altså at man ikke er håndværker eller arbejder i støvede omgivelser.

Har iøvrigt læst at det anbefales at vaske ur og lænke 1-2 gange om ugen i lunkent vand, opvaskemiddel (VEL) samt en blød børste skulle være vejen frem.

Nogen kommentar til det ?

- Elmer - 10-08-2005

KxL Skrev:Det er bare fedt at høre.... lækkert med urmagere der kan genskabe finish og har styr på deres kram.

Hvor længe holder en lænke inden der kommer alt for meget "slack" i ledene. Hvis vi taler om normalt brug. Altså at man ikke er håndværker eller arbejder i støvede omgivelser.

Har iøvrigt læst at det anbefales at vaske ur og lænke 1-2 gange om ugen i lunkent vand, opvaskemiddel (VEL) samt en blød børste skulle være vejen frem.

Nogen kommentar til det ?

Ja det gør jeg ca. hver 14. dag!! Og VEL er det bedste? Ja" spørg mig ikke hvorfor". Jeg kar prøvet lidt af det hele i opvaskemiddel.

Her er fremgangsmåden: Først gør du ur og lænke våd i ca. 30 grd. vand.
Dryp et par VEL dråper på ur og lænke. Lad uret likke i 5 min og bevæg alle led på lænken samt drej rosetten på din Sea Dweller eller lign. Skyl med rent vand også 25-30 grd. Tør uret, pust evt. vand ud af lænken.
Så er dit ur som nyt!! Og uden den fettede film som det får af sved osv. God vask H. Elmer