klaus Skrev:så er det sat på plads!
jeg forstår så ikke, at forfattere der skriver så meget herinde som dig, jacob h (gæst), ikke vil tilmelde dig. hvad er du bange eller nervøs for? er der noget vi andre har overset, som vi også burde være bange eller nervøs for? ville da være rart at vide.
jeg vil give jan ret i, at der skal være plads til - især "fremmede" fremtidige urejere, der gerne vil høre lidt om vores erfaring med ét eller andet mærke inden de giver mange penge ud. de vil dog givetvis stole mere på et medlem end "bare" en gæst.
Hej Klaus
Der er flere ting der gør, at jeg ikke synes det er en god ide:
1) Det er unødvendigt. Mine indlæg bliver hverken bedre eller dårligere af at være logget ind.
Jeg har i gennem de sidste 3 år frekventeret Equation of Times´s hjemmeside, hvor der ikke er login-krav eller for den sag skyld login-mulighed! På trods deraf (eller måske nærmere på grund deraf?!) er det en af nettets mest venlige sider, hvor folk både kan småskændes og dele erfaringer og enthusiame og ikke mindst samtidig udvise den fornødne tillid og respekt for hinandens meninger. Login/medlemskab ville ikke kunne gøre det spor bedre i mine øjne.
2) Det er besværligt - som ovenfor beskrevet sletter jeg temp filer og cookies efter hvert netbesøg, hvilket betyder at jeg skal kæmpe med nye loginprocedurer hver gang jeg skal på en adganggsbegrænset side. Jeg har rigeligt med passord, PIN-koder og log-on-algorithmer at holde styr på i forvejen, så jeg behøver ikke flere (kan ikke rumme flere
3) Sikkerhed: I dagens Danmark angribes 85 % af alle hjemmecomputere af ubudne gæster!!!! (Vira, Trojanere, Password- og Keystroke loggers mv. for slet ikke at tale om anden spyware der fx. kan meddele andre om din færden på nettet.) Konsekvenserne af dette kan spænde fra det mildt irriterende (fx. pop-up ads) til decideret kodetyveri mv. Jeg er naturligvis ligeglad med om min interesse for fx. vintageure bliver kendt, men hvis det fx. indebære alle mulige åndsvage tilbud fra Nigerianske urhandlere er jeg ikke længere ligeglad.
Mvh Jacob H