|
Hvorfor ikke melde sig ind hvis man vil skrive indlæg?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvorfor ikke melde sig ind hvis man vil skrive indlæg?? (/showthread.php?tid=64440) Sider:
1
2
|
Hvorfor ikke melde sig ind hvis man vil skrive indlæg?? - hannover_dk - 14-07-2005 Jeg ved som ikke om det betyder det store, men jeg synes det var rart om forumets mange gæsteer meldte sig ind og kom med indlæg eller svar som medlemmer i stedet for som gæster. Der er langt flere gæster her end i andre fora, og mange steder kan gæster helt enkelt ikke komme med indlæg eller svare, men det er muligt det ville gøre sitet skade, så det er ikke mit forslag, det må man afgøre fra sitest side. Meld jer ind, og giv bidrag, det tror jeg gavner sagen mest. vh John enig - klaus - 14-07-2005 er fuldstændig enig, john! det virker altid som om der er nogen der lige flyver ind på sitet og kommer med et eller andet tilfældigt bidrag. det ville være mere seriøst og troværdigt, hvis man har med medlemmer at gøre. og man spørger sig selv, hvorfor de ikke bliver medlemmer?! Mere enighed herfra - bjorn_e58 - 14-07-2005 Jeg er helt enig - vi skulle måske lave en afstemning om det skal være muligt for u-indmeldte at skrive indlæg. Hvis ønsket er anonymitet, så er der ikke noget i vejen for det. Jeg har selv et lidt kryptisk brugernavn, men det er udelukkende fordi mit efternavn er lidt specielt, og jeg synes ikke, der er nogen grund til åbent at fortælle ubudne gæster, hvor de måske kunne finde interessante objekter. Enhver der sender mig mail kan såmænd godt få et vide, hvem jeg er. Jan/Bjørn - vil I kommentere? /Bjørn (en anden!) hvorfor overhovedet tilmelde sig?? - Jacob H - 14-07-2005 Jg har lyst til at vende spørgsmålet om: Hvorfor overhovedet tilmelde sig??? Mine indlæg bliver hverken kortere eller længere, mere eller mindre seriøse eller mere eller mindre troværdige ved en tilmelding. Det eneste man får ud af det er endnu et adgangsprocedure at holde rede på, ligeså uforståelige kaldenavne som uden tilmelding og ingen fordele. Så hvorfor tilmelde sig? Et stringent tilmeldingskrav kan føre til en lille lukket klub, hvor alle kender alles mening og ingen nye kommer til. mvh Jacob H Jeg giver dig ret at man skal logge ind - men men men - hannover_dk - 14-07-2005 Det er vel sådan at jo flere medlemmer, jo lettere har sitet ved at leve. Jeg kan godt regne ud, at antal indlæg også har betydning, og det er vel årsagen til at sitet giver helt samme betingelser til ikke medlemmer som til medlemmer - hvilket er lidt usædvanligt i forhold til andre fora, hvor man ofte kan læse, men ikke lave indlæg. Alligevel tror jeg at jo flere medlmmer der er i sitet, jo lettere får sitet ved at sælge annocer og opnå anerkendelse og både salget af annoncer og anerkendelsen er vel noget der gavner sitet og dets moderatorer, og hvis man vil bruge noget, så er det for mig ganske rimeligt at man også yder lidt. Det er simpelhen pænt at vise sin støtte uden at kræve noget ekstra for det synes jeg. At logge ind er utroligt simpelt, og man behøver ikke opgive sin e-mail hvis man er bange for spam, så derfor synes jeg at mange gæster burde melde sig ind. Det giver også mulighed for at man kan kommunikere via privat-beskedder (gennem sitet - ikke via bare via emails) og dermed kan man privat kommentere ting, hvis man ikke synes det gavner sitet at få det ud til alle. Jeg skælder ikke ud på de som ikke vil være medlemmer, indlægene er velkomne, og jeg har jo intet med sitet at gøre som sådan, men jeg velkommer alligevel de som melder sig ind. Re: hvorfor overhovedet tilmelde sig?? - OleJ - 14-07-2005 Jacob H Skrev:Jg har lyst til at vende spørgsmålet om: Hvorfor overhovedet tilmelde sig??? Jeg gi'r dig fulstændig ret. Mine indlæg bliver ej hellere længere/kortere/mere eller mindre seriøse af at jeg melder mig ind. Jeg sælger jævnligt ure her på sitet, og bidrager derigennem til opretholdelsen af sitet! Jeg har indtil videre haft 11 annoncer og har derfor sikkert bidraget mere end mange "medlemmer" har til overlevelsen af denne super side Har dog meldt mig ind for ikke at skabe for meget røre i andedammen God weekend til alle! Fordel - bjorn_e58 - 14-07-2005 Det er især en fordel ved indmeldelsen, at man uden videre er identificeret. Der kommer jævnligt indlæg, hvor der bare står "Gæst" - ofte nok fordi man bare har glemt at skrive navn el. lign., men ved indmeldelse (og automatisk logon), er ens bruger-id altid med. For brugeren selv, er der også den fordel, at man kan se, hvilke fora, der har nye indlæg eller indlæg med nye kommentarer. Det er efter min mening ret nyttigt. /Bjørn. spørgsmål: - Jacob H - 15-07-2005 bjorn_e58 Skrev:Det er især en fordel ved indmeldelsen, at man uden videre er identificeret. Der kommer jævnligt indlæg, hvor der bare står "Gæst" - ofte nok fordi man bare har glemt at skrive navn el. lign., men ved indmeldelse (og automatisk logon), er ens bruger-id altid med. Virker det automatiske logon, hvis man - som jeg - ikke gemmer temporære filer og cookies mv.? Er det korrekt opfattet, at man ved at udvise størst mulige agtpågivenhed mht. netfærdsel - fx. ved ikke at gemme cookies og temp filer, ikke får automatisk logon mv? Hvis dette er korrekt er der endnu en god grund til ikke at indmelde sig, da det herefter er nøjagtig ligeså besværligt som ved ikke at tilmelde sig. Mvh Jacob Re: spørgsmål: - hannover_dk - 15-07-2005 Jacob H Skrev:Jeg synes stadigt at der er klare fordele og at det er pænt av være medlem hvis man bruger et forum ofte, men gæster er som bekendt velkomne, og bidrager jo også i forskellig form. Moderatorer og de som dirver sitet ville jeg umidelbart tro satte pris på at brugerne var medlemmer, men nok om det.bjorn_e58 Skrev:Det er især en fordel ved indmeldelsen, at man uden videre er identificeret. Der kommer jævnligt indlæg, hvor der bare står "Gæst" - ofte nok fordi man bare har glemt at skrive navn el. lign., men ved indmeldelse (og automatisk logon), er ens bruger-id altid med. Cookies indebærer i princip ikke nogen risiko, men gør at visse sites kan se at man anvender dem. Herved kan en del sites f.eks indrttes til at give brugeren præcis den information han ønsker og dermed lette livet, men som sagt de efterlader et lille spor så sitet ved en genvisit kan se man har været der før. De unike IP adresse alle computerer giver på nettet giver også en mulighed, men det er mere kompliceret og anvendes hvis mest hvis der ventes noget kriminelt. Hvis man ikke gemmer cookies overhovedet, så mister man en del fordele, men får en noget øget sikkerhed, men som sagt cookies regnes ikke som en større sikkerherheds risiko. Log ind på vintageure er superhurtigt, kræver jo bare at man skriver sit alias + en lille kode, og så har man de brugerfordele som har været nævnt. Computeren kan uden risiko sættes til selv at huske adgangskoden (det vælger man separat for hver kode og brugeradgang til vintage ure er nok ikke nogen stor risiko) Så behøver man bare skrive begyndelse af sit alias, så kan den selv fylde resten + log on i. Faren på nettet består af virus og trojaner for at tage det kort, og de har ikke noget med cookies at gøre. Et godt virus program, en aktiv firewall samt den gratis "microsofts antispyware" er gode værn hvis man samtidigt er kritisk og ikke downloader Active X med mindre man kender udgiveren (når man vil downloade et program får man spørgsmål om active X hvis man har de nævnte programmer) Vil man rense sin maskine lidt for den spyware der givet er på de fleste maskiner (selv hos de helt forsigtige), så er gratis programmer som "lavasoft Ad-aware" og "spybot" på hver sin måde, eller kombineret, glimrende til det job. De kan hentes gratis på nettet hvis man "googleer" efter dem. God sommer, medlemmer og gæster moderatorer - klaus - 15-07-2005 jeg mener, det ville være på sin plads, at moderatorerne kommer med nogle kommentarer nu, så alle kan forstå, hvorfor det er fordelagtigt at melde sig til som medlem. er der ingen fordel, som jacob påstår, kan jeg godt forstå man ikke tilmelder sig. ulempen vil dog helt sikkert være at man ikke "hører til" etasiblementet |