Et lille dilemma i forb. Med service/garanti
Ja, det tænkte jeg også på. Gad vide hvad man få lov at lave som urmager i den butik, nå man ikke få lov til at nogen reparationer ?
Svar
Trist :-(
Svar
AndersR Skrev:
peterkaa Skrev:Tak for jeres feedback.
Jeg har talt med Ole Mathiesen, de vil gerne hjælpe, men kan ikke sige hvordan sagen helt præcist vil blive håndteret.

Han nævnte at han troede IWC ville æde regningen, men ikke kunne udelukke jeg skulle betale porto til la suisse eller holland.

Lidt træls, når nu det er en ærgelig lille fejl.

Som udgangspunkt skal det ikke være til ulempe for kunden, at der skal fixes noget under garanti, og derfor burde du ikke skulle acceptere en betaling af porto.

Hvis de accepterer at de har lavet en fejl, skal du i hvert fald ikke betale noget, da det så er en slags afhjælpning, der ikke skal være til unødvendig gene (læs: hverken økonomisk eller på anden måde) for dig.

Ja og nej.

Det er jo kun hvis fejlen ikke anerkendes jeg skal betale.

Og man skal huske at det eftersyn jeg har købt er købt i Singapore hvorfor den danske købelov ikke gælder.

Nu er uret sendt af sted og så må vi se.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
peterkaa Skrev:
AndersR Skrev:
peterkaa Skrev:Tak for jeres feedback.
Jeg har talt med Ole Mathiesen, de vil gerne hjælpe, men kan ikke sige hvordan sagen helt præcist vil blive håndteret.

Han nævnte at han troede IWC ville æde regningen, men ikke kunne udelukke jeg skulle betale porto til la suisse eller holland.

Lidt træls, når nu det er en ærgelig lille fejl.

Som udgangspunkt skal det ikke være til ulempe for kunden, at der skal fixes noget under garanti, og derfor burde du ikke skulle acceptere en betaling af porto.

Hvis de accepterer at de har lavet en fejl, skal du i hvert fald ikke betale noget, da det så er en slags afhjælpning, der ikke skal være til unødvendig gene (læs: hverken økonomisk eller på anden måde) for dig.

Ja og nej.

Det er jo kun hvis fejlen ikke anerkendes jeg skal betale.

Og man skal huske at det eftersyn jeg har købt er købt i Singapore hvorfor den danske købelov ikke gælder.

Nu er uret sendt af sted og så må vi se.

Arh, havde jeg ikke fanget (Den med Singapore)!
Gotta have them all
Svar
misiu Skrev:Det er så virkelig mærkeligt at det skal hele vejen til
Schweiz pågrund af to viser. De har jo deres egne urmager som kan lave det ?

Ja.
Dog er det sådan at forhandleren her jo ikke er IWC selv, som har lavet service på uret i sin tid. Så forhandleren her er jo egentligt bare mellemled med et flot skilt på døren.

Dog ville det give mening hvis de kunne lave det og så sende regningen til Schaffhausen. Gætter dog på sådan et system ville være dyrt/besværligt at administrere.

Selv om jeg da ikke er videre imponeret af det i sin tid, tog over to måneder at få lavet service på uret. Og at jeg nu må forvente samme ventetid igen :-(
Svar
Bare endnu et eksempel på dårlig service fra et af de firmaer vi elsker.

Det får mig til at overveje hvad ure der skal købes fremadrettet.

Håber dog det kommer godt frem og tilbage, så du kan få styret din OCD.
Svar
Opdatering:
Her efter 6 uger er uret tilbage på armen med sekundviseren på rette sted :-) Alt ser rigtig lækkert ud og blev ordnet uden beregning.

Uret har været Schaffhausen - for at få flyttet en sekundviser..

Ole Mathiesen har gennem hele forløbet været forstående og hjulpet så godt som de kunne, på trods af de ikke direkte er involveret i den pågældende sag. Det skal de have ros for.
Svar
Six weeks to move a little second hand is a disgrace.Something a competant watchmaker could do in a day.Pleased to hear you got it done without problems.But that kind of service is a joke.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(07-05-2015, 05:54 PM)willy Skrev: Six weeks to move a little second hand is a disgrace.Something a competant watchmaker could do in a day.Pleased to hear you got it done without problems.But that kind of service is a joke.

I agree.
Svar
Må indrømme at jeg jar oplevet langt værre service da jeg arbejdede for mobilbranchen... Af hvad jeg ellers hører med 6 mdrs. Service og op efter fra andre fabrikanter så lyder 6 uger rimeligt taget transport mv i betragtning. Det der kan kritiseres er jo så hvorfor man ikke får det lavet hos en dansk AD urmager.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)