På adskillige opfordringer både her i forum og via PM,
(24-01-2016, 08:42 PM)willy Skrev: That RM is one of the worst disasters i have ever seen.Its so ugly,it should get a prize.

Ps.In my opinion the Extreme Lab is just fantastic watchmaking at the highest level.But i also think it is a bloody ugly watch to look at.Unless of course you are looking at it with a magnifying glass.

I obviously cannot agree with you, but I understand you, as how can somebody who loves a simple dress watch (not necessarily you) with a dial and 2 hands, love a busy dial like the one on Extreme Lab 2, and on top of a big chunk like that...... Obviously needless to say that I prefer busy dials, and the Vintage Navitimer & Cosmonaute watches have busy dials as well. It's a huge watch, but so comfy to wear.......

(24-01-2016, 07:12 PM)Jens Skrev: Hver gang Extreme Lab 2 nævnes er jeg på youtube for at finde videoer om uret. Der er desværre ikke så mange, men det er bestemt et fascinerende ur. Jeg har før, når du, Kurt har nævnt uret haft lyst til at spørge dig om det er et ur man går med til dagligt, men det fik jeg jo sådan set svar på i din fortælling.
Tak for artikel link - den vil jeg sætte mig til rette og læse.
Mvh Jens

Jeg går absolut ikke med det til dagligt, men jeg bruger det ofte, og er naturligvis altid opmærksom på hvad der sidder på mit håndled.

(25-01-2016, 01:09 AM)pbr Skrev:
(19-01-2016, 10:48 PM)Kurt B Skrev: Nå, nu har i sgu nok fået nok af mig og mine Navitimere, så jeg tjekker ud, tak fordi i tog jer tid til at læse det, håber i har nydt det ligeså meget som jeg har nydt at leve det og skrive det.............

/ Kurt B http://www.kurt-b.com http://www.kurt-b.com

Jeg vil gerne gentage og uddybe, hvad jeg skrev i min første post - et helt igennem fantastisk indlæg, der absolut ikke er blevet dårligere af at være blevet skrevet på ny fra bunden  Icon_blink

Indrømmet, så er det efterhånden sjældent, at jeg får læst de lange indlæg herinde på forum til ende - årsagen er nok en blanding af, at jeg en smule har tabt evnen til at lade mig fascinere efterhånden og af, at der er blevet lidt langt imellem de gode fortællinger, efter at mange af de lidt ældre entusiaster er holdt op med at skrive herinde mere.

Men dette er et af de lange indlæg, som har formået at fastholde min opmærksomhed hele vejen til slutningen - både fordi det er en god historie, der er godt fortalt og fordi den er informativ og fascinerende. Især historien om den "nearly in space" Cosmonaute, fangede mig, da jeg selv har besøgt NASA på JFK Space Center i Florida for et par år siden.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis vi blot alle var lidt mere tolerante overfor vores indbyrdes forskelligheder (mig selv inclusive) og holdt fast i det, der binder os sammen og som er årsagen til at vi overhovedet har fundet herind på forum - interessen for ure - så ville vi måske blive beriget med flere indlæg af denne art ! 

Sådanne indlæg er selvforstærkende i forhold til forums kvalitet og evne til at overleve, idet indlæg som dette er med til at inspirere og fremme lysten til selv måske at gøre lidt mere ud af fremtidige indlæg ! 

Jeg mener, at det er fuldstændig legitimt og er også en del af forums eksistensberettigelse, f.eks. at bringe gode billeder af ure, men uden så meget tekst eller eftertænksomhed - glæden ved et nyt ur kan sagtens sidestilles med den horologiske følelse af fascination over en veludført komplikation eller finish, idet grobunden for denne glæde kommer fra det samme sted. Men der skulle gerne kunne findes begge typer af indlæg herinde, idet det er med til at sikre forums overlevelse, bredde og udvikling .......... på samme måde, som det ligeledes er tilfældet, at der gerne skulle kunne være plads til alle typer af "urtosser" herinde !

Tak, Kurt, fordi du, trods uenighed og uoverensstemmelser, tog dig tid til at genskrive indlægget og ligefrem udvide det med en ekstra anekdote, som var ligeså fascinerende  Icon_Up

Til dem, der mener at tråden bør "renses" for de negative indlæg, må jeg sige, at jeg er uenig - for det første mener jeg principielt ikke, at der bør foretages en sådan "historie omskrivning", men for det andet, så vidner tråden som den står nu også om, at uenighed godt kan håndteres og vendes til noget positivt, hvis blot alle parter ønsker det.

En stor tak til dig og alle andre der venligt har tilkendegivet en positiv respons, det er værdsat.....
Svar
Så måtte jeg altså ind og google på Extreme Lab 2... Icon_e_surprised
Hold nu kaje, hvor er det en flot,lækkert og fantastisk ur. Jeg kommer til at savne lyden fra alarmen på det Master Compressor memovox jeg havde engang.

Og det er med sådan noget som det her horologi, at jeg synes Rolex har tabt sutten. Har de nogensinde vist noget ala Extreme Lab2 og andre i sammme stil?
De vildeste fra dem, er vel Yacht-Master med en count down funktion? ..uuuha da da. Men ok, de kører sædvanlig konservativ stil og når de skejer ud, er det ikke horologisk... næ nej, vi putter nogle "glas-sten" på og SÅ bliver det dyrt  Icon_sleep

Og nej, jeg er ikke imod Rolex! Jeg har haft adskillige af deres ure, fra Sub 5513, Sub Two-liner, alm Sub, SD, Gmt 1675, 16750 og DJ. Flere af modellerne ad flere omgange, for jeg må da fastholde begejstringen på et tidspunkt.... ikke endnu: Men jeg har nok heller ikke købt det sidste Icon_blink

Og tak for dit/dine indlæg, som er yderst velskrevne og indholdet er præcis viden og ikke jeg "tror nok" oplysninger.
Mvh
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
(25-01-2016, 06:11 PM)guru1313 Skrev: Og det er med sådan noget som det her horologi, at jeg synes Rolex har tabt sutten. Har de nogensinde vist noget ala Extreme Lab2 og andre i sammme stil?
De vildeste fra dem, er vel Yacht-Master med en count down funktion? ..uuuha da da. 

Ikke at det overhovedet nærmer sig komplikationer fra JLC eller andre High End mærker, men har Rolex ikke forsøgt sig med lidt mere end blot, hvad du beskriver i SkyDweller ?
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Nu er jeg heller ikke så meget inde i vintage Rolex, men mener da deres ref. 6062 var ret vild da den kom ud i 1950'erne.

Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Det er også derfor jeg stiller spørgsmålstegn, jeg ved det heller ikke. Måske nogle mere kyndige kan fortælle mere.
Hvis deres sidste "vilde" ur er fra 50érne, må de da se at komme igang.

Måske man skulle have været designer eller værk-udvikler ( hvis der noget der hedder det Icon_smil ) ved Rolex. Forestiller mig ikke at de har mere end 37 timer om ugen.
Allan
Svar
Rolex have made a few complication watches in their time.But Rolex are not in this type of watch market at all,and it is ridiculous to try to compair them with JLC-Patek-Lange etc etc.
                                 Rolex are the masters at what they do,and they are considered to be the best metal workers in all the watch industry.Not even Lange make better cases than Rolex.And the only high end brand that maybe can make calibers of compairable strength are Richard Mille.
                                     To Kurt,i should have known you like busy dials. Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol If i owned that JLC i would be looking at it everyday with a magnifying glass,it must be fascinating to look at that caliber.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(25-01-2016, 06:57 PM)willy Skrev: Rolex have made a few complication watches in their time.But Rolex are not in this type of watch market at all,and it is ridiculous to try to compair them with JLC-Patek-Lange etc etc.
                                 Rolex are the masters at what they do,and they are considered to be the best metal workers in all the watch industry.Not even Lange make better cases than Rolex.And the only high end brand that maybe can make calibers of compairable strength are Richard Mille.
                                     To Kurt,i should have known you like busy dials. Icon_lol Icon_lol Icon_lol Icon_lol If i owned that JLC i would be looking at it everyday with a magnifying glass,it must be fascinating to look at that caliber.

Jeg havde forventet et sådan svar: "Rolex et de bedste til at gøre det de gør, så hvorfor lave om på det... bla bla"
Enig, lige det hjørne af toolwatches findes der ikke mange, om nogen, der kan gøre det bedre.
Jeg mener bare, at come on, vis os nu lidt hvad I ellers kan. Det kræver ikke mange kreative tanker og kræfter, at producere de modeller der er, så der er vel rigelig tid til at lege lidt.
Svar
Citat:
Jeg havde forventet et sådan svar: "Rolex et de bedste til at gøre det de gør, så hvorfor lave om på det... bla bla"
Enig, lige det hjørne af toolwatches findes der ikke mange, om nogen, der kan gøre det bedre.
Jeg mener bare, at come on, vis os nu lidt hvad I ellers kan. Det kræver ikke mange kreative tanker og kræfter, at producere de modeller der er, så der er vel rigelig tid til at lege lidt.
Citat:

Tja, hvis det havde været så let som du hentyder det er, så skulle man forestille sig andre havde gjort det samme ;)
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
(25-01-2016, 06:49 PM)guru1313 Skrev: Det er også derfor jeg stiller spørgsmålstegn, jeg ved det heller ikke. Måske nogle mere kyndige kan fortælle mere.
Hvis deres sidste "vilde" ur er fra 50érne, må de da se at komme igang.

Måske man skulle have været designer eller værk-udvikler ( hvis der noget der hedder det Icon_smil ) ved Rolex. Forestiller mig ikke at de har mere end 37 timer om ugen.
Allan

Ja, Rolex er - Gudskelov og tak - konservativ.
Deres sidste "vilde" (?) nyt urværk er 100% in-house cal. 4130 fra 2000, for Daytona.
De bruger en del krudt til at videreudvikle deres urværker og anden væsentlig teknik i deres ure. Det at hive kaniner op af hatten og lave horologisk underholdning må andre tage sig af Icon_blink

Det at de kan, og helt uden tvang Icon_blink , sælge ca. en million ure om året, fortæller vist hvad det er, køberne vil have - årti efter årti.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Først undskyld til Kurt, det var ikke min hensigt at fordreje din tråd. Jeg kom bare til at tænke på det, da jeg så dit Extreme Lab2 og en video på Youtube.

Jamen undskyld jacobzimmer, Rolex har da ikke ændret det store på deres kasser og på deres solide værker. Jow, det har pustet kassen op på et par modeller til 39mm, andre kasser har fået kraftigere horn, større visere og markeringer osv. Det er da ikke raketvidenskab for dem.
Måske har de mærker der tør sprænge rammen gjort det af nød, mere end af lyst, for at holde køberne til ilden. Det har Rolex jo aldrig behøvet.
Jeg vil da gerne at de lavede bare én model hvor de viste, at de faktisk kan trylle lidt ud af ærmet. Sådan lidt, "hva så venner, vi kan også det shit"

Og så stopper jeg her Kurt

Allan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)