Favoritten - del 4 - Rolex
(10-01-2019, 10:15 PM)Avantismo Skrev: Hvad vil du kalde dette ?

Ps det har ikke dato

İmage

Som din egen vedhæftede illustration viser, er der her tale om en SUBMARINER, og sådan een har IKKE dato. Har den derimod det - altså datovisning - er det en SUBMARINER DATE.

Ps Det er ren børneviden
Svar
Du har en fantastisk tone i dine indlæg...

Ironi kan forekomme.
Mvh Kim 
Svar
Det vil jeg minde om en vigtig ting ved Rolex; alle urene skal helst både have en mange cifret kode som man skal vide (for ikke at være dum) og et øgenavn... så hvis submariner no date ikke må have øgenavnet "no date" vil jeg foreslå at kalde det submariner "square zero", fordi nullerne på kransen ligner firkanter...
(må hellere også lige tilføje at ironi kan forekomme)
[-]
  • cfnissen, doxa300, Jens, Larsb
Svar
Øgenavn, slang kald det hvad du vil. Jeg har ikke oplevet et forum hvor det IKKE er omtalt netop “no date”.
Svar
(10-01-2019, 11:42 PM)ChristianC Skrev: Øgenavn, slang kald det hvad du vil. Jeg har ikke oplevet et forum hvor det IKKE er omtalt netop “no date”.

Ok, så du mener, at vi skal til at begynde med at drikke ekspresso?
Svar
Du har din mening og holdning.

Det gør ikke at du har ret og du behøver faktisk ikke tale ned til nogen herinde...

Jeg tvivler på at du ville bruge de ord hvis vi stod face to face.

Billede taget fra et efterlysnings opslag i forbindelse med et stor røveri i Holland.

Juwelier Burger i Maastricht.

Anerkendt ur handler, der har 100% styr på sagerne.

Tvivler på at de har små børn til at skrive deres opslag.

İmage

Jeg kan oplyse at på mange Rolex forums er det helt almindelig praksis at refere til No date Submariner
Mvh Kim 
[-]
  • Larsb, Stensbjerg, willy
Svar
Tal om at være forbi vinduet Icon_e_confused

Syntes du virkelige at du (mikkelbl) bidrager med noget til trådens hensigt,
med dine ringeagt ytringer om andre som reelt kun fortæller om dig og dit manglende format.

Tror du at din tone giver nyt blod til forummet så der også i fremtiden er et for dem som sætter pris på det og bruger det,
jeg kan se at du trods dit medlemskab ikke bruger det alverden.

Så hvorfor retter du ikke dine sarte øjne i en anden retning mod noget som reelt kan kalde et Icon_head frem.

Det er en f.cked up verden vi lever i så der er nok at tage fat på,
så jeg er slet ikke i tvivl om at du passer ind...

OG jeg gentager gerne ovennævnte face to face skulle vi en dag mod forventning/lyst mødes.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • guru1313, Larsb, willy
Svar
(10-01-2019, 10:32 PM)mikkelbl Skrev: Som din egen vedhæftede illustration viser, er der her tale om en SUBMARINER, og sådan een har IKKE dato. Har den derimod det - altså datovisning - er det en SUBMARINER DATE.

Ps Det er ren børneviden
What you call childrens knowledge is maybe right in your case.Because 99% of the 
greatest Rolex experts on the planet,call it the Sub no date or no date Sub.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
I daglig tale kalder de fleste den for No-Date.

På Rolex egen siden står den (114060) som Submariner og 116610LN som Submariner Date.

Men mon ikke vi alle er med, når vi hører eller læser en der bruger udtrykket "No Date"? :-)
Keld
[-]
  • Larsb
Svar
Enig med flere af de ovenstående udsagn. Officielt hedder det jo fra Rolex side Submariner og Submariner Date, men ikke desto mindre bruges "No Date" af størstedelen af ur-tosser rundt om i verden når uret beskrives. Ligesom f.eks. Batman heller ikke er en officiel betegnelse for 116710 BLNR, så er det alligevel et meget almindeligt navn at bruge som identifikation af uret - om man så kan lide det eller ej. Jeg melder mig personligt gerne ind i børnehaven og indrømmer at jeg også bruger betegnelsen "No Date" :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)