Urdebatten / Urforum
Favoritten - del 4 - Rolex - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Favoritten - del 4 - Rolex (/showthread.php?tid=82798)

Sider: 1 2 3 4 5 6

Favoritten - del 4 - Rolex - KimT - 08-01-2019

Favoritten - del 4 - Rolex

Hvilket ur fra Rolex - og kun Rolex - er dit absolutte favorit-ur? 

Så nåede vi til del 4 og denne gang er det Rolex vi skal vende. Nedenstående er udelukkende et udtryk for min holdning/mening, så tag det ikke for andet. Jeg ved det vil jokke mange over tæerne, men jeg har respekt for at vi muligvis ikke er enige Icon_Up

Personligt har jeg et meget ambivalent forhold til deres ure. Den ene dag synes jeg det er det fedeste og den næste, er jeg ved at kaste op over det. Jeg tror den primære årsag til sidstnævnte, er den overdrevne kult dyrkelse der er omkring dem. Jeg er med på at de laver super fine ur i en fantastisk kvalitet, men der hvor de virkelig rykker, er på marketing. De er suverænt de absolut bedste til at sælge deres "brand" hvilket tydeligt ses på de mange fans som er fuldstændig blinde overfor det faktum at deres ure i bund og grund ikke er high-end ure (læs: toppen af poppen), men derimod forholdsvis almindelige luksusure med super driftsikre værker.

Jeg siger selvfølgelig ikke at det gælder alle ejere, men en rigtig stor del køber - efter min mening - deres ure udelukkende fordi alle genkender dem og ved de er dyre. Det er fint nok og i bund og grund betyder det jo ikke noget for mig, men jeg er åbenbart et meget lille menneske der ikke kan lade være med at blive irriteret når ejere er helt blinde overfor det faktum, at der er mange ure derude som er lig med, eller bedre/finere end Rolex.

Når det så er sagt, så er der flere af deres ure der tiltaler mig og jeg har da også haft min del, og selv om at denne tråd jo egentlig er beregnet til at udpege ens favorit fra den aktuelle fabrikant, skader lidt meninger og holdninger mv. vel ikke  Icon_blink

Here goes...

Jeg har været meget igennem og er gået fra nyere Rolex til vintage og tilbage igen... flere gange. I dag vil jeg foretrække et nyere, da jeg som en af ret få, faktisk godt kan lide de nye maxikasser. Min favorit, skal jeg kun vælge et, er - det voldsomt hypede - 116710 BLNR (aka Batman) som jeg allerede har haft... og solgt igen Icon_e_confused Icon_e_biggrin1

İmage 

Hvilket Rolex er din favorit?

Tidligere tråde:
Favoritten - del 3 - Breitling
Favoritten - del 2 - IWC
Favoritten - del 1 - Omega

RE: Favoritten - del 4 - Rolex - Larsb - 08-01-2019

Jeg har et meget ambivalent forhold til Rolex. På den ene side er det umuligt at komme udenom, hvis man er interesseret i ure, alene på grund af deres histirie, og betydning for ur-verdenen. På den anden side er det Rolex, som enhver nyrig, der skal vise, hvor godt han har klaret sig, vælger. Rolex har virkelig været god til det med markedsføring.

Jeg blev for nogle år siden egnig med mig selv om, at jeg matte prøve at eje et Rolex. Der var ikke rigtig noget af det modern, der talte til mig. Det skulle være en dykker, og det skulel være uden dato, for jeg synesm at kyklopen er virkelig grim. Efter en del overvejelser, blev jeg ening med mig selv om, at det Rolex jeg heslt ville have, var en Sub 5513. Efter et stykke tid lykkedes det at finde et, der passed til mit budget.

Jeg får ikke gået så meget med det - jeg bliver nok aldrig Rolex fanatikker - men det er sjov at have.

İmage

RE: Favoritten - del 4 - Rolex - khbk - 08-01-2019

Datejust, som mit fra 1986.
Det tætteste man kommer på "Det perfekte Ur".
(Bortset fra Casio GW-5000-1JF selvfølgelig;))
/
Kristen

Favoritten - del 4 - Rolex - KOP - 08-01-2019

Efter mange overvejelser, af samme ovenstående grunde som Kim . Købte jeg denne 216570 polar. Ved ikke om man kan sige den flyver lidt under radaren?
Dette bliver sikkert mit eneste  Rolex. Men jeg må da indrømme at det er et dejligt ur, super bærekomfort ( selvom jeg egentlig ikke er til lænker ) og ja kvaliteten er der.

Men vi er jo alle forskellige,  i vores valg. Både mht. Udseende og kvalitetsfornemmelse, heldigvis :-)

İmage

Sent from my iPad using Tapatalk

RE: Favoritten - del 4 - Rolex - jk - 08-01-2019

Jeg kan fint følge både Kim's og Lars's tanker. Der er ingen tvivl om, at Rolex har lavet noget af verdens bedste marketingarbejde. Jeg har haft et enkelt Rolex ur. Det var selvfølgelig en Submariner. Jeg valgte dengang en 5513, men der er simpelthen for mange Rolex dykkerure i omløb IMHO, så den blev solgt for at financiere et VC Overseas Chrono.
Hvis jeg i dag skulle anskaffe et Rolex ur ville det blive en vintage Explorer ref. 1016, men det bliver næppe til noget, for de er blevet voldsomt dyre.
JK

RE: Favoritten - del 4 - Rolex - KimT - 08-01-2019

(08-01-2019, 04:22 PM)KOP Skrev: ....Men jeg må da indrømme at det er et dejligt ur...

Det er det nemlig - deraf mit ambivalente forhold Icon_e_biggrin1

(08-01-2019, 04:23 PM)jk Skrev: ......så den blev solgt for at financiere et VC Overseas Chrono.

Icon_Up Icon_party Icon_e_biggrin1

(08-01-2019, 03:44 PM)Larsb Skrev: ....blev jeg enig med mig selv om, at det Rolex jeg helst ville have, var en Sub 5513.

Skal det være vintage, er det også et rigtig fint bud. Jeg har selv haft et 5513, men det var et af de sidste og dermed med hvidguldsmarkeringer på skiven, som giver et noget andet udtryk.

(08-01-2019, 04:20 PM)khbk Skrev: ....Det tætteste man kommer på "Det perfekte Ur".
(Bortset fra Casio GW-5000-1JF selvfølgelig;))

Her tror jeg bare vi skal være enig om at være uenige Icon_lol

Favoritten - del 4 - Rolex - tg - 08-01-2019

Jeg har et par kandidater, ingen af dem er dog subs eller gmt da jeg ikke er vild med mxi kasser eller den del af rolex de også er repræsentanter for, nok det samme som KimT og Lars er inde på. Generelt kan jeg godt lide dem der er lidt anderledes og måske ikke så klassisk Rolex.

Første kandidat er Millgaus den nye med grønt glas, sort skive og funky farvede indeks. Selvfølgelig tæller sekundviser der er et lyn også meget op. I love it. Det der tæller ned for mig er højden på kassen, den er relativ høj. Det hænger nok sammen med, at der skal være en kappe til at gøre den mere antimagnetisk. Det fører hen til det der plager mig mest ved det, at rolex bare ikke er innovative nok. Den er old-school antimagnetisk, mens omega som standard er så meget mere antimagnetisk. Det er ikke godt nok. Men de er sku flot og måske en dag.

Anden kandidat er Explorer 2 polar i 40 mm. Det er bygget som en tank, gmt komplikation, og med mere tool feel end de fleste rolex. Ikke samme rolex showoff feeling som nogle andre. En klar vinder, og så allround at det kunne være en kandidat til det eneste ur. Så fedt.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk