Fremtiden efter ejerskiftet & update... Dine forventninger ?
hannover_dk Skrev:
Tio Malo Skrev:
Citat:Sådan skriver man da slet ikke om en person, som man angiveligt respekterer.

Nej, ikke om en person, men sagtens om en påstand.

Det er lidt kringlet spørgsmål når sproget lige pt. udvikler sig voldsomt hurtigt og div. gadesprogs- / slangudtryk bliver blåstemplet af sprogsnævnet og bliver mainstream (den sidste: "Fuck").

Jeg ville sige at det beror på situationen og at uhøfligheden behøver ikke at være tilknyttet til bestemte ord. En bleg funktionær med giftigt tunge kan sprede mere skader under den formelle og korrekte sprogsbrug en et - par Fuck´s og Shit´s vil nogensinde opnå.

Vh. John
Helt enig. Hvis brugen af bullshit skal udløse mederator indgreb hver gang, hvad er så næste? Vrøvl er jo heller ikke pænt om noget andre skriver - så det er nu ikke så lige til at ville sætte de grænser. Vi skal tale pænt til hinanden sådan er det jo, men slipper der et bullshit .- vrøvl - eller lignende igennem, mon så ikke vi er voksne nok til at overleve, uden overlæreren forsvarer os - det kan vi jo faktisk selv gøre ved at svare den der kalder det vi skriver for bullshit- pænt, ordentligt og voksent. Vi taler forskelligt, og visse har et sprog der inkluderer mere brug af bullshit end andre - Jeg synes ikke det er smukt, men behøver ikke en moderator som overlærer til at straffe dem der kalder det jeg skriver for bullshit
Er der nogen der opfører sig som tarvelige eller fjolser, så ignorer dem bare eller sæt dem på listen over ignorer -
vh

Vel sagt! Jeg synes også at jeg vil tilføje, at selvom vi er et lille land, så er der også nogle kultur forskelle, der kan skabe lidt sammenstød. Vi kommer fra mange forskellige egne af Danmark og sprog + meningen der ligger bag er/kan være meget forskellige.

Martin
Svar
Uddrag af "Normer for Urforum.dk"

Generelt er vores overordnede holdning dog, at vi tror på, at medlemmerne er i stand til at holde en høj grad af selvjustits og at man er i stand til at være sig det ansvar bevidst, at man skriver på et forum, der er offentligt tilgængeligt og at vi skal behandle hinanden ordentligt.

Det er vores udgangspunkt, at moderatorer, i bund og grund burde være overflødige - vi håber, at I som medlemmer vil medvirke til, at dette udgangspunkt i så stort omfang som muligt, kan omsættes til virkelighed.

Fri debat, gerne med kant, men under ansvar

Vi mener, at det bør være en selvfølge, at man taler pænt til hinanden og undgår personangreb. Derfor er det vores udgangspunkt, at en moderering af medlemmernes indlæg ikke bør være nødvendigt og allerhelst undgås.

Vi ser helst en fri debat, gerne også med “kant” og med markante holdninger - men under ansvar. Kun når vi føler, at deltagerne i en tråd ikke er sig dette ansvar bevidst, vil moderatorerne gribe ind - personangreb vil generelt ikke blive tolereret.

Sprog

Vi opfordrer til at medlemmerne taler pænt - både til hinanden, men også generelt.

Ingen debat m.v. om snyd og ulovligheder

På holdets vegne
Peter (pbr)

Jeg er blevet bedt om at stoppe debatten om respekt for hinanden og sprogbrug her på forum, så jeg vil undlade at svare willy og heppekoret, blot sige at jeg faktisk synes normer for forum er rigtig gode. Lad os følge dem.

Tilbage til debatten. Jeg har givet flere bud på hvad vi kan gøre anderledes i fremtiden her på forum og har stadig ikke set en saglig imødegåelse af disse ideer og synspunkter. Det er selvfølgelig godt. Det var mest ting skulle undlade at gøre.

Mere interessant er det måske hvad er det så vi skal gøre mere?

Gode, åbne debatter om hvorfor ure er så dejlige. Hvad er det der specielt tiltaler en og hvorfor bruger vi tid og penge på ure.

Gode tråde med indhold om konkrete ure som er købt med hjertet og gerne med billeder og henvisninger.

Gode reviews, som illustrere et eller flere ures fortræffeligheder og svagheder. Gerne sammenlignende reviews på niveau med det Joepete fx. Laver.

De fine nørdede indlæg ala Geodoc med fantastiske vinkler og tekniske detaljer.

Og for mig også gerne indlæg om urenes priser og hvorfor de koster hvad de koste

Og indlæg om mennesker og ure. Altså hvorfor vil Peter ikke give 50 K ud for et ur som ingen kan genkende som et luksusur, mens Poul ikke bryder sig om at flashe et Rolex til 50 K

Debatter om design, smag og behag, bærekomfort og stil

Og det er det jeg mener med rummelighed og tolerance. Alle typer af indlæg som har berøring til ure er velkomne. Jeg behøver vist ikke komme nærmere ind på hvad jeg ikke mener med rummelighed og tolerance. Det er jo allerede fastsat i "normer for Ur-forum".

Vh baun
Svar
Jeg ved godt, at nogen har ønsket at forum ikke skulle reducere bredden på billeder (var det ikke til 800 pixels). Men jeg synes faktisk at det er mere irriterende nu, hvor denne reduktion ikke længere sker. Når man nu læser en post med meget brede billeder, skal man højre/venstre scrolle en masse for at læse teksten.

Prøv f.eks. at læse denne:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=16337">viewtopic.php?f=7&t=16337</a><!-- l -->

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Jeg ved godt, at nogen har ønsket at forum ikke skulle reducere bredden på billeder (var det ikke til 800 pixels). Men jeg synes faktisk at det er mere irriterende nu, hvor denne reduktion ikke længere sker. Når man nu læser en post med meget brede billeder, skal man højre/venstre scrolle en masse for at læse teksten.

Prøv f.eks. at læse denne:

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=7&t=16337">viewtopic.php?f=7&t=16337</a><!-- l -->

/Bjørn.

Øhh, i min browser reduceres billederne som de plejer - mon ikke, at det er Martin, der eksperimenterer lidt med indstillingerne i forbindelse med den tekniske makeover af forum.

Tror, at det kommer til at fungere igen indenfor kort tid Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej Peter.
Her gør den nu det samme....skide irriterende......selvfølgelig laver Martin det om, og hvis ikke så må jeg sige så er jeg skredet i svinget, for det bøvl kan jeg da ikke tro der er mange der vil hqve. Var det ikke nemmere at man klikkede på billedet og så kom det op i stor størrelse....mener da at sådan har det været før.
Blot mine 25 c Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:Hej Peter.
Her gør den nu det samme....skide irriterende......selvfølgelig laver Martin det om, og hvis ikke så må jeg sige så er jeg skredet i svinget, for det bøvl kan jeg da ikke tro der er mange der vil hqve. Var det ikke nemmere at man klikkede på billedet og så kom det op i stor størrelse....mener da at sådan har det været før.

Helt enig - og jeg tror godt at jeg kan garantere, at det bliver lavet om ! Icon_e_biggrin

Lige i øjeblikket afprøver vi nogle forskellige skins og jeg tror, at det er i forbindelse med dette, at indstillingerne lige er smuttet ud af "vater" !
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Lars Skrev:Hej Peter.

Hej

Jeg kigger på det så snart at jeg er hjemme.

Mange hilsner

Martin
Svar
Jeg fandt ud af, at man under "brugerkontrolpanel" -> "boardindstillinger" kan vælge andre "skins". Og hvis man f.eks. vælger "Artodia Ultra Blue" bliver billeder skaleret i bredden.

Det hele ser så også anderledes ud.... Icon_e_surprised

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Jeg fandt ud af, at man under "brugerkontrolpanel" -> "boardindstillinger" kan vælge andre "skins". Og hvis man f.eks. vælger "Artodia Ultra Blue" bliver billeder skaleret i bredden.

Det hele ser så også anderledes ud.... Icon_e_surprised

/Bjørn.

Yep, det er et af de skins vi tester lige i øjeblikket - og er også det, jeg bruger lige nu. Kræver lige en smule tilvænning, men jeg synes faktisk, at det er supergodt. Gode funktionaliteter og også et godt farveskema ......... indtil videre min personlige favorit blandt de mulige Icon_e_wink
/Peter

Svar
Hvad siger i til at vi kører Artodia: Ultra Blue en enkelt dag, fo lige at lure om folk kan lide det?

Martin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)