Eneste egentlig lidt spændende i alt dette er, om det i virkeligheden er ren myte - at "almindelige mennesker" generelt går rundt med den opfattelse at Rolex er verdens bedste ur. ¨
Jeg testede som sagt ved en fest over 20 mænd, og ikke en eneste troede Rolex var verdens bedste ur, og det var en helt almindelig bred masse.
Jeg har idag mødt lidt naboer på landet, og spurgt om samme, og igen var alle helt på det rene med at Rolex så langt fra var verdens fineste- jeg tror det er en myte at det forholder sig sådan, at Rolex ses som det fineste. (måske på andre markeder - asien - måske??)
Også de som køber Rolex til 40-50 t som nye tror jeg er helt på det rene med, at der findes finere og dyrere. Jeg tror vældig mange af dem har set på andre ure og ved hvad der findes i segmentet, men vælger ud fra, at de opfatter Rolex som et super godt no nonsence ur, der vil holde i masser af år, er det sikre valg, og ser godt ud.
Jeg er ikke Rolex fan, men det holder jo hele vejen med en sådan opfattelse. Hvis de så samtidigt tænker gensalgsværdi, så giver det jo tilmed fornuft, men det tror jeg faktisk at forholdsvis få nykøbere af Rolex gør.
Nå - Det er vel ikke det mest afgørende i verden i alle fald
vh