Mit første Rolex - har brug for jeres hjælp
Mads Gjødesen Skrev:Lyder til at du er sporet ind. Så er det bare at lede til et af disse ure dukker op. Jeg vil som tidligere nævnt gå efter et 36 mm hvis du engang skulle få lyst til at sælge. Og billederne i den anden tråd så da ok ud med de 36 mm Datejusts Icon_e_wink

Den datejust løsning du har i kikkerten er mere feminin end et Explorer I. Begge er dog fortræffelige valg.

/Mads

Hej Mads,

Ja så er det lige det med tålmodigheden (eller mangel på samme).

Er det mon ikke realistisk nok at finde det ur til en 20-25 med lidt held?

Hvad er din holdning til ældre Vs nye lænker?

Hanne
Svar
118206-Lars Skrev:Hej Hanne

Jeg så at du var på ukik efter et Datejust. Jeg vil anbefale dig at købe et af de nye med skjult lås.

Det bedste råd er nok at købe et helt nyt hos Klarlund

Så er du sikker på at blive tilfreds

Hilsen

Lars

Hej Lars,

Præcis det ur jeg gerne vil ha koster kr. 38.500 hos Klarlund. Så kommer der 7.200 oveni hvis det skal være med perlemorsskive. Det har jeg ikke råd til lige foreløbig, så jeg satser på at finde et fint og velholdt brugt.

Men hvis jeg vinder i lotto kan det da godt være jeg lige smutter forbi Klarlund Icon_e_wink

Hanne
Svar
Hanne, hvad er det for en reference du søger og hvordan skal skiven/lænken være?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Hanne, hvad er det for en reference du søger og hvordan skal skiven/lænken være?
Mvh
Klaus

Hej Klaus,

Jeg søger en 116234 med oyster lænke, hvid skive med romertal eller alternativt perlemorsskive med romertal (hvis jeg finder en jeg kan betale).

Hanne
Svar
Tja som sagt er jeg langt fra Datejust ekspert. Men dit budget er vist i underkanten. Jeg ville nok gå efter et lidt ældre ref. som feks ref. 16234 frem for de sprit nye. Urene er næsten identiske, men finder du et med 7-10 år på bagen kan du godt komme ned i 18-20 k lejet.

Noget a la det her:
[url]"http://chronothek.com/uhren/detail.php?id=810143020010">http://chronothek.com/uhren/detail.php?id=810143020010[/url]

Men ville nu nok søge lidt mere og finde et med boks og papirer.

Skiven kan du så finde efterfølgende brugt eller købe den hos Klarlund for de ca. 7 k som du nævner. Det er samme værk, så en ny skive passer fint på det gl. ur.

Dermed kan du få prisen ned i de ca. 25 k.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Tja som sagt er jeg langt fra Datejust ekspert. Men dit budget er vist i underkanten. Jeg ville nok gå efter et lidt ældre ref. som feks ref. 16234 frem for de sprit nye. Urene er næsten identiske, men finder du et med 7-10 år på bagen kan du godt komme ned i 18-20 k lejet.

Noget a la det her:
[url]"http://chronothek.com/uhren/detail.php?id=810143020010">http://chronothek.com/uhren/detail.php?id=810143020010[/url]

Men ville nu nok søge lidt mere og finde et med boks og papirer.

Skiven kan du så finde efterfølgende brugt eller købe den hos Klarlund for de ca. 7 k som du nævner. Det er samme værk, så en ny skive passer fint på det gl. ur.

Dermed kan du få prisen ned i de ca. 25 k.

/Mads

Hej Mads,

Tak for det. Ja jeg må søge og lede til jeg finder det rigtige.

Har dog fundet dette, som jeg synes virker forholdsvis fornuftigt? (forkert lænke godt nok)

Nå det kan jeg ikke få lov at linke til... måske det er fordi det er en konkurrende side.

Hanne
Svar
Hej Hanne

Jeg ville ikke gå på kompromis og købe et ældre 16234

De nye Datejust med Jubilee har jo skjult lås som er en betydelig forbedring

Så hold fast ved 116234

I øvrigt er der et til salg på en anden Dansk hjemmeside der begynder med Time til kroner 20.000

Hilsen

Lars
Rolex Daytona 116506
Svar
Hej Hanne

John Larsen har lige sat et 116200 til salg på denne hjemmeside til godt 23.000 kroner

Jeg købte sidste år et 118206 som var lidt over 1 år gammelt af John

Så John er helt reel at handle med

Hilsen

Lars
Rolex Daytona 116506
Svar
hej Lars,

Jeg har set det til 20.000 men sælger reagerer ikke på henvendelser, så det er nok en gammel annonce.

Mht det John Larsen har til salg, så er det et flot ur, men det er langt fra det jeg vil ha. Så skal jeg gå på kompromis med alt for mange ting og så venter jeg hellere og sparer lidt mere op, så jeg kan få det jeg virkelig vil ha.

Hanne
Svar
pokus14 Skrev:...så er det et flot ur, men det er langt fra det jeg vil ha. Så skal jeg gå på kompromis med alt for mange ting og så venter jeg hellere og sparer lidt mere op, så jeg kan få det jeg virkelig vil ha.

Hanne

Hehe - det var ikke sådan klaveret spillede tidligere i tråden Icon_e_wink En imponerende læringskurve Icon_e_biggrin
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)