Mit første Rolex - har brug for jeres hjælp
Hej med jer,

Jeg har lige solgt mit Breitling Chrono Cockpit og vil nu indfri min drøm om at få et Rolex. Det var nok det jeg skulle ha valgt i første omgang, men sådan kan man jo altid være så klog bagefter Icon_rolleyes

Det skal være et Datejust midsize og jeg tænker på en af disse to modeller:

[url]"http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEBTOX:IT&item=130215287270&_trksid=p3984.cTODAY.m238.lVI">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Y.m238.lVI[/url]

[url]"http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEBTOX:IT&item=170211189138&_trksid=p3984.cTODAY.m238.lVI">http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... Y.m238.lVI[/url]

blir det GS modellen vil jeg gerne ha mop dial.

Har I nogle gode råd omkring hvad der holder bedst - blir man træt af GS kombinationen? Er den mere feminin osv.?

og så tænker jeg da lidt på om det kan betale sig at købe hos Juwelier Rieger eller om jeg skal købe brugt, eller er der andre spændende muligheder i DK? Jeg har været hos Klarlund et par gange nu og prøve ure og må sige, at jeg er imponeret over den gode og behagelige service. Det ville da være rart at få et helt nyt ur og gerne hos en dansk forhandler.

Men omvendt er det jo også dejligt at spare penge Icon_e_biggrin

Nogen forslag og gode råd?

Takker på forhånd Icon_mrgreen

Hanne
Svar
Ikke for noget, men er du kvinde siden du overvejer 31mm modellen ?
Svar
rolexson Skrev:Ikke for noget, men er du kvinde siden du overvejer 31mm modellen ?
Uden at være specielt Sherlock agtig, synes jeg underskriven Hanne KUNNE indikere muligheden af en kvinde - jeg ville i alle fald sætte forstørrelsesglasset det vej? Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Velkommen til Hanne.
Uha det er et spørgsmål om smag.
Jeg ville ikke vælge GS. Det er for de 50+ eller dem der går med pels. En stål udgave er klart mere sporty. Den stål udgave med MOP du linker til er flot. Jeg ville hellere gå efter arabiske tal på skiven frem for romerske. Smag og behag.
Du skal klart gå efter en nyere brugt. Hvis der er noget der hurtigt taber værdi er det nye dame ure.
Held og lykke i din søgning.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
hannover_dk Skrev:
rolexson Skrev:Ikke for noget, men er du kvinde siden du overvejer 31mm modellen ?
Uden at være specielt Sherlock agtig, synes jeg underskriven Hanne KUNNE indikere muligheden af en kvinde - jeg ville i alle fald sætte forstørrelsesglasset det vej? Icon_e_smile
vh

Icon_e_biggrin Godt set Hannover.... jeps - jeg er kvinde. Håber det er ok jeg mænger mig lidt med jer mænd? I ved jo så meget om ure og jeg har i ugevis savlet over alle jeres flotte ure!! Ville ønske min mand gik op i den slags...
Svar
KlausM Skrev:Velkommen til Hanne.
Uha det er et spørgsmål om smag.
Jeg ville ikke vælge GS. Det er for de 50+ eller dem der går med pels. En stål udgave er klart mere sporty. Den stål udgave med MOP du linker til er flot. Jeg ville hellere gå efter arabiske tal på skiven frem for romerske. Smag og behag.
Du skal klart gå efter en nyere brugt. Hvis der er noget der hurtigt taber værdi er det nye dame ure.
Held og lykke i din søgning.
Mvh
Klaus

Hej Klaus,

Tusind tak for dine input.
Jeg er helt klart ikke til pels og heller ikke over 50... umiddelbart tiltrækkes jeg også mest af stålmodellen og synes den er så fin. Lurer lidt på de arabiske tal - ser fint ud.
Ja jeg havde nok en fornemmelse af det med at tabe i værdi... har da også kigget på 36 mm, men synes bare 31 mm er så fin og nu har jeg jo lige haft et rigtig stort ur, der fyldte hele min arm, og trænger måske til lidt fornyelse.
Hanne
Svar
Man skal jo helst købe det man synes bedst om uden at tænke på evt. værdi tab men nu spurgte du til muligheden at købe brugt. Jeg vil så tilføje at det er et generelt fænomen med dame ure og du vil sikkert holde værdien bedst med et Rolex.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Ingen tvivl om at dameure taber mest i værdi når man går ud over dørtærsklen med et nyt.
Der er tilgengæld også nok et mindre udvalg af nyere brugte stål 31 mm Rolex ure til rådighed end der ville være i herrestørrelserne.

Mange unge kvinder synes faktisk det ser godt ud med herrestørrelser, f.eks en rolex sub. Smag og behag, jeg synes det ser lidt ud som om de har fået mandens aflagte på - og foretrækker et mid-size som også min bedre (meget bedre) halvdel går med (naturligvis dog vintage Eterna stål)

Smag og behag - mest smæk for skillingen i nyere brugt - min smag siger - nyere = inden for seneste 6 år, - stål og 30-32 mm - Rolex eller Omega eller ganske meget andet
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hanne,

Velkommen til - vi har kun godt af besøg fra det fornuftige køn her på siden!

Rolex er kvalitet hele vejen, så dine overvejelser er hovedsageligt en smagssag:
- G/S vs SS
- Størrelse 31 vs 36 mm
- Skivefarve
- Romertal vs arabertal
- etc.

Den del vil jeg lade være op til dig. Dog kan jeg se, at du bor i Kbh, så jeg vil foreslå, at du slår et smut forbi Jørgen Krognos på Frb Alle eller Bo Mølbak på Øbro. Det kan være, de har noget liggende.

Uanset hvad, så vil jeg anbefale dig at alliere dig med en, der kan sætte dig ind i urets funktioner, behandling, etc.

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg gav for 5 mdr. siden min kone et midsize datejust med hvid skive og romertal - meget klassisk. Hun blev glad for det og bruger det dagligt.

Købte det spritnyt med plastic på, af Bo Hansen (du finder ham på salgssiderne), der klart kan hamle op selv de mest serviceorienterede sælgere i Hovedstadens Rolexbutikker Icon_e_wink

/Crook
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)