Hvordan ser jeres transportmiddel ud?
Såden én ser vi jo ikke i Danmark. Lincoln MKS er en flot bil.
Hvis det ikke lige havde været for mærket på forskærmen, havde den været svær at identificere i en fart.
/
Kristen
Svar
Nej, der er nok ikke mange af dem i DK Icon_e_smile
Men en spændende bil, som er paa størrelse med en BMW 7-serie.

Den har alt i udstyr og jeg tør ikke tænke paa hvad saadan en vil koste i DK, med alt det udstyr.
Eneste ulempe er de 20" fælge, som sgu ikke gør noget for komforten.
Den kan ogsaa parallelparkere selv, og det er altsaa noget man skal vende sig til. Det er med bare
at slippe alt og saa lade bilen gøre det selv, er altsaa lidt skræmmende.

Her et billede forfra med min nye nummerplade Icon_smil
İmage
Svar
Ak ja, Lincoln er ikke hvad det har været. Hvor er det polstrede vinyltag og operavinduerne? Icon_e_sad
Men stadig Bridge of Weir-læder som i Continental Mk. II 1956-57. (Det var så til gengæld ikke en Lincoln, men netop en Continental!)
/
Kristen
Svar
I savnet af mit nyindkøbte, og første, vintage ur, som pt. befinder sig hos Halse til et service, surfer jeg lidt rundt herinde og beundrer jeres ursamlinger og viden om samme, og falder så over denne tråd, der afsløre flere medlemmer med hang til gamle øser Icon_e_biggrin Selv går jeg og hygger mig med denne -67'er Mustang 390 Conv.:

[attachment=0]<!-- ia0 -->Lake pics 025_640x480.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]

Daglig transport = -02 bimmer 530i og -02 Mercedes Vito........

/Paul
Svar
@pahawi - Tak for billedet af den dejlige convertible, og betragtningerne om ure og gamle "øser".

Stor respekt for at holde et klassisk ikon vedlige og bevare den for eftertiden.
... måske er der en ubevidst sammenhæng mellem forkærligheden for både ure og biler, der har bevist deres duelighed og optjent status som ikon.

Det kunne måske være en ide - engang til foråret/sommer, at mødes et naturskønt sted og "sparke nogle dæk", for derefter at trille en tur ad en "pitoresque" rute.
Herunder kunne der være mulighed for en spadseretur, evt. at bestige et udsigtspunkt og nyde en skøn udsigt over et storladent landskab, muligvis sammen med en kop kaffe.
herefter kørsel til en passende kro, der kan servere en inspireret frokost til en kraftig gang ur-snak.
Jeg er ikke selv leveringsdygtig i en ægte klassiker eller vintage-vogn; men håber på forståelse for deltagelse med en "retro" Icon_e_wink

Måske er det hele bare en gang "for tidlig forårskuller", nu hvor vi er på vej ind i årets mørkeste periode - men prøv at have ideen i baghovedet. Icon_cool

med venlig hilsen - geodoc
Svar
Geodoc Skrev:@pahawi - Tak for billedet af den dejlige convertible, og betragtningerne om ure og gamle "øser".

Stor respekt for at holde et klassisk ikon vedlige og bevare den for eftertiden.
... måske er der en ubevidst sammenhæng mellem forkærligheden for både ure og biler, der har bevist deres duelighed og optjent status som ikon.

Det kunne måske være en ide - engang til foråret/sommer, at mødes et naturskønt sted og "sparke nogle dæk", for derefter at trille en tur ad en "pitoresque" rute.
Herunder kunne der være mulighed for en spadseretur, evt. at bestige et udsigtspunkt og nyde en skøn udsigt over et storladent landskab, muligvis sammen med en kop kaffe.
herefter kørsel til en passende kro, der kan servere en inspireret frokost til en kraftig gang ur-snak.
Jeg er ikke selv leveringsdygtig i en ægte klassiker eller vintage-vogn; men håber på forståelse for deltagelse med en "retro" Icon_e_wink

Måske er det hele bare en gang "for tidlig forårskuller", nu hvor vi er på vej ind i årets mørkeste periode - men prøv at have ideen i baghovedet. Icon_cool

med venlig hilsen - geodoc

Super idé - jeg er klar Icon_e_biggrin

/Paul
Svar
En Fiesta 1,0 ecoboost, mit første ny-bil køb,,,, upgraded fra 100hk/170 NM til 153 hk/249 NM...kører utroligt godt, downgraded turbomotorer er fremtiden..İmage
Svar
Tløkke, Mikael.
Tjecket øse - jeg kan rigtigt godt lide designen af de nye små Fords.
Opgraderet ? (og så fra 100HK til 153HK !!)
Måske er jeg uvidende fjols, men nu må du afsløre lidt mere om opgraderingen.
Installeret med turbo bagefter ? 53% effektøgelse er voldsomt. Kan 1.0 L motor klare tuning til 150HK/L niveau... ? 100HK/L er allerede meget.
(Jeg ville føle lidt usikker hvis der var presset 705HK ud af min 4.7L Grand Cherokee - solid amerikaner eller ej Icon_e_wink )
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Tløkke, Mikael.
Tjecket øse - jeg kan rigtigt godt lide designen af de nye små Fords.
Opgraderet ? (og så fra 100HK til 153HK !!)
Måske er jeg uvidende fjols, men nu må du afsløre lidt mere om opgraderingen.
Installeret med turbo bagefter ? 53% effektøgelse er voldsomt. Kan 1.0 L motor klare tuning til 100HK/L niveau... ?
(Jeg ville føle lidt usikker hvis der var presset 470HK ud af min Grand Cherokee - solid amerikaner eller ej Icon_e_wink )

Jeg vil også mene at det overkill, tror ikke den kan holde til sådan en omgang uden optimerede dele i motoren, og fabriksgarantien er pst væk. 100 hk. på 1.0 l. motor er allerede højt.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg kører i en bordeux ford focus fra 1998 - super bil til pengene Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)