Ekstrem test af dykkerure
(02-03-2016, 09:14 PM)morten.e Skrev: Jeg køber ikke argumentet med at det afhænger af ens job. IWC'en uden HEV ville da fint dække enhver dybdehavs dykkers behov og uret ville ikke være i nærheden af at nå sin dybdegrænse.

Sent from my iPad using Tapatalk

Det "kan" afhænge af ens job. At der findes ure som kan klare det uden hev er vel ligemeget. Det er jo ikke til at betale
Svar
(02-03-2016, 09:19 PM)runzuk Skrev: Det "kan" afhænge af ens job. At der findes ure som kan klare det uden hev er vel ligemeget. Det er jo ikke til at betale

Men du skrev lige at det ikke kunne :-) :-p
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
(02-03-2016, 07:54 PM)runzuk Skrev: Det afhænger af dit job. Jo, det kan være nødvendigt med HEV 
Eksempelvis med dybdehavs dykkere som skal i klokken for at udligne.
Her ryger uret uden ventil.
Så, nu går folk amok

Helt amok vil jeg nu ikke gå. Men jeg har for nylig læst op på emnet.

Helium-ventiler er ikke absolut nødvendige. Der er også den simple mulighed at gøre uret så stærkt, at urglasset ikke hopper ud, hvis uret kommer for hurtigt ud i almindeligt atmosfærisk tryk. Så smutter heliummet ud samme veje og i samme tempo, som det kom ind.

Jeg har forstået det sådan, at Seiko aldrig bruger heliumventiler. De har altid brugt muligheden med at forstærke uret. Og det er vist kun ur-glassets befæstigelse, der skal forstærkes.

De dykkere, der har problemet med, at helium trænger gennem pakningerne, er KUN de dykkere, der opholder sig i lang tid i dykkerklokker med heliumfyldt atmosfære. Og det gør de vist ikke så meget nede på bunden, men under hvil i trykkamre oppe på båden. Og forresten ikke under Marianer-grav-ekstreme tryk. Det drejer sig simpelthen om, at undgå de tidskrævende de-kompressioner, når dykkerne skal lave tidskrævende opgaver på bunden. 

Det er en form for dykning, som kun ganske få mennesker arbejder med, så man kan undre sig over, at nogen almindelige dykkerure tager højde for det. Men jeg gætter på, at det bare er sådan, at en ventil (eller forstærkning) er meget billig at lave.
Svar
(02-03-2016, 08:05 PM)peterkaa Skrev: Prøv at læs op på IWCen ;-)

Det er uden ventil fordi det er så tæt at der ikke slipper helium ind.

Er du sikker på det? Som jeg har forstået det, er der ingen pakninger, der kan holde helium ude. Se min forklaring ovenfor om, hvordan Seiko klarer at lave helium-sikre ure uden ventil.
Svar
Dybest set har man blot brug for en Promaster
Svar
Eller et Seiko til det halve  Icon_blink
Mvh Kim 
Svar
(02-03-2016, 11:36 PM)Avantismo Skrev: Eller et Seiko til det halve  Icon_blink

Eksempelvis?
Svar
(02-03-2016, 09:11 PM)runzuk Skrev: Ja, kast perler ud til masserne. Vi puster selv lortet op. Vores iver efter mærker. Det hænger ikke altid sammen med kvalitet Willy. Langt fra. Eksempelvis slår et Certina Chrono Automatic nemt ure til dobbelt pris hvilket vil sige op til 30 kilo.
Omega taber da også sin pris. Rolex burde gøre det samme.
Det er vores egen lille snob som kører det hele op. På lige fod med bolig markedet
Its got nothing to do with being a snob Rune.Certina are not bad watches in their price range,but you could argue that Sinn are better or Seiko etc etc.But they have a long way to go,to reach the quality of a Omega or Rolex.Why not just accept what most watch people already know.Many watches if not all watches are overpriced,including Certina.They are not stupid,if they thought their watches were worth 30.000kr,they would not sell them for half the price.They sell them for what the market can bear.You have to look at the finish of the calibers and the whole watch.Maybe cheaper watches can function just as good or even better than watches that cost more.But people have the right to buy what they like,and that does not make them watch snobs
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Vi bliver ikke enige
Svar
(02-03-2016, 11:41 PM)runzuk Skrev:
(02-03-2016, 11:36 PM)Avantismo Skrev: Eller et Seiko til det halve  Icon_blink

Eksempelvis?

Seiko Japan Made Automatic Monster Diver SRP307J

Med skruekrone og en rating på 200 mtr er man dækket rigeligt ind til alm dykning med flaske..

Medmindre man er proffesionel erhversdykker, og så bruger man nok en dykkercomputer i stedet for.

(03-03-2016, 08:13 AM)runzuk Skrev: Vi bliver ikke enige

Hvem siger at vi skal være det ?

Du har ret til din mening og bør bare acceptere at andre ikke er enige. Sådan er det bare og det hører med til at debattere om vores elskede ure.

Du må acceptere at nogle synes at din elskede "yber" dykker verdensrekord ur er latterligt. Det bør ikke ødelægge din glæde for uret.

Det vigtigste er hvad du synes.

At sammenligne Victorinox og Rolex er helt ude i hegnet. De to mærker har vildt forskellig historie og indstilling til at bygge ure.

Når man køber et Rolex betaler man får en luksusvare. Til gengæld får man et utroligt gennemført og smukt produkt.

Skal man sammenligne (hvilket man ikke bør), så svarer det til at sammenligne en kokkekniv fra IKEA fra 50 kr med en japansk smedet kokkekniv til 2500 kr.

Begge kan fint skære stegen ud.

Icon_rygklap
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)