Udelukket
Hej

Jeg har ingen på min ignorer liste, selvom der har været enkelte der spillede op til det, men jeg er stadig af den opfattelse at det er et hyggeforum, og ikke noget for højere Horologi, for det er de færreste herinde der gider at læse omkring Horologi, folk er langt mere interesseret i hvad nye ure folk har fået, og taget billeder af, mig selv inklusive, et eksempel er Nopanics gennemgang ure med fine billeder, og hans mening omkring uret, det er efter min mening spændende læsning, finere Horologi har jeg set min del af, i min hverdag. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
peter Skrev:....ikke noget for højere Horologi, for det er de færreste herinde der gider at læse omkring Horologi, folk er langt mere interesseret i hvad nye ure folk har fået, og taget billeder af...
MVH Peter
SÅDAN, Peter Icon_mrgreen
ClausT Skrev:
peter Skrev:....ikke noget for højere Horologi, for det er de færreste herinde der gider at læse omkring Horologi, folk er langt mere interesseret i hvad nye ure folk har fået, og taget billeder af...
MVH Peter
SÅDAN, Peter Icon_mrgreen
Kedeligt hvis det bliver sådan, at det er en kamp mellem de/vi der kan lide hologi og helst vil læse om ure, og de som bare vil snakke med hinanden. Der skal være plads til begge dele, men ender vi som hovedsageligt snakke forum, så får vi en splittelse. Det ved jeg mange af jer vil gi f.... i, men det vil være til skade for alle.
Jeg ved , at der er seriøse tanker om et parallel forum - by invitation, hvor det er ure i højsædet, med helt anden styring af hvem der kan være med. Jeg synes det vil være synd faktisk, men det kan ende med det, og det vil skade helheden hvis vi skal ha to fora - så lav det ikke til en kamp om det. Jeg vil bestemt ikke udelukke, at jeg ville prøve at mænge mig i et sådan alternativt forum, men som I forstår, tror jeg det er bedst kun at have et.
Jeg tror det er lidt et gæt, at de færreste gider læse om horologi - men det er korrekt, at de færreste indlæg i dag handler om det - det er bare noget andet.
Jeg prøver at lave en afstemning i egen tråd
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Jeg foretrækker ur-snak fremfor vaskemaskine- og konfirmationsanlægssnak, og for at få ur-snakken tilbage i fokus, vil jeg foreslå følgende:

De ansvarlige ekskluderer medlemmer tilmeldt efter d.31.12.07, og give nye ansøgere et midlertidigt medlemsskab som tages til revision efter en given periode.

Dér vil det blive tydeligt, hvorvidt brugeren er en "køb og smid væk"-forbruger, og ser gerne forummet repræsenteret ved den laveste fællesnævner(kvantitet vs kvalitet), og derved underminerer vores lille esoteriske forum, eller én som virkeligt sætter pris på, at klokken også slår om 50 år..

Derved kommer ur-snakken igen i fokus.

/Mikkel
mikkelbl Skrev:Jeg foretrækker ur-snak fremfor vaskemaskine- og konfirmationsanlægssnak, og for at få ur-snakken tilbage i fokus, vil jeg foreslå følgende:

De ansvarlige ekskluderer medlemmer tilmeldt efter d.31.12.07, og give nye ansøgere et midlertidigt medlemsskab som tages til revision efter en given periode.

Dér vil det blive tydeligt, hvorvidt brugeren er en "køb og smid væk"-forbruger, og ser gerne forummet repræsenteret ved den laveste fællesnævner(kvantitet vs kvalitet), og derved underminerer vores lille esoteriske forum, eller én som virkeligt sætter pris på, at klokken også slår om 50 år..

Derved kommer ur-snakken igen i fokus.

/Mikkel
Det var dog et absurd forslag - hvorfor skulle brugere tilmeldt for 3 år siden, være mere berettigede til at være her end brugere tilmeldt for 2½ år siden?
Jeg har ikke checket efter, men det er da ikke urealistisk at nogle at de bedste guldkorn kommer fra brugere tilmeldt efter 01.01.08. Skal de så smides ud, alene fordi de har opdaget forummet senere end andre?
Jeg har omvendt været bruger siden 2006, men har desværre ikke alderen, kendskabet eller økonomien til at falde under gruppen af "connaisseurer" herinde og læser derfor for det meste med i stilhed - men jeg må godt beholde min bruger?

Edit: Jeg har ligget kigget efter i brugerlisten og kan se at bl.a. ClausT, Joepete, Jacob Jensen, Nopanic, Stinger, Johnfyn, Magnum og Micki Jensen ville blive ekskluderet - ønsker du virkelig det?
Venlig hilsen
Jesper
Jeg kan jo kun ryste på hovedet af mennesker der af den ene eller anden grund (her hvornår man er meldt ind) mener de er mere værd end andre Icon_rolleyes

Igen ingen er forhindret i selv at starte det de mener mangler herinde
og hvis man kun svare og kigger på de indlæg der har ens interesse ja så kunne det være at man også blev mere tilfreds med forummet,og fik færre sure opstød Icon_rolleyes
Jeg mener heller ikke, at et forslag, der går på, at man skal sorteres ud fra tidsmæssige kriterier (eller sorteres overhovedet) er befordrende for forum´ets kvalitet !

Uden at jeg dermed vil kritisere et "broder-forum" (kun nogle af dets medlemmer Icon_e_confused), så har jeg set de uheldige følger af noget sådant på timezone.uk (eller diverse amerikanske urfora), hvor medlemmer selv efter 1500 posts, af de "ældre" medlemmer, stadig betragtes som "newbie" og bliver mobbet/hånet, hvis de formaster sig til at give udtryk for holdninger, som ikke er acceptable for "den gamle klike" !! Icon_e_confused

Hvis det blev virkelighed på dette forum, så ville det være begyndelsen til enden ............ og jeg ville for mit vedkommende med bestemthed ikke være her for at opleve det !

Heldigvis har vi ikke den slags klikedannelse osv. her på Vintageure.dk - det er i hvert fald ikke, hvad jeg oplever Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Vi skal absolut ikke sorteres efter tid på forum, men der er en debat blandt flere, uden for forum, om evt. at have en eget lukket forum hvor der kun diskuteres ure. Risikoen ved det vil være, at dette forum i endnu højere grad udvandet og bemandes med folk der ikke synes horologi diskussioner er spændende. Det findes der jo en del andre fora der står for, men det ville være synd for dette forum.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
hannover_dk Skrev:Vi skal absolut ikke sorteres efter tid på forum, men der er en debat blandt flere, uden for forum, om evt. at have en eget lukket forum hvor der kun diskuteres ure. Risikoen ved det vil være, at dette forum i endnu højere grad udvandet og bemandes med folk der ikke synes horologi diskussioner er spændende. Det findes der jo en del andre fora der står for, men det ville være synd for dette forum.
vh

Jeg forstår problematikken og er et stykke hen ad vejen enig i den - men om løsningen er, at lave et "lukket forum", hvor man lukkes ind efter at en (uvildig?) jury har voteret, om man er værdig, er den rigtige, vil jeg til gengæld gerne stille spørgsmålstegn ved.

Ville sådan en som jeg, der ikke har meget at bidrage med i form af horologisk viden, men gerne vil "drikke lidt fra visdommens trug" en gang imellem, samtidig med at jeg også gerne vil læse og deltage i de mere afslappede tråde om "fede ure" og gode tips til urkøb, kunne findes værdig til indlemmelse i det lukkede forum - jeg ved det ikke og søger ikke svaret her, men forsøger bare, at anskueliggøre en bekymring !

Jeg har efterhånden mødt en del af "de virkeligt urinteresserede" (hvis man kan sige noget sådant) i virkeligheden og ved godt, at dette ikke er hensigten - men ville et sådant lukket forum ikke indebære en risiko for en form for klikedannelse ............ ?

Det er muligt, at jeg ser spøgelser ? Icon_redface
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Kategorisk tilgang og forbud/eksklusion jo meget moderne, derfor kan den løsningsmodel næppe virke fremmed for en stor del af brugerne.

Selvfølgelig mener jeg det ikke så kategorisk som der blev formuleret, men omvendt ville løsningsforslaget komme de 2-3 værste spamchattere til livs Icon_evil og der mener jeg at bl.a. du, jacob jensen indgår. Jeg har det indtryk, at du har en mening om alting, endda kommenterer du det, du ingen mening har om. Der er sgu´ gået Sidney Lee i for mange af jer. Det er den slags indlæg som er trættende og for forummet udvandende.

Ps Jeg er sikker på, at du er en flink fyr Jacob

/Mikkel

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)