Urdebatten / Urforum
Udelukket - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Udelukket (/showthread.php?tid=74650)

Sider: 1 2 3 4 5

Udelukket - jacob jensen - 15-09-2010

Hvad er ideen med at en profil herinde bliver udelukket af frn ene eller anden grund,
og personen bag så starter i nyt navn og køre den samme stil som førte til udelukkelsen.

Hvis man havde lært noget af første reprimande kunne jeg forstår det,
men at man bare køre videre fra hvor man slap går over min forstand.

Nogle der har et et par foreslag/ideer. Icon_question

Re: Udelukket - hannover_dk - 15-09-2010

Det er givet ikke i forums interesse, men jeg er langt fra sikker på at gæt omkring Jesper skulle være de forskellige identiteter er spor rigtig. Jeg VED jo f.eks. at masser troede Willy var Jesper, det var der jo nærmest ved at være enighed om i visse kredse Icon_e_biggrin - og jeg VED at Jesper heller ikke var - i alle fald en af de mellemliggende identiteter.

Jeg mener faktisk, at Vintageure lukker for den pågældendes IP, så man skal ha ny IP for at blive ny, andet navns bruger.

Jeg mener ex ikke Willy nu hedder ALI grundet noget med udelukkelse - jeg mener moderatorer klart har skrevet, at han ikke var udelukket - men hvorfor Willy har skiftet navn, ja det aner jeg ikke, og det er da absolut upraktisk for alle.

Alle skal bare tænke på at gøre forum behageligere, for det er ikke så rart pt - på en række områder. De udelukkede (som jeg heller ikke synes skal overbruges mildest talt) tror jeg Jan har vældig styr på.

Måske Jan selv kunne kommentere, om han mener der er udelukkede som dukker op under dæknavne Icon_e_smile

vh

Re: Udelukket - Adm. - 15-09-2010

hannover_dk Skrev:Det er givet ikke i forums interesse, men jeg er langt fra sikker på at gæt omkring Jesper skulle være de forskellige identiteter er spor rigtig. Jeg VED jo f.eks. at masser troede Willy var Jesper, det var der jo nærmest ved at være enighed om i visse kredse Icon_e_biggrin - og jeg VED at Jesper heller ikke var - i alle fald en af de mellemliggende identiteter.

Jeg mener faktisk, at Vintageure lukker for den pågældendes IP, så man skal ha ny IP for at blive ny, andet navns bruger.

Jeg mener ex ikke Willy nu hedder ALI grundet noget med udelukkelse - jeg mener moderatorer klart har skrevet, at han ikke var udelukket - men hvorfor Willy har skiftet navn, ja det aner jeg ikke, og det er da absolut upraktisk for alle.

Alle skal bare tænke på at gøre forum behageligere, for det er ikke så rart pt - på en række områder. De udelukkede (som jeg heller ikke synes skal overbruges mildest talt) tror jeg Jan har vældig styr på.

Måske Jan selv kunne kommentere, om han mener der er udelukkede som dukker op under dæknavne Icon_e_smile

vh

Hej Guys

Willi har IKKE været udelukket... Hvorfor han har skiftet brugernavn, kan jeg derfor ikke svare på.

Hilsen
Jan

Re: Udelukket - gmt-geek - 15-09-2010

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så er fakta....

At selvom man udelukker et brugernavn, så vil man ALTID kunne oprette sig selv igen under et nyt!!

Så det er bare noget man må lære at leve med, når man som os vælger at bruge tid på et forum... Icon_e_wink

Mvh. Jon

Re: Udelukket - jacob jensen - 15-09-2010

Jeg kender til at 2 profiler er oprettet på samme IP

Det er da heller ikke noget problem hvis man retter lidt der hvor de evt problemer lå med første profil
men er det bare for at forsætte i samme spor,ja så jeg i hverfald godt blive lidt træt af at høre den samme melodi blevet spillet igen forfra Icon_rolleyes

Men OK vi lever med det
man kan jo heldigvis stadigvæk selv bestemme hvad man vil læse Icon_cool

Re: Udelukket - gmt-geek - 15-09-2010

Jacob - Jeg er helt enig!

Jeg vil aldrig fatte hvorfor folk gider spilde tid på at oprette sig igen et sted under nyt navn for at koge videre i den samme rille - SÅ keder man sig virkelig Icon_mrgreen Icon_mrgreen

Mht. IP adresser.... Tja.... Der er jo ikke noget i verden der er nemmere at omgåes end dette så det ville være umuligt at sætte noget op i den henseende!

Mvh. Jon

Re: Udelukket - jacob jensen - 15-09-2010

Helt enig Jon Icon_cool
for mig viser det også man mangler et eller andet i sit liv Icon_e_biggrin

Re: Udelukket - mikkelbl - 15-09-2010

Det er et velkendt fænomen på chatsider at nogle personer spammer og opretter dobbeltprofiler, og det fænomen er desværre også blevet aktuelt på VintageUre.

Jeg har været interesseret i "rigtige" ure i over 20 år, og har besøgt denne site med jævne mellemrum de sidste mange år, og har nydt de mange forskellige emner diskuteret af kvalificerede urfolk.

Men jeg må desværre også konstatere, at siden "ham-vi-ikke-må-nævne-ved-navns-nævnelse" forlod forummet, har sidens formkurve været dalende. Ikke forstået at der ikke er kvalificerede folk til stede, men at siden ikke bare mere og mere ligner en chatside, det er blevet en chatside. Siden drukner simpelthen i orologisk sammenhæng ligegyldige emner.

Jeg synes der skal være plads til et "sidespring" i ny og næ, men her er det mere regelen end undtagelsen. Har jeg lyst til at vide noget omkring forskellige folks livretter, årsindkomst, favoritskjortemærke etc., ville jeg f.eks. prøve Arto.dk eller lignende, for netop ikke udvande en lille nicheforum som VintageUre.

/Mikkel

Jeg har styr på mine stumper..

Re: Udelukket - Tukjær - 15-09-2010

mikkelbl Skrev:Jeg synes der skal være plads til et "sidespring" i ny og næ, men her er det mere regelen end undtagelsen. Har jeg lyst til at vide noget omkring forskellige folks livretter, årsindkomst, favoritskjortemærke etc., ville jeg f.eks. prøve Arto.dk eller lignende, for netop ikke udvande en lille nicheforum som VintageUre.

/Mikkel
Hvorfor så have et "Off Topic" forum? Hvis man mener her er for lidt om ure, er man velkommen til selv at starte tråde Icon_e_wink

Jeg har vel 5-6 personer på "ignorer", og kan anbefale andre at bruge den funktion Icon_mrgreen. Her er åbenbart personer, som ikke forstår et vink med en vognstang. Bliver man udelukket på den ene profil, er man nok ikke velkommen Icon_neutral

Re: Udelukket - Mads Gjødesen - 15-09-2010

mikkelbl Skrev:Men jeg må desværre også konstatere, at siden "ham-vi-ikke-må-nævne-ved-navns-nævnelse" forlod forummet, har sidens formkurve været dalende. Ikke forstået at der ikke er kvalificerede folk til stede, men at siden ikke bare mere og mere ligner en chatside, det er blevet en chatside. Siden drukner simpelthen i orologisk sammenhæng ligegyldige emner.

Jeg er generelt enig i at forummet har haft en dalende formkurve, men dog ikke at det skyldes den ene person. Fra 2004-2008 har forummet kørt super godt og sagligt, uden "ham-i-ved-nok" og uden de endeløse off topic debatter. Der er løbende kommet nye til og jeg ser sammensætningen af brugerne som bredere i dag, end den var for 2-3 år siden. Folk er mere hensynsløse og holder ikke deres personlige mening tilbage, selv om debatten bliver usaglig. Det har fået en del gamle "diplomatiske" brugere til at søge nye græsgange og dermed ændre forummet stil til chatforum Icon_e_sad

I mine øjne har "gentleman elegancen", som tit afspejler sig på de bedre urfora, forlængst forladt forummet og tonen er langt mere direkte, respektløs og primitiv. Jeg har ikke de vise sten til hvordan forummet kommer ind på det gl. spor igen men jeg håber da det sker. Mit aktivitetsniveau er så absolut påvirket af det og engagementet for at skrive artikler, nyheder, ect. er stort set lig nul...

/Mads