Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Da debatten nu er ved at gå fra ure til en generel debat om handelsmoral og etik, vil dette så være mit sidste indlæg i den debat.
Jeg kunne have lyst til at bruge Johns egen form....
"For den rene er alting rent"
eller
"Lad den der er helt uskyldig kaste den første sten"
Jeg må så konstatere, at jeg ikke er helt ren i kanten. Jeg kunne godt sætte et ur, som jeg vurderer til fx 3 K, til salg på QXL - uden minstepris og så dagen før udløb få en af mine sønner til at byde fx. 2K.
Jeg har aldrig solgt noget på offentlig auktion, men jeg kunne godt finde på at gøre som beskrevet - og jeg ville forvente andre gør det samme.
Jeg har handlet bil mange gange - og aldrig værer for "fin" til at antyde, at jeg havde et bedre bud et andet sted uanset om det var tilfældet eller ej. Jeg vil kalde det "strategi".
Hvor de helt eksakte grænser går for hvad man kan og ikke kan, er en hårfin balance.
Nogen er sikker langt mere etisk korrekte end jeg er - men i denne verden, tror jeg faktisk at mange, mange flere er værre!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Det sjove er så at mange bruger netop disse indleverings-netauktioner til at få tippet de knap så "heldige" ting afsted. Man er jo anonym på Lauritz og her kan man sælge alt sit skrammel uden at en køber kommer efter en senere. På ebay, qxl eller dba er man ikke anonym. Jeg har da også solgt skrammel...øhhh "antik" på lauritz for ikke at stå face to face med sælger og skulle bruge ufine salgstriks for at få skidtet skudt af. Her taler vi ikke ure vil jeg godt lige pointere. Men faktum er at man skal se sig MEGET godt for på netauktionerne og ikke stole på andre end sig selv.
Baun din moral er ikke værre eller bedre end alle andres. Lige så snart det kommer til pengepungen ophører folks sunde fornuft og moral ofte. Ellers var der jo ikke noget der hed sort arbejde
Tror da også at denne tråd har taget en tur ud af en tangent, så står også af her...
/Mads
•
Svar: 33
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mads Gjødesen Skrev:Spændende hvad den sag ender med. Dog glad for at det ikke er mig der har et ur på spil. Jeg kender ikke Omegas strategi mht. fakes men jeg ved at AP, Panerai og Rolex ikke returnerer kopivarer. De ryger lige i kompostkværnen Men det skal Swatch group DK så informere dig om INDEN dit ur ryger afsted til Omega.
Jeg har været udsat for at Klarlund ikke kunne garantere verificeringen på et Panerai PAM 63 og uret skulle til Schweiz for at give en skriftlig garanti. Viste det sig at det var en kopi kom det ikke retur. Ejeren valgte fornuftigt nok at beholde uret og bruge det i vished om at Klarlund end ikke kunne fastlægge om det var en kopi eller ej.
/Mads
Hej Mads.
Rolexfabrikken skrotter ikke kopier de får tilsendt. Jeg skulle sørge for renovering af et Rolex Daytona 6362 for en fyr i Hong Kong. Rolexforhandleren i Ålborg kunne ikke se noget galt med uret overhovedet. Men fordi uret skulle have en ny kasse og hovedrenovering af værk, valgte han at sende det til Rolexfabrikken. 4 uger efter kom uret tilbage efter at de fortale at de var en kopi.
Kassen var uægte, skiven var uægte, falske numre, men værket var 75 % ægte og det var så nogke for andre dele i fra muligvis Omega, og lænken var ægte.
Uret kom tilbage hvor rolexnavnet på skiven var streget ud, og alle cifrerne i kassen var fjernet, og de uægte dele i værket blev fjernet.
Desuden som det rigtig skrives i indlægget vil ingen og kan ingen Rolex forhandler tilbageholde et kopiur. Ofte behøvs de ikke engang røre ved det for at se om det er en kopi. Nogle gange kan de høre på det automatiske værk at det er en kopi  . Det er utroligt.
VH
Nicholas
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg har selv hørt historien, hvor uret blev indleveret i AAlborg, men den historie jeg hørte var uret mast sammen til en klump metal da det kom tilbage fra Rolex.
MVH Peter
•
peter Skrev:Hej
Jeg har selv hørt historien, hvor uret blev indleveret i AAlborg, men den historie jeg hørte var uret mast sammen til en klump metal da det kom tilbage fra Rolex.
MVH Peter
Hej Peter.
Ja, det har nok været mit ur, der var snakke om. Til et møde for 1,5 år siden i Horsens, fortalte en fyr mig, at der var en gut, der sagde at han skaffede nye Rolexdele hjem, hovedsageligt skiver, og rejste rundt i kina og solgte dem. Han troede ikke rigtig på det. Jeg grinede af historien, og sagde at jeg var den fyr, men at jeg aldrig havde rejst rundt, men fik et par ure tilsendt, bl.a Rolex Explorer 1655 og et 1016 og jeg skaffede 2 Milgauss skiver i bytte med et par gamle, og fik dem sendt til en ung rigmand i Hong Kong. Det var for 4 år siden. Rolex er blevet for strenge nu, så jeg kan ikke disse ting mere.
Men det viser sig at hvis man hører noget fra 2. hånd af, bør man trække det halve fra. Mine historier har i 2 tilfælde blevet pålagt de mest utrolige ting thi,hi.
VH
Nicholas
•
[quote="peter"]Hej John
Lauritz.com sælger også kopiure som værende ægte, så jeg vil ikke mene at de er en særlig god reference med hensyn til at købe på netauktion.
MVH Peter[/quote
Hej Peter.
Det er rigitg at Lautitz er kommet til at sælge et Rolex kopi ur. Men urerne plejer nu at gennemgå eftersyn, og Lauritz vil gerne skrive hvis glasset ikke er ægte eller skiven med diamanter ikke er orginal. 1 gang var der et spørgsmålstegn ud fra om et glas på et Rolexur var orginal.
Det jeg ikke bryder mig om er, at det er svært for kunder at få pengene igen hvis der er noget galt. De får dog pengene igen, men med op til måneders forsinkelse.
Jeg kan se at når en Rolexlsub, eller GMT, bliver solgt på nettet, er prisen ofte så høj med sælær at det næsten lige så godt kan betale sig at købe et nyt. For oftes er urerne 5 - 10 år gamle og skal eller bør have fuld service, og prisen ligger nok typisk alt i alt så for uret på kr. 25.000 - 30.000 kr. med service, sælær og forsendelse. Det nye ur kan vel fås for kr. 31.000 - 33.000 inkl lidt kontantrabat. Men nu da GMT pepsidial er udgået af produktion ifølge Timezone, så om et par år er den jo nok meget svær at få ny.
VH
Nicholas
•
Nicholas jeg har ingen personlige erfaringer med dette men ved blot hvad forhandlerne har oplyst mig. Det ur du refererer til viste sig jo også ikke at være en 100 % kopi. Mange ældre Rolex er frankensteins og består tit af mere eller mindre uoriginale dele efter besøg hos uautoriserede urmagere. Derfor tror jeg at du i visse tilfælde vælger at returnerer varen hvis der er tvivl om dens oprindelse. Men skipper du er 100 % fake asienskopi afsted tvivler jeg på at det kommer retur.
forhandleren må ikke tilbageholde en evt. kopi så vidt jeg ved. Så der har du ganske ret.
/Mads
•
Mads Gjødesen Skrev:Nicholas jeg har ingen personlige erfaringer med dette men ved blot hvad forhandlerne har oplyst mig. Det ur du refererer til viste sig jo også ikke at være en 100 % kopi. Mange ældre Rolex er frankensteins og består tit af mere eller mindre uoriginale dele efter besøg hos uautoriserede urmagere. Derfor tror jeg at du i visse tilfælde vælger at returnerer varen hvis der er tvivl om dens oprindelse. Men skipper du er 100 % fake asienskopi afsted tvivler jeg på at det kommer retur.
forhandleren må ikke tilbageholde en evt. kopi så vidt jeg ved. Så der har du ganske ret.
/Mads
Hej Mads.
Måske har du ret mht. at en 100 % kopi vil blive skrottet. Men ingen vil sende en 100 % kopi afsted. Hvis nogen har en 100 % kopi, som de tror er ægte, vil de gå til en Rolexforhandler, der dermed vil afvise uret meget hurtigt.
VH
Nicholas
•
Tja jeg kender så til et tilfælde hvor den autoriserede forhandler ikke turde garanterer for originaliteten og var i tvivl. Eneste måde at få uret verificeret var ved at sende det til producenten. Så det kan faktisk forekomme at problemet opstår. Ejeren af "kopien" blev dog advaret om at uret IKKE ville komme retur, hvis det var en kopi.
Der var ikke tale om Rolex, men om et ur med modificeret ETA værk.
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det må huleme være nogle gode kopier - og det siger da en hel del om hvad man betaler for, når man køber den ægte vare
- ikke forarbejdning, finish og værk, for så kunne det vel tydeligt ses om det er en kopi!
Men udvikling af værk, udvikling af design kopieres og brand og prestige kan jo kun ses på navnet!
vh baun
•
|