Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Det må være rimeligt at købere kontrollerer det indkøbte ved modtagelsen og hvis der er tvivl om det aftalte så reagerer man omgående. At tage en vare i brug er det samme som at godkende forsendelsen. At leverandøren indvilliger i at tage varen tilbage for at afslutte en sag, med en småt begavet eller krakilsk køber, for ikke at bruge tid og resurser på en retssag er i min optik fornuftigt og den eneste måde at reagere på. Hvis køber i det omtalte tilfælde havde reageret ved modtagelsen var der ikke opstået en sag.
Man kan bruge så meget tid på principper at man dør af sult.
P.N.
•
Svar: 1,937
Tråde: 101
Modtaget Likes: 409 i 207 svar
Givet Likes: 110
Det vi især kan lære af alt dette er, at ligesom der er sælgere, som ikke er helt fine i kanten, og som man bør undgå, så er der købere, som man for alt i verden ikke skal sælge til. Bingoraalf tilhører helt tydeligt denne sidste gruppe, og jeg håber, at alle sælgere holder øje med ham og nægter at sælge ham noget. Købere kan derimod trygt handle hos timetowatch.dk.
/Bjørn.
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Jeg tog uret retur for at lukke sagen og ikke nødvendigvis fordi jeg tror jeg den ville blive tabt. Jeg handler ure i min fritid og twistet her drejer sig om max. 3-4 k. Jeg gider ikke al den ballade med jura, pis og kanel samt bruge tankevirksomhed og bekymringer for så latterligt lille et beløb.
Jeg er nok "desværre" et satans stædigt rad, som ikke lægger mig fladt ned i modgang og blæsevejr, så det koster jo i sager som disse når jeg ikke mener jeg som sælger bliver behandlet ok. Jeg sælger vel ét ur om måneden til Sverige, og det salg må så være prisen for denne kontrovers. Mit fokus ligger primært i DK, og det vil det fortsætte med fremover på de klassiske "almindelige" ure, samt de lidt tungere varer ud i resten af EU.
Jeg har siden 2011 vel solgt 700-800 ure, og dette er den første sag, der er kappet helt over. Cant win them all. Jeg har da set i bagspejlet dummet mig ved ikke bare at lukke den fra start og æde de 3-4 k twistet går på, men de handler for mig også om fornuftig kundeadfærd, hvor man imødekommer hinandens interesser og lander en løsning alle er tilfredse med.
Men skal da godt nok love for at svenskernes kommunikationsadfærd er agrassiv Den passer bare slet ikke til min person, og så er det i og for sig ok, at handlerne med svensken er lukket ned, hvis det er primisserne man handler under.
Så hermed stor ros til alle i DK som i min bog udviser hvad jeg vil betragte som gentleman-adfærd og coolness når der opstår uoverensstemmelser i ur-handler og på div. fora. Det gør det langt sjovere at interessere sig for ure og handle med dem både som køber og sælger
/Mads
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
(13-05-2015, 11:42 AM)bjorn_e58 Skrev: Det vi især kan lære af alt dette er, at ligesom der er sælgere, som ikke er helt fine i kanten, og som man bør undgå, så er der købere, som man for alt i verden ikke skal sælge til. Bingoraalf tilhører helt tydeligt denne sidste gruppe, og jeg håber, at alle sælgere holder øje med ham og nægter at sælge ham noget. Købere kan derimod trygt handle hos timetowatch.dk.
/Bjørn.
Tja som udgangspunkt vil jeg da gerne handle med alle, men lige som købere står i deres gode ret til at vælge sælger gælder det heldigvis også den anden vej Jeg skulle jo bare have gjort det samme i dette tilfælde og sendt Viktor i retning af en AD og et sprit nyt ur til +60 k. Det har jeg gjort mange gange før når folk forventer samme stand på varen og aftersale service som hos AD'en, men til en stærkt reduceret pris. Her er svenskerne bare mere forvendte end danskerne...
/Mads
•
Svar: 1,937
Tråde: 101
Modtaget Likes: 409 i 207 svar
Givet Likes: 110
(13-05-2015, 12:11 PM)TimeToWatch.dk Skrev: Men skal da godt nok love for at svenskernes kommunikationsadfærd er agressiv
Det kan jo ikke betale sig at bruge meget mere krudt på dette; men når man ser, hvad der kommer af meget grove generaliseringer om danskere på de to svenske fora, så er det helt uforståeligt, at der overhovedet kommer svenskere til Helsingør og danskere til Malmö for at handle. Skønt at Öresundsbron ender i et hul i jorden, så svenskerne ikke skulle kunne komme den vej til Danmark. Vi skulle bare ikke have boret det hul fra slutningen af broen og op på Amager
/Bjørn.
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Godt, at du fandt en løsning.
Jeg vælger altid sælger med omhu, da urkøb for mig er en tillidssag. Oplever faktisk ofte, at standen på uret er bedre end jeg havde forventet hos bl.a Mads G, Micki J og Thomas F...
Jeg er normalt meget forsigtig med at generalisere og/eller skære alle over én kam.
Fx siger mange Jyder, at KBH'ere er hurtige og overfladiske og mange KBH'ere, at Jyder er langsomme og sløve i betrækket. Som KBH'er må jeg sige, at jeg kender masser af Jyder som er hurtige og rappe i replikken og masser af KBH'ere som er nogle sløve skvat.
Nogle af mine bedste barndomsvenner var/er to arabiske drenge Khalitt og Manu, som var de første "fremmede" på vejen. Alle var fyldt med fordomme og tossede forestillinger og dem og deres familie. Jeg har dog sjældent, mødt så imødekommende, ærlige og rummende mennesker som dem og deres familie...
•
Svar: 4,385
Tråde: 276
Modtaget Likes: 3,109 i 1,073 svar
Givet Likes: 2,257
Jeg skal da ellers lige love for, at tråden på Klocksnack koger over i et veritabelt "danskerhad" lige nu !!
Meget grimt at se på, men bør måske ikke komme bag på nogen, når man tænker på trådens karakter i øvrigt !
Heldigvis er der også en del indlæg, der maner til besindighed og som rent faktisk også giver udtryk for, at Mads er blevet udsat for en hetz, der ikke er rimelig - men sådan er det jo .......... det er gadens parlament, der råber højest !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 914
Tråde: 166
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
•
|