Tool or Dressdiver
baun Skrev:Det lyder for mig som om deskdiver og dressdiver for de fleste er stort set det samme, men hvad er så forskellen på dem og en diver?

vh Baun

At en diver bruges til at dykke med af en dykker Icon_question
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Amehlbye Skrev:
baun Skrev:Det lyder for mig som om deskdiver og dressdiver for de fleste er stort set det samme, men hvad er så forskellen på dem og en diver?

vh Baun

Så hvis der er en dykker der bruger fx. en Omega PO eller en Rolex Sub. som dykkerur - er de begge dykkerure, men hvis jeg bruger dem til daglig på kontoret er det Dressdivere?

vh Baun
Svar
Some brands use more time and money on making a diver look good.Other brands use time and money to make a diver functional.Highly finished calibers and cases are of absolutly no use in a watch that will be used as a piece of diving equipment.Most Dive watches today are not really pratical dive watches but dress divers you can dive with. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
baun Skrev:
Amehlbye Skrev:

vh Baun

Så hvis der er en dykker der bruger fx. en Omega PO eller en Rolex Sub. som dykkerur - er de begge dykkerure, men hvis jeg bruger dem til daglig på kontoret er det Dressdivere?

vh Baun

Tja, det ville jeg mene - om en dykker bruger ovenstående som dykkerure, det ved jeg så ikke -

Folk må for mig kalde de forskellige ure hvad fanden de vil - jeg ved dog hvad jeg kalder dem Icon_e_biggrin1
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Deskdiver er for mig, lige så forkert som dressdiver.... De hedder divers/dykkerure..... Om de så bruges til det, har intet med navnet at gøre....
Svar
A diver is a diver is a diver is a diver.
Svar
Fatter ikke helt denne diskussion. Dress diver eller diver, hvad med et street diver m.m.

Så når Hr. Coste bærer sit Oris Prodiver til dykning er det et diver, men når han går til reception i smooking, så er det et dress diver?

Det må vel være op til urfirmaet at definere om deres ur er lavet som dress, med ekstreme funktioner, eller om det rent faktisk er et diver......

Kan selv huske en diskussion på et andet dansk forum, hvor et Oris Prodiver ikke var et massivt tool dykkerur......., men nu er mit jo også bare et street diver, da min stil er mere street end den er dress............

Så mon ikke det bare er noget vi helt selv definerer og derfor gør en tråd som denne overflødig Icon_e_biggrin1
Svar
Måske overflødig, men alligevel interesant at læse folks holdning/mening IMHO Icon_e_wink

For mig handler det ikke om rigtigt eller forkert, men om at se andre vinkler end ens egne, som med så meget andet i livet.

Sendt via Tapatalk
Svar
Det forbavser mig, at der bruges så megen energi i dette forum på at prøve at omdefinere eller modificere fornuftige sproglige begreber som dressure, toolure og dykkerure o.s.v.

De færreste dykkerure bruges til at dykke med. Der er simpelthen ikke dykkere nok i hele verden!

De fleste flyverure bruges ikke af piloter. Der er simpelthen ikke piloter nok i hele verden!
o.s.v.

Derfor kan jordbundne, landkrabber som mig jo godt synes, det er sjovt at have både dykker- og flyverure.

Som Claus så rigtigt skrev om dykkerurene: "Om de så bruges til det, har intet med navnet at gøre...."

JK
Svar
Kun mit synspunkt med dress/disk divers er der taget flest valg som skal gøre at uret tager sig flot ud,
hvor der med seriøse divers et taget flest valg ud fra at uret skal kunne virke optimalt under vandet.

Det er kort fortalt og ja der er flere ure som lægger sig lidt i begge lejre,
men så er det ens smag kommer ind i billedet Icon_cool

Jeg kommer aldrig til at være rigtig vild med en POer og flere ting på den gør at den for mig altid vil være en dress/disk diver,
men der er ingen tvivl om at mit syn på modellen også hænger sammen med at jeg som nævnt generelt ikke bryder mig ret meget om den.

Vi deler synspunkter her JK også for at prøve at forstå andres synspunkter og hvem ved måske få udvidet ens horisont
men behøver jo ikke læser med eller deltage hvis man finder det hoved rystende
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)