23-12-2021, 05:46 PM
|
Mit 2021. Så er det jeres tur!
|
|
23-12-2021, 06:00 PM
(23-12-2021, 04:01 PM)willy Skrev: Had about 8 different watches this year,but nothing that makes any difference toJeg forstår heller ikke hvordan du er kommet frem til at dine ikke har noget at bidrage med til dette forum. Som skrevet tidligere så henter jeg og sikkert andre inspiration fra hvad alle andre har købt, så vis gerne dine ur og lidt om hvorfor de blev købt. Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
23-12-2021, 07:00 PM
Tak fordi I deler jeres 2021 urrejse. Spændende varierede sager fra ABBA to Zappa så at sige.
Jeg fik en russer i samlingen. Ret hårdfør og fornøjelig. Perfekt til festivaler (ha!) og campingture (yeah right.) Jeg drømte om mange ure i 2021. Skulle Rolex-kløen kradses? Nixen og nu tror jeg for alvor, at jeg lægger det bag mig. Der er så mange andre muligheder, heldigvis. Faktisk nyder jeg de ure, jeg har og har egentlig ikke brug for flere. Trods forholdvis lav aktivitet på Forum er bølgerne gået højt. Altså positivt. Birkes-konkurrence-gættetråden var genial! THs seneste toolwatch tråde er herlige og præcis det, forum har brug for. CFNissen er stadig super gavmild med reportager fra spændende oplevelser. Miwes viser fine billeder med ure fra en utrampet sti. Bare for at nævne nogle af årsagerne til, at jeg læser med. Kæmpe tak! Jens
23-12-2021, 07:23 PM
(23-12-2021, 06:00 PM)aammat Skrev:(23-12-2021, 04:01 PM)willy Skrev: Had about 8 different watches this year,but nothing that makes any difference toJeg forstår heller ikke hvordan du er kommet frem til at dine ikke har noget at bidrage med til dette forum. I do not get any inspiration from people who just need to show off their watches to others.I get my inspiration from people who buy watches and have honest opinions about them.Unfortunately this is a very rare thing to find today,where most just want someone to tell them how great their new watch is.This is not sour grapes on my part, it is just the way that the world of watches has changed in recent years. We all have to change with the times , including myself. But i must be honest ,and say that i find all this back clapping distasteful to say the least. - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
23-12-2021, 07:37 PM
(23-12-2021, 05:46 PM)khbk Skrev: Nu bliver jeg jo netop nysgerrig. You have seen the watches i have bought this year maybe hundreds of times Omega seamaster 300m,Rolex red dweller43mm,Citizen ecco drive,glashutte sea q, Lang thin,' Casio g shock mudman, Sub Batman,Seiko moonphase quartz.And a couple more watches i quickly got rid of.But i am slowing down - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
23-12-2021, 10:07 PM
(22-12-2021, 04:57 PM)TH Skrev: Skøn tråd. Fedt med så mange forskellige ure og overvejelser i én tråd. Fedt at du byder ind! Haha. Ja, den Navy Seals Alarm har efterladt et savn. Suk. Den CWC er bare sej! Tillykke. Og så to mærkelige ting: 1) Andre hobbyer? Hvad snakker du om? ![]() 2) 2022 - året uden udskiftninger. Yeah right ![]() Tak, Claus Sent from my iPad using Tapatalk (22-12-2021, 09:12 PM)aammat Skrev: …pludselig var det der, Benzinger frosted Barley II og jeg var solgt. Hvor flot! Og godt at høre at der er planer for 2022 Googler lige lidt på Benzinger. Tak for inspirationen. Claus Sent from my iPad using Tapatalk (22-12-2021, 11:21 PM)KOP Skrev: Det blev et Oris Big Crown Pointer Date, dette er modellen med en bronze skive, der dog er behandlet så den ikke patinerer. Tre fede ure. Har selv været rundt om et bronze-ur (Tudor). Det er altså fascinerende, både patineringen og at de kan ‘nulstilles’. Flot spil i Datejusten, helt enig. Og Seiko-uret er bare i orden. Nøgternt med lidt lir i form af skiven. Czapek lyder som en spændende tanke. De er altså flotte og lidt ‘off-piste’, hvilket jeg godt kan lide. Claus Sent from my iPad using Tapatalk (23-12-2021, 01:10 AM)Larsb Skrev: … Oh yes, har fortrudt en del gange - men så tager jeg EL2 på og så dulmes smerten. Prognosen er god - men jeg er overrasket over hvor meget det ur alligevel betød. Claus Sent from my iPad using Tapatalk
23-12-2021, 10:21 PM
(23-12-2021, 05:46 PM)khbk Skrev: … Hmmm. Jeg tror der gemmer sig et par historier i dine kedelige ure. F.eks. historien om hvorfor det blev dig og Seiko? Og historien om de tre næsten ens Seiko på venstre side af det ene billede? Glæder mig allerede…;-) Claua Sent from my iPad using Tapatalk (23-12-2021, 07:00 PM)Jens Skrev: Tak fordi I deler jeres 2021 urrejse. Spændende varierede sager fra ABBA to Zappa så at sige. Den der russer, vil den ikke fotograferes? Birkes-konkurrencen. Det er rigtigt. Den var satme sjov! Og THs toolwatch rejse med Dirk Pitt er altså også guld værd. Godt at du minder os om dem! Claus Sent from my iPad using Tapatalk
23-12-2021, 10:39 PM
Hos mig har der mest været fokus på ure, som jeg bare synes er pisse lækre i år. Ikke noget fint og dyrt, men ure som bare tiltaler mig og som alle har value for he money!
Startede med dette Tissot: ![]() Endte med næsten at få det foræret, da det kom fra USA og røg lige igennem til min adresse, da de havde anvendt et tysk pakkenummer :-) Så købte jeg dette Seiko, da jeg syntes den hvide skive var lækker: ![]() Det har dog aldrig slået igennem og åbenbart et ur som slet ikke kan sælges igen, men nu må vi se hvor kærligheden ender eller ikke ender..... sælges kan det i hvert fald ikke :-( Så blev det endnu et Seiko, da et Tuna altid havde været i kikkerten: ![]() Og efter at have monteret en Strapcode lænke på uret, har det næsten været på armen 24/7 :-) Sluttede af med at købe dette mega flotte Tissot: ![]() Så meget ur for pengene, at det nok ikke findes bedre, ej heller hos Seiko. Så hvad 2022 giver af indkøb ved jeg ikke, da jeg også bruger en del penge på High-End Hifi, men håber dog stadig at kunne lande noget i forbindelse med min 50 års fødselsdag, men det kommer jo an på så meget, især at forhandlerne kan levere :-) og sågar jagten på Crepas'en stoppede brat, da Claus nåede at sælge sit eksemplar og på samme tid blev udsolgt hos Crepas :-( Glædelig jul - Torben :-)
23-12-2021, 11:00 PM
(23-12-2021, 10:39 PM)Appleboy Skrev: … Hæ. Gætter på at det må blive et Seiko, hvis du skal holde rytmen. Spøg til side, de to Tissot ure er godt nok flotte. Jeg er særligt helt vild med det første, som bare er så klassisk at se på. Spændende hvad 50~års gaven bliver! Claus Sent from my iPad using Tapatalk |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)