Svar: 29
Tråde: 10
Modtaget Likes: 19 i 6 svar
Givet Likes: 1
Inden jeg fik et Rolex, var interessen for netop at erhverve mig et meget stor. Efter jeg nu har været ejer af et Rolex i et stykke tid, er jeg så småt på vej væk. Jeg finder det efterhånden kvalmende at følge med på diverse Rolex forums, hvor det kun går ud på én ting, profit.
Hvis jeg dog skal nævne min absolute favorit er det unden tvivl GMT master II.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(08-01-2019, 11:13 PM)ChristianC Skrev: Jeg finder det efterhånden kvalmende at følge med på diverse Rolex forums, hvor det kun går ud på én ting, profit.
Jeg har simpelthen trukket stikket og meldt mig ud af rigtig mange grupper af samme årsag og så det faktum at billeder af de samme 5-6 modeller fra Rolex konstant fyldte 90% af mit feed på Facebook. Ovenstående bidrager i øvrigt også til mit højere aktivitetsniveau herinde. Man skal jo have sit "ur-fix" ;-)
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,155
Skulle jeg nogensinde få lyst til at smide mange penge efter Rolex, så skulle det være Explorer 1 ref 214270.
1016 er også fed, men slet ikke til den pris.
•
Svar: 104
Tråde: 3
Modtaget Likes: 79 i 37 svar
Givet Likes: 157
Meget enig med trådstarter, Kim. Jeg har haft 2 Rolex og føler ikke det er mig. Synes de udstråler noget jeg ikke vil associeres med.
Men de laver unægteligt ure af meget høj kval og skulle jeg have ét lige nu skulle det være et Milgauss. Den er “skæv” og ikke lige én man ser på hvert gadehjørne.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
Jeg har aldrig ejet et Rolex, og ved heller ikke om jeg kommer til det..  Ser mig nok nærmere som Tudor kunde på et tidspunkt, de gør det godt for tiden.
Men mit favorit Rolex er uden tvivl Milgauss og især i Z-blue version - det er lidt friskt og quirky
Mvh Danny
Svar: 76
Tråde: 9
Modtaget Likes: 28 i 17 svar
Givet Likes: 81
Jeg har de samme kvaler, som mange andre herinde har med Rolex.
Hvis jeg skulle vælge et ur fra Rolex, ville det nok være en form for Rolex Explorer I enten ref. 14270 eller 114270.
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Fedt med den fornyede aktivitet Kim! Tak for det og alle jer andre der spiller med!
Jeg kommer nok til at skille mig lidt ud her. Jeg er en af dem der holder meget af det brand som mange elsker at hade eller elsker at nedgøre for at kunne fremhæve egen favorit. Dette er skrevet med et glimt i øjet
Da jeg begyndte at interessere mig for mekaniske ure var Sea-Dwelleren drømmeuret. Det er stadig en favorit og jeg har et par referencer af den i samlingen men mit "go to" ur til hverdag er Submariner'en, den nyeste med maxi kassen. Den har jeg haft i fem år, længere end noget andet ur jeg har ejet. Jeg synes det er et super fedt allround ur som jeg bruger til alt.
Til at begynde med var det faktisk vintage der havde min store interesse og jeg har haft et hav af plexi Rolex men har altid syntes de var lige små nok med de 40mm. Meget ærgerligt for de er ganske fede de gamle dykkerure men de er alle solgt nu. Jeg er kun til de seneste referencer.
Rolex er mit absolut favorit brand og har altid været det. Jeg har andre mærker i samlingen men 95% af tiden sidder der et Rolex på armen. Jeg synes Rolex har hele pakken. Især designet, materiale valg, finish og kvaliteten rammer lige plet for mig. De communities der tidligere fulgte brandet så som Timezone, Vintagerolexforum men også Vintageure/Urdebatten var medvirkende til at styrke og fastholde interessen. Dette har ændret sig markant hen over de sidste 3-4 år til at være næsten forsvundet eller overtaget at de overfladiske FB grupper. Samtidigt med at mærket er blevet så hypet og ens loyalitet sat på alvorlig prøve hos Rolex og især AD'ere er der kommet alvorlige skår i glæden. Pt. ser jeg ikke noget alternativ og nyder de ure jeg har men jeg må da indrømme at jeg godt ville tilbage til de god dage hvor man selv afgjorde hvilket ur man ville anskaffe og hvornår.
Mvh
Klaus
(09-01-2019, 08:15 PM)KlausM Skrev: Jeg kommer nok til at skille mig lidt ud her. Jeg er en af dem der holder meget af det brand som mange elsker at hade.......
Og det er jo netop det vi har brug for og som gør det interessant - altså meninger og holdninger fra alle sider.
Jeg er helt enig i at det er virkelig lækre ure - og kommer helt sikkert også til at eje et igen - men det jeg beskriver i mit første indlæg, samt de ting som du selv er inde på med måden de hypes og "underleveres" trækker virkelig i en negativ retning.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg er helt enig Kim. Jeg synes det er meget trist men jeg forsøger at fokusere på uret og ikke al den uro der omgiver brandet. Iøvrigt og sikkert usædvanligt så er der kun ganske få i min omgangskreds/familie/kolleger der har et Rolex så jeg oplever heldigvis ikke en overeksponering.
Mvh
Klaus
•
(09-01-2019, 08:46 PM)KlausM Skrev: .... men jeg forsøger at fokusere på uret....
Som jo også er rigtig lækkert :-)
•
|