Patek cannot hide the truth
Patek are in my opinion one of the greatest watch brands ever.They are a byword for excellence and masters of building complication watches.I have owned a couple of them.But in recent years i think they have overproduced their watches.I like many others do not think their modern watches measure up to the old.

Rolex verses Omega,Patek verses Lange.Most of it is just a marketing trick,to keep watch buyers interested.We could debate until the cows come home,and nobody can win such a debate.We can only give our opinions,that in reality do not mean very much.But that some people can take it personally,is beyond my comprehension.We are just discussing watches,not social problems.I happen to disagree with some users on this site about a watch brand.Lets leave it at that,and cut out the personall attacks and comments.
                                                             Its just opinions,please remember this Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
der måtte sq ellers gerne flyve et PP 5170R med sort skive min vej, selvom det ikke er et vintage PP!  Icon_party

Vi er så også enige om, at det nok aldrig sker pga. et heftigt pris skilt...

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
(29-04-2016, 09:46 AM)gmt-geek Skrev: der måtte sq ellers gerne flyve et PP 5170R med sort skive min vej, selvom det ikke er et vintage PP!  Icon_party

Vh. Jon
I would not mind getting that as a birthday present Jon Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
(29-04-2016, 10:26 AM)willy Skrev:
(29-04-2016, 09:46 AM)gmt-geek Skrev: der måtte sq ellers gerne flyve et PP 5170R med sort skive min vej, selvom det ikke er et vintage PP!  Icon_party

Vh. Jon
I would not mind getting that as a birthday present Jon Icon_smil

I givet fald så skulle jeg nok have opført mig sødere henover året før end at den slags gaver kunne risikere at falde af...  Icon_sign

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
(28-04-2016, 09:34 PM)TopClocks Skrev:  Jk og TimeToWatch kan måske genkalde, at Patek Philippe faktisk offentliggjorde en længere artikel herom i deres kundemagasin tilbage i år 2013.

Måske kunne det være denne artikel, du tænker på:
https://www.patek.com/magazine/en/PP_Mag...ishing.pdf
JK
Svar
(29-04-2016, 11:24 AM)jk Skrev:
(28-04-2016, 09:34 PM)TopClocks Skrev:  Jk og TimeToWatch kan måske genkalde, at Patek Philippe faktisk offentliggjorde en længere artikel herom i deres kundemagasin tilbage i år 2013.

Måske kunne det være denne artikel, du tænker på:
https://www.patek.com/magazine/en/PP_Mag...ishing.pdf
JK
Yes that is just the same sales guf,that all watch brands use to sell their watches.Patek are not alone here most brands do this.Like i said before,just do the maths.Ask Patek about how many watchmakers they employ and divide that into the number of watches they make each year,and you get a realistic picture of how much time they spend on their watches.And you have to bear in mind that many of their watchmakers are working on repairs and restoration.It takes about 6 months to get a service on a basic time only Patek watch.I am not saying the quality is bad,i am saying that they tell fairy stories about how long they take to make a watch.They have moved into the world of Rolex,and industrilised high end watchmaking.And to be fair they are not alone in this because many brands do the same.
Svar
D willy forsat med at komme med indlæg hvor du udtryk for dine personlige holdninger til ting,
Stor respekt for det selvom jeg ikke altid er enig. Icon_Up 

det med ikke at udtrykke sin selvstændige holdning
Selvom det betyder at man træde ud fra flokken, har koste meget blod gennem historien.

At andre så ikke kan adskille det fra at blive ved med at rette personlige angreb,
Fordi din holdning ikke passer med deres eller der hvor de har lagt deres penge. Icon_blink

Det siger mere om afsender end om modtager,
Det er pære logik uanset hvilke skole man har gået i.

Og jo jeg kan sagtens finde flere Patek jeg gerne ville eje,
Men det kommer ikke til at ske af 2 årsager.

1. Mange andre står før hvis jeg endelig skulle købe i deres prisleje.
2. Jeg er en fattigrøv som generelt ikke har råd til ders ure, derfor er jeg uinteressant for dem, 
Og det lever både Patek (de Tjener mønten på en anden) og jeg (mangler dem ikke) helt fint med. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(29-04-2016, 09:16 AM)mojohe67 Skrev: Til Willy : jeg forventede ikke at du ville tro på det svar Patek giver. Det giver god mening at have sin sunde fornuft og en god portion skepsis klar når firmaer skal komme med forklaringer. Min udfordring er så blot at jeg ikke tror på at den folkelige mening er en snus bedre og endnu værre står det til for mig når du vil have mig overbevist om noget og så blot refererer til Eksperter. Mit spørgsmål til dig : hvem er det? Er det neutrale eksperter ( der ikke er købt og betalt af konkurrenten )?Har de den endegyldige viden? Ect ..... Det er oppe i tiden at sige at der ikke kun findes sort og hvid. Det tror jeg i høj grad gælder her.
There is a lot of sense in what you say.Many so called experts have ulterior motives for what they say.And i could not agree more with what you say about black and white opinions.I do not consider myself to be a expert,i can only try to read between the lines and give my opinion.The supprise for me is that some people have no respect for opinions that go against what they believe.I think maybe you could agree with one thing?That it is virtually impossible for an outsider to know all the facts about watch production methods.
Svar
(29-04-2016, 07:40 PM)willy Skrev: I think maybe you could agree with one thing?That it is virtually impossible for an outsider to know all the facts about watch production methods.

Så sandt.

Jeg morer mig i øvrigt en del over denne tråd fordi det er som om begreber som kvalitet bliver blandet sammen med eksklusivitet og salgstal, produktionstid, håndarbejde osv.

Hvem siger at kvaliteten bliver bedre af at man laver alt i hånden? Hvem siger kvaliteten bliver bedre af at man bruger mere end ét år på det? Hvem siger kvaliteten bliver bedre af at man laver det hele selv?

Når det bliver fortalt at urmærke X bruger 1 år på at producere et ur, er der måske nogen der tænker "wow, så må det være et godt ur". Jeg tænker bare "hold kæft et elendigt firma, der ikke har styr på deres processer".

Jeg var engang på rundtur på Porschefabrikken ifbm. mit arbejde. En rundtur som normalt gives til særlige Porsche-kunder. Det var sgu spændende nok og meget imponerende, og det var jo også formålet med at vise sig frem. At imponere. Sælge den næste Porsche. Jeg blev dog ikke klogere end jeg var i forvejen på om Porsche laver god kvalitet. Men jeg fik set en masse og hørt en masse salgsgas.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
[-]
  • ultoman
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)