Omega Planet Ocean
(05-01-2016, 09:18 PM)willy Skrev:
(05-01-2016, 06:17 PM)guru1313 Skrev: Enig Willy, 8500 er et bedre værk, men også noget dyrere!
Når du sådan ytrer dig om den bezel, hvordan er den på dit PO?
Hvad var det du blev irriteret over, når du gik med uret i hverdagen ?

Allan
It was a nice looking watch,and i had no problems with mine.But when i changed the bezel inset with Thomas Saroe in Hørsholm.We were amazed at the bad material it was made of.It was just a thin piece of tin.The newer models are much better.Omega took a big step in quality upwards in my world when they came out.I know the prices went up,but i think quality went up with them.I like the PO,and actually prefere it to a Rolex sub.I think the PO gives more bang for the buck.But the 300m seamaster is still my favorite Omega.

Ja, det er sq for let, at vælge sådan en billig løsning, helt enig.
Ligesom med låsenspændet på Rolex for ikke så få år siden, en gang bøjet blik, der raslede som bare pokker.
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
jeg har haft over 10 planet ocean cal 2500  aldrig haft et problem... Icon_smil   vil dog købe et cal 8500    i dag..... pga inhouse , lænken, keramisk lynette..   mm   og de kan fås til en fornuftig pris...
Mvh Hr.holm
[-]
  • Stensbjerg
Svar
Jeg købte en PO cal. 2500 hos AD'er fra ny i juli 2011 og har stort set gået med det siden hver dag og ikke haft problemer med uret.
At lynetten skulle være af dårlig kvalitet kan jeg ikke rigtig følge.
Spændet har derimod nogle brugsspor.

At cal. 8500 er inhouse og lænken med skruer og lynetten keramisk er sikkert lækkert, men som det nævnes i tråden også et dyrere ur.
Jeg havde nok ikke ventet til efteråret for at give 10k mere.
De ca. 25k minus en god rabat var nok det jeg ville ofre på et, synes jeg, lækkert, nyt, ur.
Mvh.

Jørgen
Svar
Ja man kan jo altid få mere hvis man vil betale mere.

Det lyder for mig som om TS primært lægger vægt på designet og så vil jeg anbefale et brugt ur med cal 2500 i god stand og til en god pris. Størrelsen skal jo no vurderes på armen, men jeg ville til enhver tid foretrække et på 42 mm og tror også det er det man bliver gladest for på lang sigt, da det er en lidt mere klassisk størrelse.
Svar
Indrømmet jeg bliver aldrig den store PO fan,
Og jeg ville any Day købe noget andet til de penge.

Minus den nye chronograf den kunne jeg godt. Icon_party

Hvis det er det generelle look på uret du er ude efter så køb en 2500,
Det er samlet set en ganske udmærket "pakke"
Jeg vil dog personlig altid finde lynetten for uværdig billigt udført for et ur i det prisleje (nyt)

8500 er et utrolig lækkert ur som er (hvilke Hr Holm også er inde på 
Og han kender om nogen uret/modellen) stærk forbedret de steder han nævner 
Hvilke også er de steder jeg mener 2500eren halter.

Men 8500 koster så også det ekstra
Jeg ville dog til enhver tid ofre det da man tydeligt kan se/mærke hvad pengene er gået til.

Men følg maven og tag det ur der er det rigtige for dig  Icon_Up
Ingen af dem er dårlige ure. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(04-01-2016, 01:40 PM)misiu Skrev: godt svar som allerede er givet. Men jeg forstår ikke helt  det der med  kun  til pynt?  Vil det sige at du vil  ikke bærer rundt med det og kun vise det til vennerne for at  kun at beundrer det? Hvad er så glæden ved at have et lækket ur som man ikke bruger.

Hej til pynt som i til pynt på armen :) og som i at selve mekanikken ikke er så vigtig :)

Hej Igen og tak for de mange svar. af en eller anden grund har jeg ike fået notifikationer om svarene, sikkert fordi jeg har fravalgt det uden at vide det.

Jeg vil gerne have et PO i 20 K klassen, gerne med røde tal og "metal" lænke, er der et bestemt søgeord når tallene er røde ? kan i anbefale et godt sted at købe disse ?
Chrono 24 er det ok og til at stole på ? kan priserne forhandles ?

Mvh

Sigmund
Svar
Chrono24 og de danske forhandlere er normalt gode at handle med. Når du har fundet noget, kan du jo lægge link ind her og bede folk om at kommentere. Især hvis det ikke er til salg hos en dansk forhandler, vil du få gode kommentarer. Er det til salg hos en dansk forhandler, vil der nok ikke komme så meget om prisen, mere om uret :-) Folk kender jo hinanden i DK på godt og ondt. Har du besluttet størrelsen? Det er ret vigtigt.

Og ja, du kan ofte forhandle prisen, men ikke altid.
Svar
Dreamwatch har et, dog til en lidt højere pris.

jeg har selv handlet hos dreamwatch/Micki og kan kun anbefale ham.
Svar
Det der Planet Ocean, som i debatterer, ser ud til at være et helt fantastisk smukt og overlækkert ur i fantastisk kvalitet, som jeg ville elske at eje. Og så kan jeg lide navnet "Planet Ocean" - jeg sejler faktisk (det er derfor, jeg kun har råd til Certinaer og Tissot'er).

Men for mig er der et kæmpeproblem med Omega. Og problemet er "James Bond"!

Måske er det, fordi jeg tilhører hippie-generationen, men James Bond er bare ikke en figur, som jeg ville "like", hvis jeg ellers var på Fjæs-bog. Jeg er en kæmpefan af Sean Connery som skuespiller, men James Bond? Nope..... Og de andre skuespillere, der har spillet Bond.... nope....

Det er på helt samme måde, som jeg ikke ville have en Tefal-stegepande, som der står "Jamie Oliver" på. Måske er det igen et spørgsmål om min fremskredne alder, men er Jamie Oliver ikke bare en forvokset teenager? Og hvorfor skal sådan en knægt blandes ind i mit valg af stegepander?

Jeg købte så godt nok en Jamie Oliver-stegepande forleden. Men det var fordi den var lokkemad hos Bilka, og jeg trængte virkelig meget til en ny. Mine jydske gener byder mig at slå til, hvis der er en god handel i farvandet.

Så hvis de en dag sætter et Bond-ur eller et Aldrin-ur på tilbud i Bilka, så kan det da heller ikke udelukkes, at jeg køber et Omega.
[-]
  • TioMalo
Svar
(07-01-2016, 04:27 PM)Gert Skrev: Det der Planet Ocean, som i debatterer, ser ud til at være et helt fantastisk smukt og overlækkert ur i fantastisk kvalitet, som jeg ville elske at eje. Og så kan jeg lide navnet "Planet Ocean"  - jeg sejler faktisk (det er derfor, jeg kun har råd til Certinaer og Tissot'er).

Men for mig er der et kæmpeproblem med Omega. Og problemet er "James Bond"!

Måske er det, fordi jeg tilhører hippie-generationen, men James Bond er bare ikke en figur, som jeg ville "like", hvis jeg ellers var på Fjæs-bog. Jeg er en kæmpefan af Sean Connery som skuespiller, men James Bond? Nope..... Og de andre skuespillere, der har spillet Bond.... nope....

Det er på helt samme måde, som jeg ikke ville have en Tefal-stegepande, som der står "Jamie Oliver" på. Måske er det igen et spørgsmål om min fremskredne alder, men er Jamie Oliver ikke bare en forvokset teenager? Og hvorfor skal sådan en knægt blandes ind i mit valg af stegepander?

Jeg købte så godt nok en Jamie Oliver-stegepande forleden. Men det var fordi den var lokkemad hos Bilka, og jeg trængte virkelig meget til en ny. Mine jydske gener byder mig at slå til, hvis der er en god handel i farvandet.

Så hvis de en dag sætter et Bond-ur eller et Aldrin-ur på tilbud i Bilka, så kan det da heller ikke udelukkes, at jeg køber et Omega.
Now Gert,you cannot blame all Omega watches for using a marketing trick.I agree about the bond watches,ridiculous in my eyes.But Omega are one of the greatest watch brands on the planet.And i think you could argue that they have produced more classic watches than any brand.So please do not strike them from your list Icon_blink
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)