Ur på dba.dk
#21
Nu husker jeg ikke om der stod i anoncen om uret er med caliber 561 eller 564, men det er en af disse 2.

Du kan selv finde ud af hvilken ved at checke om der er quick set dato ved at trække kronen helt ud - altså en tak længere end der hvor man stiller viserne. Kan den trække lidt ud (uden at bruge vold) og derved skifter dato (du må ikke gøre det mens klokken er mellem 10 og 2).

Hvis den har quick set på denne måde er uret med cal 564 og efter 1966 - hvis ikke er den med cal 561 og mellem 1960 og 66.

vh Baun
Svar
#22
Baun>
Har lige prøvet at trække kronen ud, og den kan godt komme et hak længere ud ned når man stiller viserne. Når kronen trækkes et tak ud, så skifter datoen. Jeg kan ikke dreje på kronen for at skifte datoen, men skal trække kronen ud.

Det er det du mener ikke også?
Svar
#23
Space22 Skrev:Baun>
Har lige prøvet at trække kronen ud, og den kan godt komme et hak længere ud ned når man stiller viserne. Når kronen trækkes et tak ud, så skifter datoen. Jeg kan ikke dreje på kronen for at skifte datoen, men skal trække kronen ud.

Det er det du mener ikke også?

Præcis - hvergang du trækker kronen ud skifter datoen en frem - så det er ud og ind indtil dagen før idag - og så skrue på viserne, så du har styr på om det er kl 12 midnat eller middag.

Det er Quick set af datoen - og så er dit ur cal 564 - og efter 1966 - frem til ca 1970.

vh Baun
Svar
#24
Ok.. Så blev jeg så klog.. Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)