Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Svar: 976
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Rent kvalitet mæssigt ligger Porsche over Ferrari. Kender en som havde en Ferrari, og der var ikke andet end problemer med den. Ferrari bilerne er smukke, men Porsche tiltaler personligt mere mig end Ferrari.
Og skal det være italiensk, så er Lamborghini klart bedre i mine øjne... Men nu må i endelig ikke tro jeg ikke han lide Ferrari for det kan jeg, og jeg har stor respekt for dem.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Porsche og Ferrari er unfair at sammenligne; den første er en solid hverdags(sports)bil, 911 og alle dens variationer - den anden en hurtigt, skrøbeligt og lækker sportsvogn for søndagsbrug.
Ferrari er bestemt ikke hverdagskøretøj, se nu bare kileremmens skiftefrekvens (25.000 km i de ældre) og omdrejningsområdet.
Hver mand skal eje en af hver mindst en gang i sit liv (mener jeg) men efter at have haft nogle, vil jeg vælge den en anelse mere "kedelige" Porsche... Lærer man at køre med den (er som at køre en toptuned mukkert; den har gigantisk bagvægt), er det en solid legetøj man kan kaste rund med stort (køre-)glæde.
Om Ferrari vil jeg sige det samme som om Jaguar; hvis du køber én, vær forberedt for at den fine og avanceret teknik er ikke lavet for at holde over 10 år i dagligt brug. (Hver gang omdrejningerne runder de 6 - 7.000 i en Ferrari, venter jeg at den spytter ventilerne ud gennem udstødningen... Ikke helt fair måske men sådant har jeg det bare

).
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
jacob jensen
Unregistered
Tio Malo Skrev:Porsche og Ferrari er unfair at sammenligne; den første er en solid hverdags(sports)bil, 911 og alle dens variationer - den anden en hurtigt, skrøbeligt og lækker sportsvogn for søndagsbrug.
Ferrari er bestemt ikke hverdagskøretøj, se nu bare kileremmens skiftefrekvens (25.000 km i de ældre) og omdrejningsområdet.
John
Det er TANDremmen og ikke KILEremmen der skal skiftes for hver 25.000 km i de gamle
Ferrarier bare lige så der ikke opstår misforståelser
De nye Ferrarier (355 og frem) er blevet mere hårdfører og egnet til hverdagsbrug
men jeg tror også at Porsche stadigvæk er foran på det område.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Det er TANDremmen og ikke KILEremmen
Det har du ret i, Jacob

- sorry !
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Jacob Jensen
Min private mail deler jeg ikke ud, men derimod mit telefonnummer til butikken er altid gangbar hvis man skal have fat i mig, og det er 75623633, men desværre er min kammerat ikke villig til at overlade rattet til hvemsomhelst, jeg har ikke selv prøvet hans 430 endnu kun hans tidligere 348 tb.
MVH Peter
•
jacob jensen
Unregistered
Det har jeg fuld forståelse for peter.
en evt. tur var tænkt som en overraskelse til min knægt som er KÆMPE Ferrari fan

helt fint hvis din ven kører(bare han køre ordenligt

)
Jeg ringer ved lejlighed så har du også tid til at finde ud af om han er med på ideen
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Jacob Jensen
Jeg tror gerne han vil give en prøvetur, måske for et mindre beløb, men det er ikke noget jeg ved præcist, og med hensyn til hans kørestil tror jeg at du skal tage en prøvetur med ham først inden du sætter din søn ind ved siden af ham, men han er en ret habil chauffør, og har taget køretekniske kurser i Ferrari, og jeg må selv indrømme at jeg er ikke vild med at køre med ham, men i den retning er jeg lidt af en kylling, da første gang jeg kørte med ham kørte han sidelæns efter cirka 30 sekunder, og det var i 348 tb, men han har dog styr på hvad han har med at gøre, og er en meget god chauffør.
MVH Peter
•