MÆRKELIGT UR?? Kommentarer og et svar modtages gerne
peter Skrev:Hej Hannover

Jeg tror aldrig at ETA har brugt så mange kugler i deres kuglelejer, så jeg mener at værkerne er af kinesisk oprindelse, dog kopieret af Schweizeiske værker, måske ETA 2000.

MVH Peter
Jeg er enig i at ETA aldrig har brugt så mange kugler - men har heller aldrig set - eller kunnet finde - et eneste kinesisk værk i 7,5 mm automatic kugleleje (eller for den sags skyld et andet linje tal med så mange) maskine - så stadigt mystisk -

Jeg tror det er et skole projekt - type afslutningsprojekt for en eller anden (som sælger også hævdede og Jørgen Krognos med uret i hånden også mente det kunne være, og der kan de jo ha brugt hvilke som helst værker - bare mærkeligt hvis en har villet bruge så megen tid på at konstruere en slags unika med fælles værk platin, sekundviser gear over til central sekund og speciel skive (med mindre den kan være købt fra noget helt andet - og værkerne tilpasset til den? - og så - sikkert med tilgang til alle mulige billigere ETA værker - ikke har nappet et sådan i det mindste.
Værkerne går begge perfekt, og quick set dato og hack virker perfekt.

Anyway - som sagt finish er flot nok generelt og uret er specielt og faktisk rigtigt flot på armen - så jeg forstår i det hele taget ikke at nogen der har brugt en masse tid på det vil putte en kraftig flot ny rød brun læderrem på og skyde hele herligheden af for under 200 Euro - så jeg er lidt mystified.

Alt står stadigt åbent, ville gerne hitte den konkrete værk producent - bare for sjov. Bemærk det var en Incablock den havde - og hvorfor skulle kineserne ikke bare bruge deres egen - men YES alt er muligt

Godt du er kommet forbi tyveriet - du holder os vel orienteret om de får fat i skurkene. Urene er sikkert til dels væk, så det hjælper nok ikke dig rent praktisk, du står sikkert med den sure diskution med forsikringen, men da du jo ikke har haft indbrud så ofte så vidt jeg ved - så tager de det forhåbentlig bare i stiv arm uden at skulle diskutere fremtidig forhøjet selvrisiko eller andet

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
fandt billeder af dette fake VC på watchprosite. Værkerne minder meget om hinanden, og kinaværker findes vist også med almindelig inca-block-stødsikring. tjek link: [url]"http://vacheron.watchprosite.com/show-forumpost/fi-14/pi-2794221/ti-466456/s-0/">http://vacheron.watchprosite.com/show-f ... 66456/s-0/[/url]
Svar
Hej Hannover

Jeg må indrømme jeg ikke rigtig viste hvad jeg skulle synes om det i starten, men efter at ha set på billederne et par gange hælder jeg mere og mere mod at det faktisk er ganske pænt Icon_e_biggrin

Da jeg stort set intet ved om værker vil jeg holder mig fra at kommentere på dét.

Derimod synes jeg design-mæssigt det læner sig lidt op af A. Lange & Söhne mht. de blåede visere, fonten på tallene, kasse, horn, glasback og de to "tomme" felter øverst på din skive.
İmage
(Billedet er taget tilfældigt fra google, og er ikke mit eget)

Om det er en prototype fra et eller andet firma, et selvstændigt projektur eller andet , har jeg ingen idé om, men jeg synes der er inspiration hentet fra A. Lange & Söhne.

Helt sikkert en sjov en den der du har fået fat i der Icon_e_biggrin
Svar
makita Skrev:fandt billeder af dette fake VC på watchprosite. Værkerne minder meget om hinanden, og kinaværker findes vist også med almindelig inca-block-stødsikring. tjek link: [url]"http://vacheron.watchprosite.com/show-forumpost/fi-14/pi-2794221/ti-466456/s-0/">http://vacheron.watchprosite.com/show-f ... 66456/s-0/[/url]
Jo ja minder - det som er lidt specielt er jo værkstørrelsen - et er to dame urs værker på hver max 13 mm i diameter, som er bygget sammen i fælles værkplatin med en central sekundviser - så det eneste jege kan se ligner - er t de hr mange kuglelejer - og det kan sagtens være det så er same fabrik.
Mit forsøger jo slet heller at udgive sig for noget, det er som nævnt givet noget med enten en urinteresseret eller en urskole afslutningsværk hvor man selv har skulle skabe noget anderledes.

Jeg har gået lidt med det og med sine 42 mm og pænt lavede skive og helt OK kasse og faktisk fint fungerende små automatværker med dato og hack - synes jeg faktisk det er ganske fint (pænt faktisk)

Det holder tid (de holder tid for det er jo helt selvstændige værker) glimrende.
Det fælles gear han/hun hr lavet for at få en central sekundviser kan derimod hakke i det så den går i et par lidt større hak - men ellers alt OK

Tak i alle fald for billedet som viser mange kuglelejer i en - formentlig kinesisk maskine lagt i en fake VC

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Tak i alle fald for billedet som viser mange kuglelejer i en - formentlig kinesisk maskine lagt i en fake VC

vh

Hej John.
Jager stadig lidt rundt for at finde ud af et eller andet.
Ihvertfald så er det ikke Incabloc i kopi-maskinen. Læg mærke til enderne på lyrefjederen (den messingfjeder, der kan ses) i kopien er det en løs fjeder der kan tages ud, når man åbner for den, hvor incabloc'en er "hængslet" og kan åbnes ved at vippe den op til den ene side.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:
hannover_dk Skrev:Tak i alle fald for billedet som viser mange kuglelejer i en - formentlig kinesisk maskine lagt i en fake VC

vh

Hej John.
Jager stadig lidt rundt for at finde ud af et eller andet.
Ihvertfald så er det ikke Incabloc i kopi-maskinen. Læg mærke til enderne på lyrefjederen (den messingfjeder, der kan ses) i kopien er det en løs fjeder der kan tages ud, når man åbner for den, hvor incabloc'en er "hængslet" og kan åbnes ved at vippe den op til den ene side.
Tak du. Jeg havde troet det var Incabloc i kopimaskinen - jeg ser ikke de ting du ser så let Icon_e_smile Jeg kan se det når du forklarer. Jeg synes heller ikke det er sandsynligt at Kina ville bruge Incabloc - der findes billigere alternativer når man vil spare - men so be it - det kan da sagtens være Kina, og jeg påstår slet ikke at det er to små Patex værker Icon_e_sad jeg er bare nysgerrig - og ca 12 mm automatik med quick set af dato ved første skrueudtræk + hack set - jeg kender dem simpelthen ikke, og det kan sagtens være Kina, jeg har bare ikke set Kina værker i den størrelse og med de funktioner.

Tak for din interesse
vh
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John.
Jeg er heller ikke overbevist om det ene eller det andet, endnu.
Må vente og se om der dukker noget op eller om jeg finder noget.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)