Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
og her er et par eksempler på ure/skiver som jeg ville renovere:
Det er noget vanskeligere at finde bevaringsværdige skiver end skiver der bør renoveres - derfor kunne jeg godt forestille mig at de vil ende som samlerobjekter! - altså de flotte patinerede skiver!
vh Baun
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Helt enig, at det er en vanskelig debat.
Den viste urskive synes jeg ikke der skal gøres noget ved.
Med hånden på hjertet må jeg sige, at for mig personligt ville det hver gang fange mit øje, at tritumet er faldet ud af minutviseren.
Det understreger vanskeligheden, for blev der lagt ny lysmasse i, ville det stå i hvid skærende kontrast til det øvrige indtryk, og i virkeligheden virke endnu mere påfaldende.
Kan der ikke, med forsigtighed, lægges noget andet end kridhvid lysmasse i?
VH Geodoc
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jo, Peter har lovet at han kan fixe viserne - måske også rense skiven nænsomt (det har han ikke lovet) - Jeg har bare ikke haft lejlighed til at besøge Peter for nylig, men den må snart være tiden!
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Jo man kan godt fixe med farvet lysmasse - jeg har faktisk selv blandet lidt engang og det gik (ikke stor succes med lys men med farven)
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Geodoc Skrev:Et advarende ord skal dog lyde. Som Peter Halse sagde: Den er et af de vanskeligste ure at gøre vandtæt, for den er hullet som en schweizer ost, med ikke færre end 5 kanaler ind i urkassen.
VH Geodoc
Det skulle i så fald være mit første ur, som ikke kommer med i vandet!!!
(puuuh, det var svært at skrive.....

)
MVH
SK
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0