Vintage Omega - lidt anderledes....
Geodoc, Flightmasteren er nu officielt på min ønskeliste!!!!

Synes den er virkelig flot!!!

tillykke med den!!!!

Baun, har prøvet lignende hos Mølbak; superlækker klokke, men lidt for lille til mit håndled(desværre; synes ellers den er NICE!!)

MVH

SK
/SK
Svar
Super udført Geodoc - bare vær stolt og bær det med glæde Icon_e_smile Den type renovering er 110% OK

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Du kan trygt sætte den på ønskelisten, for det er et markant ur med megen karisma.
Et advarende ord skal dog lyde. Som Peter Halse sagde: Den er et af de vanskeligste ure at gøre vandtæt, for den er hullet som en schweizer ost, med ikke færre end 5 kanaler ind i urkassen.
Jeg bruger den i rotation med mine andre ure, hvor der kun er eet ur (unbreakable), der kommer med på arbejde, og har på den måde hverken haft problemer eller anfægtelser.
VH Geodoc
Svar
Debatten om hvor meget - eller hvor lidt er ur og især skiven må/bør renoveres er vanskelig.

Dels er det jo smag og behag, dels er det jo også et spørgsmål om hvor sjælden uret i original stand er.

Også om uret er dress eller tool/sport har måske betydning - et Tool watch bærer patina bedre end et guld dress ur - synes jeg.

En anden ting som vanskeliggør debatten her på forum er at den jo må basere sig på foto - og på foto ser patina ofte noget værre ud end "in nature" - man kan ikke rig abstrahere fra at urene her vises i 5-10 gange naturlig størrelse - en pletter patina på et billede kan godt ses som en meget jævn patina "in natura".

Jeg har vis urskiver som jeg synes er bevarings værdige og også, på det sidste, skiver som jeg har fået renoveret. Jeg har endnu ikke hørt om nogen der har været meget uenige - men det kan jo også skyldes almindelig høflighed.

Jeg vil bevare denne skive, men det kunne da være interessant et høre om nogen ville anbefale at den blev renoveret:
İmage

og man behøver ikke at være så høflig at man ikke svarer ærligt!

vh Baun
Svar
og her er et par eksempler på ure/skiver som jeg ville renovere:
İmage

İmage

Det er noget vanskeligere at finde bevaringsværdige skiver end skiver der bør renoveres - derfor kunne jeg godt forestille mig at de vil ende som samlerobjekter! - altså de flotte patinerede skiver!

vh Baun
Svar
Helt enig, at det er en vanskelig debat.
Den viste urskive synes jeg ikke der skal gøres noget ved.
Med hånden på hjertet må jeg sige, at for mig personligt ville det hver gang fange mit øje, at tritumet er faldet ud af minutviseren.
Det understreger vanskeligheden, for blev der lagt ny lysmasse i, ville det stå i hvid skærende kontrast til det øvrige indtryk, og i virkeligheden virke endnu mere påfaldende.
Kan der ikke, med forsigtighed, lægges noget andet end kridhvid lysmasse i?
VH Geodoc
Svar
Jo, Peter har lovet at han kan fixe viserne - måske også rense skiven nænsomt (det har han ikke lovet) - Jeg har bare ikke haft lejlighed til at besøge Peter for nylig, men den må snart være tiden!

vh Baun
Svar
Jo man kan godt fixe med farvet lysmasse - jeg har faktisk selv blandet lidt engang og det gik (ikke stor succes med lys men med farven)
Besøg min blog om ure!
Svar
Geodoc Skrev:Et advarende ord skal dog lyde. Som Peter Halse sagde: Den er et af de vanskeligste ure at gøre vandtæt, for den er hullet som en schweizer ost, med ikke færre end 5 kanaler ind i urkassen.

VH Geodoc

Det skulle i så fald være mit første ur, som ikke kommer med i vandet!!!
(puuuh, det var svært at skrive..... Icon_e_surprised )

MVH

SK
/SK
Svar
Sub'erman Skrev:
Geodoc Skrev:Et advarende ord skal dog lyde. Som Peter Halse sagde: Den er et af de vanskeligste ure at gøre vandtæt, for den er hullet som en schweizer ost, med ikke færre end 5 kanaler ind i urkassen.

VH Geodoc

Det skulle i så fald være mit første ur, som ikke kommer med i vandet!!!
(puuuh, det var svært at skrive..... Icon_e_surprised )

MVH

SK
Grow up Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)