Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Mads Gjødesen Skrev:Samme funktion har mit Explorer II ref. 1655 Orange Hand. 24 timers visning uden nogen drejekrans 
Men kan du ikke stille 12h viseren på den uafhængigt som på GMT-II? Så du kunne lade 24h viseren vise GMT og 12h viseren lokal-tid. På den måde burde netop det ur vel hedde GMT
/Bjørn.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Rigtig flot nyerhvervelse i en lidt anden genre.
I kaliber 1045 er (den ubrugelige?) 24 timers viser placeret ved kl. 12 og der er endvidere dag ved siden af datoen.
Viserne er da utroligt flotte. Nye eller renoverede?
Også kassen er virkelig flot. De robuste ure har ofte inspireret ejermanden til bare at give dem hele armen, og de kan tåle det; men bliver ikke kønnere, så at finde en i så god stand har vist krævet hele dit ur-jagt talent.
Når jeg skiftevis ser på dine billeder på skærmen og ned på min "flighty" undres jeg atter en gang over, at netop "flightyen" er Omega's eneste sorte ur, der falmer. Men hvad angår den, skal du prøve den når vi ses. Der er både individuel viser til anden tidszone, 24 timers visning og drejbar lynette. For god ordens skyld vil jeg sige, den er ikke til udlån eller salg he he.
Tillykke med den flotte og anderledes nyerhvervelse
Venlig hilsen
Geodoc
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mads Gjødesen Skrev:Baun tror du ikke bare der har stået 24 timers visning og ikke GMT funktion? I praksis er funktionen stort set ubrugelig da man jo som ofte ved om det er AM/PM pga om det er lyst eller mørkt.
Samme funktion har mit Explorer II ref. 1655 Orange Hand. 24 timers visning uden nogen drejekrans
Det skulle efter sigende være udviklet til huleforskere, så de kunne aflæse tiden på 24 timers lynetten og vide om det var AM/PM. Med andre ord: Ubrugeligt for menig mand
Dog kan den være ganske hjælpsom når du stiller datoen. Så ved du om tiden står rigtig, så uret skifter kl 24 og ikke kl 12, uden at skulle stille uret frem over 12 for at se om datoen skifter.
Anyway tillykke med et specielt og sjovt Omega.
/Mads
Det er vist helt på linie med hvad jeg selv skrev - så det er vi enige om!
Det er
et fedt ur - og prisen er ikke så langt fra de i en anden tråd omtalte 7K - så jeg har kun givet en
anelse for det!
På Omegamania kom det vist over 20 K - men så var der jo også lænke på. Der er en fed rem på min - desværre en original Tissot... men hvad, det smitter vel ikke!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
bjorn_e58 Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Samme funktion har mit Explorer II ref. 1655 Orange Hand. 24 timers visning uden nogen drejekrans 
Men kan du ikke stille 12h viseren på den uafhængigt som på GMT-II? Så du kunne lade 24h viseren vise GMT og 12h viseren lokal-tid. På den måde burde netop det ur vel hedde GMT
/Bjørn.
Nope uret er jo udstyret med det gl. cal. 1575 værk, som også ligger GMT ref. 1675. Her kan GMT viseren ikke stilles separat men følger bare med. Det er det som adskilder GMT I og GMT II. Den funktion kom først langt senere i ref. 16710.
Øhh uret hedder Explorer II og ikke GMT!? Og betegnelsen II kommer sig af at modellen Explorer I allerede eksisterede og den havde ingen 24 timers visning. Så betegnelsen II har ikke samme betydning i GMT og Explorer serien.
Baun Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Baun tror du ikke bare der har stået 24 timers visning og ikke GMT funktion? I praksis er funktionen stort set ubrugelig da man jo som ofte ved om det er AM/PM pga om det er lyst eller mørkt.
Samme funktion har mit Explorer II ref. 1655 Orange Hand. 24 timers visning uden nogen drejekrans
Det skulle efter sigende være udviklet til huleforskere, så de kunne aflæse tiden på 24 timers lynetten og vide om det var AM/PM. Med andre ord: Ubrugeligt for menig mand
Dog kan den være ganske hjælpsom når du stiller datoen. Så ved du om tiden står rigtig, så uret skifter kl 24 og ikke kl 12, uden at skulle stille uret frem over 12 for at se om datoen skifter.
Anyway tillykke med et specielt og sjovt Omega.
/Mads
Det er vist helt på linie med hvad jeg selv skrev - så det er vi enige om!
Det er et fedt ur - og prisen er ikke så langt fra de i en anden tråd omtalte 7K - så jeg har kun givet en anelse for det!
På Omegamania kom det vist over 20 K - men så var der jo også lænke på. Der er en fed rem på min - desværre en original Tissot... men hvad, det smitter vel ikke!
vh Baun
Jeps vi er enige baun. Men altså 7 k for et ur er nu kun en anelse/sjat i min terminologi. Men sådan er vi jo så forskellige. Nogen mener en bil til 350 k er en billig bil. Andre mener det er en mindre formue. Det kommer vel alt sammen an på hvilket leje man plejer at arbejde i
Vær du blot glad for at du interessere dig for vintage Omega og ikke vintage sports rolex og AP

Jeg må vist se at blive lidt ældre så jeg kan få smag for de gl. Omega´er
Ha ha en ny lænke til dit fine nye Omega koster kun en "lille anelse" så smut du til Horsens og hent en
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det bliver vist ikke så let at finde den rette lænke....
Det skal være en 1170/653 og de hænger ikke på træerne, men med en
anelse held lykkes det måske alligevel. Penge er jo ikke noget problem - jeg betaler jo bare hvad det koster! Er vi så på bølgelængde Mads?
vh Baun
•