Hej igen.
Har fundet ud af, hvor "rygterne" vedr. fakes på Omegamania stammer fra. Det starter i Hollywood, hvor AQ udstiller nogle af urene, der skal på auktion i Geneve 2007. Her ser nogle af medlemmerne af Military Watch Resource lot 128, et Seamaster 300 leveret til SAS i 1970. Medlemmerne mener ikke det er originalt og retter henvendelse til både Omega og AQ.
Da pågældende ur optræder på Omegamania-auktionen i foråret, eskalerer rygterne om fakes, idet MVR mener, at Omega ikke vil "tages med bukserne nede" og bare sidder advarslerne overhørig.
Under selve auktionen sidder medlemmerne og følger auktionen tæt og finder flere "unøjagtigheder", spec. omkring militær-urene.
Dette får en af de mest skrivende og, efter hvad jeg kan læse mig til, én af guruerne på MVR (Rrryan) til at indrykke et indlæg, hvor han beskriver lot 92, lot 93 og lot 128 som fakes.
Det er dette indlæg TZ BMW medlemmerne citerer til John på hans forespørgsel om mit cal. 601.
Har spurgt Rrryan om han kunne sige noget om mit 601. Her er hans svar:
"It's a genuine Omega watch that has had its dial repainted to look like a WWII-era military watch. However, it has not actual military history, which is immediately obvious when comparing to a genuine WWW:
(billeder af en original)
Among other things, the WWW was sub-seconds only and dated exclusively to the WWII period, while the 22-million serial number on that watch dates to 1964-1965."
Man kan blive lidt i tvivl om påstanden skyldes en grundlæggende skuffelse over Omegas manglende reaktion på MVRs henvendelser vedr. lot 128, men de virker meget sikre.
Jeg holder mig stadigvæk til Peter Halses vurdering, da jeg mener, at Peter har en stor erfaring i Omegaure. Men som John er inde på, kunne det være særdeles spændende at få Omega til at verificere ægtheden.
Forklaringen på historien i WSJ 8. okt. er iflg. MVR, at Omega ikke ville have "fakes" på det åbne marked - så kunne Omega fanges med bukserne nede. Derfor bød Omega anonymt på en del af lots, så de ure, der var stillet spørgsmål om ægtheden af, aldrig nåede ud på markedet.
Vupti - ringen er sluttet, og tilbage sidder Omega med et brand, der for den almindelige ur-køber, efter auktionen er steget i pris og dermed omdømme - pånær hos de mest ur-interesserede.......
Ja - jeg ved ikke, hvad jeg skal tro. Jeg mener vi har været de forskellige argumenter igennem på begge tråde.
Men det er nu rimeligt spændende, at forsøge at optrevle en sag, jeg selv har en aktiv del i
se evt dette link:
[url]"http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=1964&highlight=omegamania">http://www.mwrforum.net/forums/showthre ... omegamania[/url]
mvh
Klaus