Svar: 25
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ok klart klart. Det er jo det man har sin revisor til at gennemskrue
Men førstegangsbetalingen på en bil i 500k-klassen er jo også lidt hård ved kassekreditten. Hvis man vil bevare likviditeten i firmaet, kan man vel ligeså godt låne til bilen....
•
Svar: 16
Tråde: 3
Er det ikke lidt "The Usual Suspects"? Lidt ligesom at snakke Rolex og Omega m.fl......fine gode biler/ure, men det er jo bare det samme som alle de andre kører i/går med.
Hvorfor ikke prøve at tænke "out of the box" og skille sig lidt ud fra mængde? Så kunne der komme alternativer som f.eks. Lexus op. Den nye IS250 er da mindst lige så fed som en 325'er. En GS300 er mindst lige så lækker som en 525'er eller en A6. For slet ikke at tale om hybridmodellerne (der selvfølgelig også er noget dyrere). Tjek dem på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.lexus.dk">www.lexus.dk</a><!-- w -->
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Havde for et par år siden en Aero i ca. 2-3 år, nok den skønneste bil jeg har haft, men hvergang den sagde en underlig lyd kostede det ca. 10.000 dkr, og jeg havde et tab på den på ca. en 1/4 mille, men absolut en skøn bil, desværre er der efterhånden kommet for meget Opel i den efter min smag.
Lad os høre hvad du finder ud af.
•
mortenef Skrev:Ok klart klart. Det er jo det man har sin revisor til at gennemskrue
Men førstegangsbetalingen på en bil i 500k-klassen er jo også lidt hård ved kassekreditten. Hvis man vil bevare likviditeten i firmaet, kan man vel ligeså godt låne til bilen....
Tjah, det kommer jo så an på om man *kan* låne mere (til en god rente).
Mvh Morgan
•
2000GT Skrev:Er det ikke lidt "The Usual Suspects"? Lidt ligesom at snakke Rolex og Omega m.fl......fine gode biler/ure, men det er jo bare det samme som alle de andre kører i/går med.
Hvorfor ikke prøve at tænke "out of the box" og skille sig lidt ud fra mængde? Så kunne der komme alternativer som f.eks. Lexus op. Den nye IS250 er da mindst lige så fed som en 325'er. En GS300 er mindst lige så lækker som en 525'er eller en A6. For slet ikke at tale om hybridmodellerne (der selvfølgelig også er noget dyrere). Tjek dem på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.lexus.dk">www.lexus.dk</a><!-- w -->
Jo, det er det. Men sådan er det jo herhjemme. Jeg tror ikke bilkøberne er totalt unitelligente, jeg tror blot at de satser på det sikre, da biler i danmark er en væsentligt større faktor for ens privatøkonomis velbefindende ifht. lande uden afgifter.
Jeg er også helt enig med dig i at de nye Lexus modeller er super sprøde. Det bliver spændende at se om MLA rykker igennem, nu når de forhandler Lexus. Også lidt skægt at se på bilbasen - for et år siden var der *1* lexus til salg i hele danmark der var under 4 år gammel. Nu er der en 8-10 stykker. Og alle sjovt nok fra MLA, ellers deres "venner" i jylland. Det interessante ved det brand, er uden tvivl leasing. De kan ikke klare sig på rabatter, som Cadillac har forsøgt sig med.
Morgan
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Leasing kan kun betale sig hvis man ikke har nok likviditet, udmærket for firmaer men privatleasing er en helt anden ting, det kan kun blive dyrere for køberen, iøvrigt har du ingen skattefradrag som privat når du leaser en bil.
MVH Peter
•
Svar: 92
Tråde: 16
Hej Peter
Du kan ikke holde en sådan bil for under 80.000 kr. pr år, når du tager værditab og service med i beregningerne.
Der har været flere artikler i aviser/blade omkring privat leasing, de tog fat i BMW 5 serien og de endte op i at det overhoved ikke kunne betale sig at have den som firmabil / at eje den selv. Men alt er jo afhængigt af antallet af kilometer man køre om året.
Bare beskatningen af såden et dyr er omkring 180.000 om året. Dernæst kan du få kørepenge der er skattefrie hvis du gider at føre en kørebog. Når firmaet ikke har en udgift til bil til dig så er der jo også mulighed for at få udbetalt højere løn.
Jeg har ikke selv leaset endnu men er meget positiv over for en Mercedes C280 når jeg skal skifte næste gang.
•
CFT Skrev:Hej Peter
Du kan ikke holde en sådan bil for under 80.000 kr. pr år, når du tager værditab og service med i beregningerne.
Der har været flere artikler i aviser/blade omkring privat leasing, de tog fat i BMW 5 serien og de endte op i at det overhoved ikke kunne betale sig at have den som firmabil / at eje den selv. Men alt er jo afhængigt af antallet af kilometer man køre om året.
Bare beskatningen af såden et dyr er omkring 180.000 om året. Dernæst kan du få kørepenge der er skattefrie hvis du gider at føre en kørebog. Når firmaet ikke har en udgift til bil til dig så er der jo også mulighed for at få udbetalt højere løn.
Jeg har ikke selv leaset endnu men er meget positiv over for en Mercedes C280 når jeg skal skifte næste gang.
Enig. der var en stor artikel i Autobild omkring det.
Naturligvis er leasingen kun en god ide hvis du sammenligner med nybilskøb. Hvis du kan leve med en 6-18 mdr gammel bil, evt importeret, så er spillet anderledes....
Morgan
•
Svar: 207
Tråde: 37
CFT. Hvis du køber en C280, så vær opmærksom på, at der kommer en helt ny C-model næste år! Der er i øvrigt 10-14 ugers leveringstid!
•