|
BMW 325 coupe eller Saab aero - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: BMW 325 coupe eller Saab aero (/showthread.php?tid=65778) |
BMW 325 coupe eller Saab aero - ohw - 26-09-2006 Jeg skal have ny bil og jeg vælger nok en af ovennævnte. Jeg kan dog ikke beslutte mig. Saab'en har en forrygende 250 HK motor med 350 Nm og tonsvis af udstyr men undervognen er hård som et brædt. BMW har en lækker silkeblød 218 hk række sekser, mindre udstyr men meget lækkert skruet sammen. BMW er meget smuk! ak ja, hvad i al verden skal man vælge? Undeligt nok, så er der faktisk bedre plads i coupeen end i Saab'en også på bagsædet og i bagagerummet! Re: BMW 325 coupe eller Saab aero - morgan - 26-09-2006 Snakker vi ny eller brugt ? Hvis vi snakker om nye modeller, så klart BMW'en. Morgan - ohw - 26-09-2006 Vi taler om nye biler. BMW kom på marked i søndags. Den er meget flot.. men i forhold til Saab'en så er den lidt bovlam, og jeg kan ikke rigtig forsvare at købe 335 (savl...) - morgan - 26-09-2006 ohw Skrev:Vi taler om nye biler. BMW kom på marked i søndags. Den er meget flot.. men i forhold til Saab'en så er den lidt bovlam, og jeg kan ikke rigtig forsvare at købe 335 (savl...) (Jeg tænkte på den gamle 325i coupe...) Ok, nye - så klart BMW'en. Selvom det er en lille knallert motor i den, så er det jo stadig en rimelig ydelse. Og med de danske bøde niveauer er der jo alligevel ikke meget der taler for sportslig kørsel. Har du kigget på leasing af 325'eren ? Jeg er selv lidt tændt på en 523 / E60, den er jo nærmest gratis med leasing, men da jeg vil ha' tomat gear i den, bliver den alt for dyr. (afskriv automat kassen over 2 år, avs...) Mvh Morgan - ohw - 26-09-2006 Jeg har selv set lidt på 523. Prøvet den med automatgear, det er et must for mig, og den var lidt tung i det. Den 5'er skal mindst have en 2,5 l! Problemet med BMW er, at de som standard kun er fire hjul, sæder og metaloverdækning. Resten er tillæg! 325 coupe koster som privatleasing 6500/mdr. Men med det udstyr jeg vil have, inkl. elstra km, ligger vi på 8 kilo/mdr, men det er stadig den mest optimale løsning for mig (hvis jeg ikke vil have en Ford Mondeo 1,6), da jeg køre meget for firmaet. Man skal også huske på, at værditabet i en coupe kan være et rystende oplevelse. Det behøver man ikke tænke på ved privatleasing. - ohw - 26-09-2006 - i øvrigt så koster automaten da 1.250/mdr for 523 og kassen koster 49K. Det er da ikke fuld afskrivning over 2 år! Jeg mener at automatgear, metallak og AC afsrives med ca. 50% de 2 år og resten af det tilvalgte udstyr (sædevarme+parkeringsassist osv) afskrives med mellem 70 og 80% på de 2 år. - np - 26-09-2006 SAAB - helt klart underspillet klasse ..... totalt god stil. BMW - er lidt som at købe Rolex .... man har ikke så meget at ha' det i, men vil gerne vise andre at man tror man har god stil ..... Og så er jeg smuttet .............. inden .......... NP - CFT - 26-09-2006 Hej Jeg har kørt noget i Saaben dog i en med væsentlig mindre motor. Det var ikke en positiv oplevelse. Jeg har ikke prøvet 325 coupeen men hvis den bare styre ligeså godt som sedanen så er den klart at foretrække Så jeg ville klart vælge BMW selv med den mindre motor. Med 218 hk så kan den også flytte sig en smule. Med hensyn til hvad andre tænker så er det vel ret ligegyldigt bare man får den bil der gør en glad hver gang man drejer nøglen. Så stort held og lykke med valget. - morgan - 27-09-2006 ohw Skrev:Jeg har selv set lidt på 523. Prøvet den med automatgear, det er et must for mig, og den var lidt tung i det. Den 5'er skal mindst have en 2,5 l! Problemet med BMW er, at de som standard kun er fire hjul, sæder og metaloverdækning. Resten er tillæg! 325 coupe koster som privatleasing 6500/mdr. Men med det udstyr jeg vil have, inkl. elstra km, ligger vi på 8 kilo/mdr, men det er stadig den mest optimale løsning for mig (hvis jeg ikke vil have en Ford Mondeo 1,6), da jeg køre meget for firmaet. Man skal også huske på, at værditabet i en coupe kan være et rystende oplevelse. Det behøver man ikke tænke på ved privatleasing. Jeps, 523i er nemlig møg sløv med automatkasse. De helt første E60'ere er 520i'ere, og de er helt gale (men billige). Privatleasing på 6.500 / md er slet ikke galt for en 325i coupe. Jeg havde regnet med en meget højere pris. Jeg går ud fra at vi taler 24 mdrs leasing, her, incl moms ? (privatleasing). 156.000 + (hvad?) 20k'ish udbetaling er alligevel et pænt omkostningsniveau, men sådan er spillet jo. Morgan - morgan - 27-09-2006 ohw Skrev:- i øvrigt så koster automaten da 1.250/mdr for 523 og kassen koster 49K. Det er da ikke fuld afskrivning over 2 år! Jeg mener at automatgear, metallak og AC afsrives med ca. 50% de 2 år og resten af det tilvalgte udstyr (sædevarme+parkeringsassist osv) afskrives med mellem 70 og 80% på de 2 år. Hvad tager de for automatkasse på en 325i ? 30.000 er nu også meget pænt for en 2 års brug af en tomatkasse. Jeg mener jeg blev præsenteret for en automatkasse pris på 1.400 /md på en 325i sedan, men det er jo som du siger, ikke fuld afskrivning... Hmmm... Det er stadig svært at klare den for meget under 100k/år hvis man er til 6 cylindre og automatgear. Mvh Morgan |