På sightseeing hos Klarlund
#21
Jeg syntes de Rolex er for små til dig Kenn skal man til at tænke over det mener jeg der er noget galt,
den helt rigtige fornemmelse skal være der med det samme man sætter uret på armen.

Fik du prøvet en DSer Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#22
Nu er det ikke det bedste billed.
Mener mit håndled er omkring de 17!


İmage
_______________________________
Venlig Hilsen Bastian
Svar
#23
Stensbjerg Skrev:Jeg syntes de Rolex er for små til dig Kenn skal man til at tænke over det mener jeg der er noget galt,
den helt rigtige fornemmelse skal være der med det samme man sætter uret på armen.

Fik du prøvet en DSer Icon_question

Enig jeg bruger altid min mavefornemmelse , hvis der skal tænkes over det er det ikke den rigtige beslutning.
_______________________________
Venlig Hilsen Bastian
Svar
#24
Kenn, sælg alt og køb det ROO! :)
Jeg køber gerne din 305! ;)
Den klæder dig godt og er et fedt ur... Rolexerne ser lidt små ud, men det er en vanesag... Du er bare vant til at se på store ure!
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#25
Encino Skrev:Men jeg mener nu at den AP ROO faktisk ser lidt for stor og klodset ud på dit håndled.

Icon_+1

Herudover vil jeg gerne tilføje, at værket i det ur ikke ligefrem er nogen horologisk drøm. Uret kan desuden købes nyt hos div. 'grey market' sælgere til en brøkdel af Klarlunds pris.

Sociologen Skrev:Vi talte desuden om AP, Vacheron og Patek. Sælger var af den klare opfattelse, at AP ligger over Patek, og at begge er bagud i forhold til Vacheron.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har hørt mage til vrøvl i lang tid. Føj, hvor er det en usaglig sælger! Jeg har været ude for noget lign. til Klarlunds Expo, hvor en sælger havde travlt med at kritisere PP ref. 5980/1 og ivrigt anbefalede (læs: forsøgte at sælge) Hublot. Sælger var overbevist om at Hublot er langt mere samlerværdigt og lyssår foran PP.


Mit overordnede indtryk er at DSSD er den bedste løsning for dig, Kenn. Jeg baserer min udtalelse på det billede, som du lagde op for et par dage siden, hvori du bærer et DSSD. Desuden har du en god grund til at gå efter et stort ur, idet du er noget af en tyr (venskabeligt ment). Icon_e_smile

Jeg har derfor svært ved at forestille mig... at du kan 'nøjes' med et mindre af slagsen.
Svar
#26
Køb noget som ikke andre har!

İmage
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#27
Hvis jeg en dag vil sælge mine andre ure og anskaffe mig et AP, så skal det være AP Diver. Måske med tilkøb af lænke... MEN jeg tror ikke, at jeg vil kunne bære et ur i den prisklasse uden konstant at være ekstrem påpasselig og varsom, og det er ikke hensigtsmæssig i hverdagen. Måske jeg en dag lander et højerelønnet job, og dermed ser anderledes på det.

Jeg er enig med 'mavefornemmelsen', men jeg må erkende, at den ikke længere kommer så ofre (mere?) som tidligere.

Sælge mit 305? ;) Hmmmm pt et der vist kun 382, som jeg finder mere 'cool', men her et prisen et issue. Desuden skal der nok gå et par år med officielle prisstigninger fra Panerai, før jeg kan sælge uret uden (det store) tab. 305 siger mig langt mere end mit PO og Steelfish.

Mit forhold til DeepSea vil altid være lidt underlig, da jeg - som tidligere nævnt - har fået et tilbudt til en rigtig god pris, så jeg vil altid tænke, at jeg nu betaler mere for et brugt DS, end jeg for års siden kunne købe et sprit nyt.

Det kom også bag på mig, at sælger rangerede Vacheron, AP, Patek i nævnte rækkefølge, men jeg er ikke klædt på til denne diskussion, da jeg kun har læst mere eller mindre subjektive erhvervelseshistorier på diverse urfora.

berg Skrev:Køb noget som ikke andre har!

İmage
Ikke lige mig (pt). Desuden er der nok mange, der købet dette mærke, efter bl.a. Kristian Haagen har skabt opmærksomhed omkring det ;)
Svar
#28
Stensbjerg Skrev:Jeg syntes de Rolex er for små til dig Kenn skal man til at tænke over det mener jeg der er noget galt,
den helt rigtige fornemmelse skal være der med det samme man sætter uret på armen.

Fik du prøvet en DSer Icon_question

Omvendt vil man jo så aldrig flytte sig .... Men bare gøre som man plejer. Ikke at der er noget galt i det, men jeg tror der er mange som oplever at hvis man giver et støør eller mindre ur en god chance viser det sig at bliver man faktisk rigtig glad for. Det gælder vel i alle livets orhold at man kan få gode oplevelser og er rigere liv hvis man bryder sin komfortzone engang imellem - uden at man behøver at gøre en sport ud af det i sig selv.

Så mit råd skal være.... Tag nu og prøv noget andet end det der lige ved første indtryk virker bekendt, komfortabelt og rigtigt. Det er den rigtige metode til de første 2-3 ure men ikke nødvendigvis hvis man vil videre.

Vh baun
Svar
#29
Enig med Baun.

Nu har vi i flere år hørt på Kenn fortælle om, at han ikke kan passe hverken et Sub eller en Deep Sea (selvom det er store ure som passer ham helt helt fint).
Og alligevel bliver han VED med, at vende tilbage og cirkle omkring Rolex (hvilket er fuldt forståeligt).

Jeg kan kun sige - Kenn - prøv det nu, din underbevidsthed vil ikke lade dig slippe Rolex.

Det er tidløst, maskulint og både nobelt og råt!

Kom så! Icon_hello
Svar
#30
baun Skrev:
Stensbjerg Skrev:Jeg syntes de Rolex er for små til dig Kenn skal man til at tænke over det mener jeg der er noget galt,
den helt rigtige fornemmelse skal være der med det samme man sætter uret på armen.

Fik du prøvet en DSer Icon_question

Omvendt vil man jo så aldrig flytte sig .... Men bare gøre som man plejer. Ikke at der er noget galt i det, men jeg tror der er mange som oplever at hvis man giver et støør eller mindre ur en god chance viser det sig at bliver man faktisk rigtig glad for. Det gælder vel i alle livets orhold at man kan få gode oplevelser og er rigere liv hvis man bryder sin komfortzone engang imellem - uden at man behøver at gøre en sport ud af det i sig selv.

Så mit råd skal være.... Tag nu og prøv noget andet end det der lige ved første indtryk virker bekendt, komfortabelt og rigtigt. Det er den rigtige metode til de første 2-3 ure men ikke nødvendigvis hvis man vil videre.

Vh baun

Må sige at jeg er dybt uenig
at følge sin mave fornemmelse skulle være = ikke at flytte sig giver jo slet ikke nogen mening. Icon_e_confused

Men det er jo ikke første gang vi er uenige så det går nok. Icon_e_biggrin1

Jeg holder på at smider du hvad der for dig personlig er mange penge for et ur,
så skal den sidde i skabet med det samme uret monteres på armen, præcis som når man finder sit livs kærlighed. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)